۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۸:۴۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۰۴۷۵۸
تعداد نظرات: ۷۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۱-۱۰-۱۳۹۸
کد ۷۰۴۷۵۸
انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۱-۱۰-۱۳۹۸

90 دقیقه گفت‌وگو/ با تعطیلات زمستانی موافق هستید؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز می‌خواهیم در مورد تعطیلات زمستانی و تاثیر آن بر روی آلودگی هوا با هم گفت‌وگو کنیم.

عصرایران- آلودگی هوا در زمستان مسئله‌ای است که سال‌های گریبان ایرانیان را گرفته است. برخی استاندارد نبودن خودروها و بنزین را عامل این مسئله می‌دانند و بر این باور هستند که اگر این دو حل نشود، آلودگی دست از دسر کشور برنخواهد داشت.

عده‌ای دیگر از کارشناسان بر این باور هستند که در کنار دو مسئله فوق تعطیلات زمستانی به بهبود وضعیت آلودگی کمک می‌کند.

این افراد بر این باور هستند که با تغییر در سال تحصیلی مدارس می‌شود تعطیلات دو هفته‌ای زمستانی برای دانش آموزان هم در نظر گرفت.

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز می‌خواهیم در این مورد با هم گفت‌وگو کنیم.

 

آلودگی هوا

1-با تعطیلی زمستانه موافق هستید؟

2- میزان این تعطیلات چقدر باشد؟

3-به نظر شما این تعطیلات چه تاثیرات اجتماعی و فرهنگی مثل آلودگی هوا خواهد داشت؟

4- راهکارهای شما برای کم شدن آلودگی هوا چیست؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 دقیقه تا 12:30. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

___________________________

بیشتر بخوانید: 

تعطیل است، نیست، است، نیست...

قانون "هوای پاک" درگیر کمبود بودجه و تامین اعتبار

برچسب ها: آلودگی هوا ، تعطیلات
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۴۳
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
13
27
کار خوبی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
12
35
عالی. خسته شدیم از بس هی تو زمستون بچه ها به هر دلیلی تعطیل شدن و ما هیچ برنامه ای نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
10
48
به نظرم ادارات رو هم 2 هفته تعطیل کنن
ذاتا به عنوان یه کارمند زمان هایی رو که تعطیل نیستیم چیزی جزء هزینه اضافی برای سیستم نیستیم پس تعطیل بودن بصرفه تره!
باتشکر
بک کارمند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
8
22
قبلا اجرا شده وموفق نبوده در دوران نجفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
7
27
حتما باید به خانواده ها مرخصی داده بشه. اگر داده بشه طرح خوبی
معین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
3
52
در صورتی که که مرموزانه منجر به تضعیف نوروز و تعطیلات آن نشود، موافق هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
5
16
طرح تعطیلات زمستانی جنبه های مثبت زیادی دارد
جنبه اصلی بار مثبت روانی و استراحت دانش آموزان است
بعدش کاسته شدن از بار ترافیک کلان شهرها و کاهش آلودگی
تجدید قوای معلمان و ....
اما نکته ای که باید چاره ای در موردش اندیشیددمای بالای هوا و شهریورماه است که مدارس به ویژه در شهری مثل تهران امکانات سرمایشی کافی ندارد و با توجه به جمعیت بالای دانش آموزان در کلاس این موضوع طاقت فرسا میشود
نکته بعدی اینکه باید خانواده ها هم درین مورد همکاری کنن
البته باید به مشکلات خانواده هایی که پدر و مادر شاغل هستند نیز توجه کرد
با تشکر از مجموعه پرتلاش عصر ایران
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
6
20
موافق تعطیلات۱۵ تا ۳۰ روزه زمستانی هستم چون در ماه های آذر و دی پدیده وارونگی در شهرهای صنعتی وجود دارد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
2
17
این طرح سال 1375 هم اجرا شد و مدارس از 15 شهریور آغاز شد اما بعد از یکسال به شکست کشانیده شد و قطعا این بار هم به شکست خواهد انجامید مگه ایران مثل اروپا یک اقلیم دارد.. بنابراین چنین طرح هایی شکست خواهد خورد که در گرما گرم تابستان بدون امکانات سرمایشی دانش آموزان را به مدرسه بفرستند. آزموده را آزمودن خطاست.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
6
17
بله یک ماه باشه
مبینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
22
تهرانی ها که همه میرن شمال/ این خط این نشون
مبینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
10
تهرانی ها که همه میرن شمال/ این خط این نشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
27
12
صددر صد اشتباست.فاجعه ست.نکنید این کار وضع تحصیلی را بدتر نکنید
شهراد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
31
به نظرم باید سریع مترو خط8و9و10 راه اندازی کنند
وقعا هزینه احداث هر خط مترو از مصرف سوخت بنزین 5 ماه کم تر است وتکنولوژی احداث هم داریم چرا انجام نمی شه خدا داند ......!!!!؟؟؟؟
فقط چیتگر مسیر نیایش یا همت مترو داشته باشه 30 تا 50% از الودگی کم می شه
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
احسنت معلومه خیلی سرت میشه...دقیقا ترافیک کم میشه اگر اونجا مترو باشه
شهبازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
6
11
صد در صد موافقم. به خاطر اینکه این اتفاق در بسیار از کشور ها افتاده. سالهاست مردم را با این بهانه که تعطیلات زیاد است می فریبند. ام وقتی به کشورهای دیگر نگاه می کنیم می بینیم اصلا اینطور نیست. اصولا بهره وری امری بیشتر عملکردی است تا زمانی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
2
17
اینقدر محیط مدرسه و سیاست های آموزش و پرورش نادرست است که اگر یک ماه هم بچه ها به مدرسه نروند به نفعشان است. ضمنا باعث کاهش آلودگی به سبب سفر میشه. البته اگر حکومت امکانات سفرهای ارزان را ایجاد کنه.

