فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۰۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۸
کد ۷۰۸۵۵۲
انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۸

طغیان بی‌سابقه رودخانه‌های فصلی در جاسک

طغیان بی‌سابقه رودخانه‌های فصلی در جاسکفرماندار جاسک به تشریح آخرین اتفاقات روستاهای سیل‌زده در این شهرستان پرداخت.

محمد رادمهر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بارندگی‌های شهرستان جاسک فوق سنگین و به گفته بزرگان منطقه بی‌سابقه در صدسال گذشته بوده است.

وی افزود: شدت بارندگی در شهرستان جاسک باعث شد رودخانه‌های فصلی با شدت طغیان کنند و همچنین سد جگین با ارتفاع ۴ متر سرریز شده و مناطق پایین‌دست آن دچار آب‌گرفتگی شدند.

فرماندار شهرستان جاسک تصریح کرد: رودخانه گابریک طغیانی بی‌سابقه داشته و موجب شده تعداد زیادی از روستاها در محاصره آب قرار گیرند.

رادمهر عنوان کرد: خوشبختانه بارندگی‌ها و سیل در منطقه تاکنون خسارت جانی به دنبال نداشته است، با پیگیری‌ها و کمک مدیریت بحران شهرستان، کمک‌های مردمی، شوراهای شهرها و روستاها، عوامل نظامی، انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تمامی ظرفیت‌های شهرستان جاسک بسیج شدند تا مردم را از وضعیت پیش‌آمده نجات دهند.

وی با بیان اینکه چند اردوگاه برای اسکان موقت در منطقه گابریک ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه راه‌های مواصلاتی ما با بخش لیردف در مسیر کنارک کاملاً قطع شده، راه جاسک با بشاگرد همچنان مسدود است.

فرماندار شهرستان جاسک ادامه داد: راه ما با شهرستان میناب نیز مسدود بود که خوشبختانه امروز با تلاش راهداران بازگشایی شد.

رادمهر اضافه کرد: خسارت‌های زیادی در حوزه‌های زیرساختی، بخش کشاورزی، راه‌های روستایی و عمران شهری شهرستان جاسک وارد شده که در حال ارزیابی خسارت هستیم.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم راه‌های برخی روستاها که هیچ‌گونه ارتباطی با آن‌ها نداریم را بازگشایی کنیم و ارتباط خود را با روستاها برقرار و مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم؛ ۹ روستا در شهرستان تخلیه‌شده و اهالی اسکان داده شده‌اند، در حال ارزیابی خسارت در این روستاها نیز هستیم.

فرماندار شهرستان جاسک اظهار کرد: متأسفانه راه‌های مواصلاتی ما با استان سیستان و بلوچستان نیز کاملاً مسدود است و هیچ‌گونه ارتباط زمینی با این استان نداریم.

رادمهر افزود: جا دارد از تلاش‌ها و پیگیری‌های لحظه‌به‌لحظه استاندار هرمزگان تشکر کنم چراکه از ابتدای بارندگی پیگیر جلسات مدیریت بحران در منطقه بوده و تمامی اتفاقات را رسد می‌کند.

وی تصریح کرد: استاندار هرمزگان تیم‌هایی را به منطقه جاسک جهت کمک‌رسانی و اقدامات لازم اعزام کرده و معاون امور عمرانی استاندار نیز اکنون در منطقه حضور دارد، تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر، تیم‌های زیرساختی برق، راهداری، مخابرات و ... نیز در منطقه حضور دارند و همه در تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم هستند.

فرماندار شهرستان جاسک عنوان کرد: متأسفانه در برخی روستاها برق، خطوط تلفن و آنتن‌های تلفن همراه قطع است و در تلاش هستیم مشکلات را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: جاسک ، طغیان رودخانه
ارسال به دوستان
ذخیره ۱.۳ میلیون تنی نهاده‌ها / بازار در وضعیت با ثبات چه کالاها و خدماتی از مالیات بر ارزش افزوده معافند؟ قیمت جدید نان در تهران از ۶ تیر اجرایی می شود جانشین «گابارد» با اخراج های گسترده به دفتر اطلاعات ملی آمریکا رفت شمارش معکوس تا پرتاب جدیدترین فناوری فضایی «اسپیس‌ایکس» دیدنی های امروز؛ از سالگرد حمله آلمان نازی به شوروی تا استعفای نخست وزیر انگلیس صلح؛ فرصتی برای بازسازی اقتصاد، رونق تولید و بهبود معیشت مردم سامسونگ سریع‌ترین فضای ذخیره‌سازی UFS 5.0 جهان را معرفی کرد سارینا؛ فرشته‌ای که چشم‌انتظارِ دستان پرمهر شماست شهادت یک مرزبان ایران در درگیری با پژاک داده‌های داخلی متا لو رفت چشم بیدار چین در آسمان / رقیب چینی آواکس‌های آمریکایی به میدان آمد (+عکس) ترامپ فرمان جدیدی برای ساخت کامپیوتر کوانتومی قدرتمند تا سال ۲۰۲۸ امضا کرد هشدار وزارت بهداشت درباره غذاهای نذری تأملی بر ادعاهای عجیب تاریخی درباره تفاهم‌نامه ایران و آمریکا