فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۱۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۶-۱۱-۱۳۹۸
کد ۷۱۰۷۵۱
انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۶-۱۱-۱۳۹۸

تکلیف‌مان را با جشنواره فجر معلوم کنید! (طنز)

تکلیف‌مان را با جشنواره فجر معلوم کنید! (طنز)فرزین پورمحبی در ایسنا نوشت:

یک اصل کلی هست و آن این‌که بعضی‌ به چیزی اعتقاد دارند و بعضی دیگر اعتقاد ندارند.

اما معمولا در کشورهایی که سطح هوش‌شان از پارو بالا می‌رود اصل کلی‌تری هم هست و آن اینکه دو گروه فوق به دلیل آن‌که گروه مقابل‌ با آن‌ها هم‌عقیده نیست به‌شدت از خجالت هم درمی‌آیند!

اگر بخواهیم این مقوله را در یک کلمه خلاصه کنیم، باید گفت: احترام به نظرات دیگران یعنی: کشک.

البته در کشور باهوش‌خیز و سورپرایزپرورما این مسئله کمی پیچیده‌تر است چون جای دوست و دشمن مانند تصمیمات ترامپ دم به ساعت جابه‌جا می‌شود. یعنی دقیقا زمانی که حدس می‌زنی چه کسی چه خواهد گفت، هر چیزی می‌گوید الا همان چیز!

نمونه‌اش همین جشنواره فجری که ظاهرا علم شده برای محک زدن ارزش فیلم‌ها، چند وقتی است که شده «سمبل ارزشی‌ها و غیرارزشی‌ها و گوربابای فیلم‌ها!» البته این موضوع در کشور ما چندان هم عجیب نیست چون مثلا برج میلادی که برای مصارف مخابراتی ساخته شده بیشتر به‌عنوان تشخیص درجه آلودگی هوا از آن استفاده می‌شود!

اما چیزی که موضوع فوق را عجیب کرده؛ دو نکته است:

1- هر کس هر اعتقادی دارد الاوبلا و بدون ذکر هیچ توضیحی امنیت جانی ندارد!

2- این‌وری‌ها ناگهان آن‌وری از آب درمی‌آیند و آن‌وری‌ها، این‌وری! که البته این یکی نیاز به توضیحی به شرح زیر دارد:

به‌عنوان مثال کسی که مبدع و تئوریسین فرهنگ قیصری است ناگهان از وجود فرهنگ قیصری در کشور شاکی می‌شود و جشنواره تحریم می‌کند، اما آن کسی که در آمریکا جا خوش کرده، چهاردست و پا به جشنواره می‌رود تا با استفاده از تریبون آن چند لیچار بار آمریکا کند!

خلاصه ما به همان اندازه که می‌بینیم هنرپیشه‌های قری و فری مناسک مذهبی را با تعصب خاصی به‌جا می‌آورند گیج شده‌ایم! آن‌قدر گیج که نمی‌دانیم بالاخره می‌شود در این مملکت با یک پاکت چیبس به سینما رفت و یک دل سیر فیلم دید؟ یا این‌که اصولا دل خوش سیری چند؟! باید سیر تا پیاز جشنواره را تحلیل کرد تا دید جشنواره حلال است یا حرام؟ هواشناسی سیاسی کدام جهت را نشان می‌دهد!؟ اگر جشنواره برویم کتک نمی‌خوریم یا اگر نرویم؟

یادش به‌خیر آن زمان‌هایی که ساعت ها در صف جشنواره فجر، زیر برف و باران و تگرگ می‌ایستادیم و بدون حاشیه و نگرانی خاصی از عواقبش فقط فیلم می‌دیدیم. شاید به این خاطر بود که آن موقع‌ها سینمایی‌ها فقط در فیلم‌ها بازی می‌کردند و ما را هم فیلم نمی‌کردند!

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر
ارسال به دوستان
کارخانه‌ای که ثروت تولید می‌کند برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد آیا فیل‌ها می‌توانند زیر آب نفس بکشند و غواصی کنند؟ چرا گوگل نامگذاری نسخه‌های اندروید بر اساس دسرها را متوقف کرد؟ ۶۸درصد ایرانی‌ها به اینستاگرام بازنگشتند؟ قیمت طلا جهانی امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ جلسه رئیس آلمانی بانک ملی ایران با اعضای اتاق تجارت؛ اوایل دهه ۱۳۱۰(عکس) سنگ تمام مکزیکی‌ها برای فوتبال ایران یافته جدید جیمز وب: تفاوت کابوس‌وار هوای صبح و عصر در غول گازی معروف تصویر لگویی از علیرضا بیرانوند با اشاره به بسته بودن تنگه هرمز چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده است؟ ۰.۹ درصد معتادان ایران «زن» هستند/ وجود بیش از ۳۳۰ میلیون معتاد در دنیا «علی الاصول» در پیام رهبری یعنی چه؟ راه‌اندازی سامانه «بینا» برای ثبت‌نام دانش‌آموزان/ برپایی کلاس‌های تقویتی برای ابتدایی‌ها روابط زن و شوهر و تناقض‌ های پنهان: چرا هم زمان هم خوشبخت‌ ایم و هم سردرگم؟