کلا مملکت تعطیله. همه جوره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
2
11
وضعيت هوا جوري هست كه تعطيلي زمستاني را مسولان بعنوان يه راهي براي بيرون رفتن از اين مشكلات در نظر دارند، اما لطفا بيشتر از به اين مسئله نپردازيد، كم مردم در تعطيلات نوروز و تابستان در جاده ها قلع و قمع مي شوند، حالا بيشتر،،،، بخاطر اينكه با شروع تعطيلات با توجه به بدي هوا و جاده هاي برفي و باراني و سقوط بهمن و ..... حالا بياييد آمار كشته هاي مسافران زمستاني را تحويل بگيريد،
ناهید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
3
10
اگه تاریخ تعطیلی زمستانه با آلودگی هوا تنظیم بشه شرایط بهتری پیش میاد بشرطی که در کنار دانش آموزان والدین نیز تعطیل بوده و بتوانند شهر را ترک کنند ولی اگر در یک تاریخ مشخص تعطیلی زمستانه باشه (دو هفته) و از تاریخ نامشخص دیگری مرتب بعلت آلودگی هم تعطیل بشه بدا به حال و روز دانش آموزان و مردم که نمیدونم این همه عقب افتادگی تحصیلی چطور جبران خواهد شد.
ناهید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
2
1
اگه تاریخ تعطیلی زمستانه با آلودگی هوا تنظیم بشه شرایط بهتری پیش میاد بشرطی که در کنار دانش آموزان والدین نیز تعطیل بوده و بتوانند شهر را ترک کنند ولی اگر در یک تاریخ مشخص تعطیلی زمستانه باشه (دو هفته) و از تاریخ نامشخص دیگری مرتب بعلت آلودگی هم تعطیل بشه بدا به حال و روز دانش آموزان و مردم که نمیدونم این همه عقب افتادگی تحصیلی چطور جبران خواهد شد.
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
5
10
به نظر من بهتره مدارس از ۱۵ شهریور شروع بشه در عوض هفته آخر آذر و هفته اول دی تعطیل بشه. اینجوری برای کسایی که پدر و مادرشون در شهر دیگه سکونت دارند هم خوبه چون میتونند شب یلدا پیششون باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
6
5
طرح خوبی نیست
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
6
هدف از تعطیلی مدارس در روزهای زمستان، کم اثر کردن آلودگی موجود در هوا بر روی مردم هست، این یک اقدام موقت در جهت مقابله با این مساله می باشد، در مقایسه با این عمل، تعطیلی بلند مدت تر مدارس در زمستان یک اقدام جدی تر می باشد با این وجود در این روش، هنوز علت مشکل پیدا نشده، بنابراین یافتن دلیل آلودگی هوا اولین گام موثر جهت تصمیم گیری های آتی می باشد. در این راستا تعیین یک تیم فنی جهت پیگیر مساله ضرورت دارد.
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
8
سلام ، بنظرم طرح بهتر اینه که ناوگان حمل و نقل عمومی را قدرتمند کنن طوری که شهروندان بتونن از هر نقطه از شهر از این وساِئل استفاده کنن، تعطیلات میتونه به صورت خیلی محدود کار گشا باشه البته شاید چون در روزهای تعطیل ممکنه تردد خودروها حتی بیشتر از روز کاری باشه و راهکار دیگه میتونه بستر سازی استفاده از دوچرخه باشه ،یعنی مسیرهایی را برای دوچرخه سواران در نظر بگیرن که امنیت اونها را تامین کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
2
7
اره دقیقا تعطیل کنن که تهرانیا همشون سرازیر شن سمت شمال زندگی مارو هم مختل کنن قشنگ. اقا وجدانا ایران فقط شمال نیست همینجوری پیش بره دیگه چیزی از طبیعت شمال نمی مونه جاهای دیگه ایرانم برید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
4
1
طرح خوبیه موافقم ولی اگه نزدیک به نوروز باشه خوب نیست اگر در دی ماه باشه خوبه و در ضمن حجم کتاب های درسی هم کم بشه چون ما که در اهواز هستیم به طور مشخصی به دلیل تعطیلی های ناشی از ریزگرد ها بسیار فشرده در مدارس درس ها تدریس می شن و بچه ها تحت فشار زیادی هستن
طاهری
United States of America
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
11
6
به نظر بنده بهتر است کلا تعطیلات جابجا بشه و از تابستان به زمستان منتقل بشه .
از 15 دیماه تا 15 فروردین سال بعد .
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
4
بنظر من تعطیلات همانطور که دیگران هم گفته شد سیل جمعیت به سمت دیگر مناطق کشور را باعث خواهد شد. این خود معضل بزرگ دیگری را ببار خواهد آورد. راههای تکنولوژیک زودبازده در دیگر کشورها اجرا شده؛ لطفا در مورد آنها بحث نمایید.
نیره
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
4
6
اگه یک کار تحقیقی درست انجام بشه توی این 10 سال اخیر میشه دقیق مشخص کرد که میزان آلایندگی در شهرهای بزرگ در چه روزهایی از سال بیشتر است.
به نظرم کثرت آلایندگی بیشتر مربوط به اواخر پاییز هستش و مدت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها می تونه حدود یک ماه باشه و البته می شه برخی ادارات دولتی غیر حساس هم شامل این طرح بشند. وگرنه بدون تعطیل کردن ادارات عملا تأثیر محسوسی روی آلودگی هوا نداره.
ضمن اینکه متمرکز نکردن همه تعطیلات در تابستان هم می تونه فواید خودشو داشته باشه.
به هر حال این نظرسنجی فکر نمی کنم خیلی کارگشا باشه چون نیازمند کار تحقیقاتی زیاد و گروه های مطالعاتی جدی است.
پیشنهاد من اینه که مراکز مطالعاتی جدی با بودجه دولتی بدون مداخله دولت تشکیل بشه که تصمیماتش لازم الاجرا باشه و پژوهش مستمر داشته باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
میخواستم مثبت بزنم ، اشتباه شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
2
8
طرح خوبیه
نه فقط بخاطر آلودگی بلکه اقلیم ایران به شکلیه که بخاطر تنوع آب و هوایی حتما باید اجرا بشه. در زمستان بهترین موقع سفر به جنوبه ایرانه ولی بخاطر اینکه تعطیلات وجود نداره کسی راغب به سفر نیست. در تابستان که تعطیلات وجود داره کسی بخاطر گرما رغبت ندارد.
در نتیجه
تعطیلات زمستانی باعث رونق شهرهای کمتر توسعه یافته جنوبی ایران میشود البته اگر زیرساخت های حمل و نقل عمومی هم توسعه پیدا کنه
محمد جان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
9
6
با سلام، به نظرم 15 آذرتا5 دی تعطیل بشه و در عوض نوروز 4 روز بشود و مدارس هم 20 شهریور تا 20خرداد شود.
ضمنا همه ادرارات و سازمانها و کارمندان تعطیل شوند و چون چند روزش هم با تعطیلات جهانی موازی است بهتر است .مردم ایران آیین یلدا رو ز5 روز برگزار کنن ، کرسی و رفتن به روستاها و برف روبی و ....
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
3
9
خداخیرتون بده مملکت همینطوری تعطیله شما بدترش نکن.به جای تعطیل کردن وراه حل آسون فکری به حال درست کردن شرایط باشید تاکی دنبال راحت ترین کارهستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
13
باز هم مثل همیشه صورت مساله داره پاک میشه. کارخانجات خودروسازی باید اصلاح بشه. بنزین باید درست بشه و .......
بچه های جنوب کشور تو گرما برن مدرسه؟ همین الان اول اردیبهشت تمام مدارس بوشهر تعطیل میشه از گرما.
به کجا میریم با این مدیریت های افتضاح؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
2
3
دربسیاری ازکشورهاتعطیلات زمستانی مدارس یک ماه است البته ربطی به آلودگی هواندارد. اینک که همه ساله شهرهای بزرگ ایران شاهدآلودگی درفصل زمستان است وازطرفی چون میدانیم دولتهاعاجزنددررفع آلودگی هوا اقدامی کنند پس بهتراست درفصل زمستان یکماه تعطیلی مدارس درنظرگرفته شود البته مدت یکماه راطوری بایددرنظربگیرند که زمان اوج آلودگی هواباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
2
5
کارمندان دولت و سایر کارمندان بخشهای خصوصی ، تو تعطیلات هم آخر برج حقوقشون را تمام و کمال دریافت می کنند پس اونا موافقن.
من مغازه دار که باید خرج زندگی و اجاره و حقوق کارگرها و مالیات و بیمه و عوارض و ... را به موقع پرداخت کنم ، اگر تعطیلی هم بهش بخوره چطور میتونم این هزینه ها را در بیارم؟ آیا دولت سر برج چکهام را پاس میکنه؟ ایا .....
نه عصر ایران عزیز من موافق تعطیلات زمستانی و هر تعطیلی دیگه ای نیستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
7
این طرح نمی تواند خوب باشد چرا که:
1)رفت و آمد دانش آموزان باعث آلودگی هوای کلان شهرها نیست که با تعطیل کردن آن ها ،آلوگی کم شود.
2)ایران دارای اقلیم واحدی در مناطق مختلف خود نیست که بتوان آن را اجرا کرد. فرضا در شهرهای جنوبی کشور دمای هوا در فصل تابستان بسیار گرم و غیر قابل تحمل برای تحصیل دانش آموزان است.
3)امکانات مدارس در سطح کشور بسیار پایین است (هنوز بخاری های نفتی و آتش سوزی های آن را فراموش نکردیم) لذا اضافه کردن امکانات سرمایشی به مدارس جهت برقراری تحصیل در بخشی از فصل گرما با توجه به بودجه آموزش و پرورش عملا ناممکن است.
مخلص کلام آنکه باید به دنبال رفع علل آلودگی هوا از قبیل کیفیت خودروها و موتور سیکلتها ،کیفیت بنزین و گازوئیل ،مهاجرت های بی رویه و افزایش شدیدجمعیت کلان شهرها، ساخت و سازهای بی رویه در مناطقی که کریدور هوایی شهرها هستند ،کارخانه جات غیر استاندارد که در شهرهای بزرگ منجر به آلودگی هستند و ..... پرداخت . نه اینکه به دنبال راه حل برای تبعات آلودگی هوا(مثل تعطیلی مدارس) و فرار از اصل مسئله باشیم.با تشکر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
3
3
ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
9
این پیشنهاد جهت حل مشکل آلودگی به بیراهه رفتن است. اولا اینکه در فصل های دیگر سال اینطور نیست که آلودگی وجود ندارد بلکه به علت جابجایی هوا آلودگی منتقل می شود و اثرات آن بر کل اقیلم و محیط زیست پا برجاست ولی برای ما در کوتاه مدت شاید ملموس نیاشد
دوم. رفع آلودگی با اقداماتی نه چندان سخت قابل دستیابی است. طبق یرآورد یک مرکز علمی منبع 70 درصد از ذرات معلق تولیدی در شهر تهران وسایل نقلیه هستند که از این میان خودروهای سواری شخصی 1.4 درصد، تاکسی ها حدود 1 درصد، مینی بوس ها 4.2 درصد، موتور سیکلت ها 10.5 درصد، اتوبوس های عمومی شهری 12.6 درصد، اتوبوس های بخش خصوصی 18.2 درصد و خودروهای سنگین 22.4 درصد از ذرات معلق تولیدی توسط وسایل نقلیه را شامل می شوند که در موارد ذکر شده بالا عمده سهم شامل وسایل نقلیه فرسوده ذیل هر دسته بندی می شود.
تنها با خارج کردن خودروهای فرسوده و تغییر سوخت خودروهای سنگین به گاز و برقی کردن موتور سیکلت ها مشکل آلودگی تهران حل می شود. علاوه بر منافعی که از اینکار عاید می شود شامل صرفه جویی در سوخت و ایجاد فرصت های دیگر اقتصادی این راه درستی است که باید رفت و تاخیر درآن با اقدامات ایذایی به هیچوجه جایز نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
6
فقط برا پولدارا خوبه ( دکترا - تاجرا و ... )
تا علاوه بر سفر های خارجی عید و تابستان یه دو هفته ای هم تععطیلات برن کریسمس.
ناشناس
Germany
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
4
3
منم موافق تعطیلی زمستانه هستم حداقل دو هفته .نباید بگیم این طرح قبلا اجرا شده و موفق نبوده به دلیل اینکه نصف ونیمه و بدون برنامه ریزی و بدو ن توجیه کردن و به یکباره به مدت یه سال انجام شد.معمولا این اصلاحات باید چند سال اجرا بشن تا مردم با آن.سازگار بشن . موضوع دوم.اینه اگه تعطیلات زمستانه برای مقابله با آلودگی هوا باشه باید تو دیماه اجرا.بشه چون وارونگی دما معمولا اواخر آذر و ماه.دی اتفاق می افته اونوقت باید.فکری به حال تغییر ناریخ برگزاری اامتحان دی ماه مدارس و دانشگاهها و ایضا تغییر شروع سال تحصیلی.بشه. خلاصه باید برنامه ریزی جامع ومانع و کامل باشه .بعدازبرنامه.ریزی هم موافقان و مخالفان توجیه بشن و بعد اجدا.بشه که.مثل دفعه.قبل اجرا کنندگان با کوچکترین اعتراض عقب نشینی نکنند.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
2
کاملا موافقم. ضمن اینکه می بایست همزمان تعطیلی ادارات رو هم انجام داد تا امکان همراهی خانواده در کنار هم چه در منزل و چه در سفر فراهم بشود/ جبران ان را نیز میتوان در پایان سال تحصیلی درنظر گرفت/
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
4
3
خوبه به شرظی گه از تعطیلات دیگه کم کنند.
مونا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
4
تعطیلات زمستانی ، مثل این هستش که صورت مسئله رو پاک کنیم ما باید دنبال راه حل اساسی برای رفع آلودگی باشیم . بهتر کردن کیفیت بنزین و سوخت . اتوبوس های فرسوده درصد مهمی از آلودگی در شهر تهران هستش . همه چی رو پشت گوش انداختن همین میشه . آخه چرا ما نباید خودروی هیبریدی داشته باشیم چون به نفع خیلی ها نیست .
مهدی جرجافکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
7
من پیشنهاد میدم کل مملکت رو کلا تعطیل کنید، لااقل اونجوری میدونیم که گفتن تعطیل، الان واقعا تعطیله و فقط ما سرکاریم! سرکار نه هااا سر کار!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
3
3
شیش ماه سالم تعطیل کنن معضل آلودگی هوا حل نمیشه کلا چرا همیشه دوست دارید برید سراغ احمقانه ترین راه حلها علل آلودگی هوا مشخصه
كسائيان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
4
در زمان مناسب بسيار مفيد خواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
1
این کار صورت نگیرد زیرا صورت مسله را پاک خواهید کرد - بهتر است به جای این کار درختکاری شود اطرف تهران و همه شهروندان سعی کنند از آنها مراقبت کنند و ساخت و ساز در منطقه 22 که نفس تهران بود متوقف شود شما با ساخت و ساز بی رویه در غرب تهران تهران را نابود کردید و حالا باید کاری کرد این ساختمانها جلوی باد را گرفته باد یا به سمت شمال می رود یابه سمت جنوب دیگر باد به سمت غرب نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
6
صورت مساله رو پاک نکنید. ما در تابستان و دیگر ماه های سال هم آلودگی هوا داریم. بحث اصلی در کیفیت خودروها، بنزین و گازوئیل و سایر آلاینده های صنعتی است که بایستی اصلاح شوند. تقسیم آلودگی به کل سال کار درستی نیست. بایستی فعالیت گسترده زیربنایی صورت بگیرد مانند کاهش سالانه تولیدات کربن ساز، بهینه سازی صنایع آلاینده، گسترش فضاهای سبز پالاینده مناسب با اقلیم مناطق درگیر با آلودگی، کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز، توسعه حمل و نقل عمومی، ترویج فرهنگ سفر و افزایش توانمندی استفاده از امکانات عمومی (هتل ها، رستورانها و ...) به جای ویلاسازی و تغییر کاربری زمین، جلوگیری از خام فروشی منابع طبیعی از طریق تولید یا ورود فناوریهای تبدیلی و رونق به خدمات ارزش افزوده و ...
جمال خاشقچی
United Arab Emirates
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
1
آلودگی هوا هیچ راه کار و راه حلی نداره و حتی کشورهای پیشرفته تر از ما هم مثل پکن و دهلی نو موندن چکار کنن، اونوقت شما از شهرداری تهران و شورای شهر چه انتظاری میتونی داشته باشی؟؟ راه حلهای زوج و فرد و تعطیلی هم موقتیه و دردی رو دوا نمیکنه...
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
1
طرح ترافیک و زوج و فرد به هیچ عنوان بازدارنده مناسبی برای کاهش تردد و کاهش آلودگی هوا نیست و فقط منبع درامدی برای شهرداری و دولت محسوب میشود ، هزینه طرح را نه انقدر زیاد گذاشته اند که کسی نگیرد نه انقدر کم که منفعتی برای شهرداری نداشته باشد شما با هر میزان آلودگی خودرو میتوانید با پرداخت مبلغ اندک به صورت تک سرنشین و با خودرو شخصی در تمام نقاط شهر تردد کنید ، باید این مسئولیت از سازمانی که در آن متافع دارد گرفته شود تا به آن به چشم منبع درامد دیده نشود ، با این وضع کل سال هم که تعطیل باشد گره ای از مشکلات آلودگی و ترافیکی حل نمیشود .
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
2
2
عالیه
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
2
الان این سرگرمی . بی انصاف تا امروز ۴ روزه مدارس تعطیله چرا الودگی برطرف نشده پس ربطی به مدارس نداره ظاهر ا دنبال یه گردن خالی میگردن
خويي
United States of America
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
3
يكي از كشورهاي موفق دراين مورد را الگو قرار بدهيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
1
در زندگي آپارتماني و در شهرهاي ما كه فضاي سبز كمترين ميزان را دارد و در مناطق سردسير تعطيلات زمستاني مشكل زا خواهد بود و در مناطق گرمسير تعطيلات تابستاني مشكل زا خواهد بود. آلودگي هوا كمترين ارتباط را با مدارس دارد و راهكار كاهش آلودگي هوا بالا بردن كيفيت بنزين و خودرو و برقي نمودن وسايط نقليه عمومي مي باشد. نوسازي صنايع و كارخانه ها نيز لازم و واجب است. بشتر آلودگي شهرها از اتوبوس ها و ميني بوس ها و كارخانه ها مي باشد. متاسفانه به جاي تعويض ميني بوس ها و اتوبوس هاي فرسوده آنها را خصوصي سازي نموده ايم. و حتي خودروها و موتوسيكلت هاي فرسوده را مجدد وارد چرخه نموده ايم. همچنين كيفيت بنزين و گاز نيز پايين است. كاهش به جاي گاز سيستم هاي برقي براي هر خانه راه اندازي مي شد.
نهلاتنل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
5
چطوره مملکت و کلا تعطیل کنیم..اون وقت دیگه هیچ موقع شاهد این بلایا نیستیم.
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
2
مشکل آلودگی هوا باید از اساس حل شود، اگر بنا باشد با تعطیلی مدارس آلودگی رو مثلا رفع کنیم داریم صورت مساله رو پاک می کنیم.

تازه بعدش گاج و ... دوباره یک مشت کتاب جدید می زنن میگن کتابهای تعطیلات زمستانی بگیرین تا بیکار نباشین!!
HAMED
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
4
کاربسیارخوبی هست به خدا وقت بچه ها بیهوده در مدارس تلف میشود
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
5
من هم با جابجائی تعطیلات دو هفته آخر تابستانبا دو هفته آخر پاییز موافق هستم (غالبا" این ایام آلودگی بوده).
ولی در کل برای رفع آلودگی تهران پیشنهاد دارم :
1- تقویت ناوگان متروBRT و نوسازی تاکسی ها
2- جلوگیری از تردد سرویسهای فرسوده نهادهای مختلف و موثور سیکلت های دودزا
3- اختصاص خیابانهای اصلی مانند ولیعصر صرفا" به وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه
4- اخذ عوارض سنگین در خیابانهای مرکزی در فصول پاییز و زمستان
5- تعطیلی کانونهای بزرگ ایجاد آلودگی در اطراف تهران
6- ایجاد نهاد رفع آلودگی تهران و تفویض اختیارات کامل به این نهاد و اخذ بازخورهای منظم.
استان مستقل
Germany
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
1
هر استان بطور جداگانه و شرايط استانى تعطيل باشد و پول بنزين براى مترو استفاده بشود در تمام كلان شهرها. در آمد اضافه بنزين در هر استان براى نيازهاى همان استان استفاده شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
4
قطعا با اجرای هر طرحی یه سری افراد مخالفن. مثلا معلما می گن ما می خواییم که تابستون تعطیل باشیم که مسافرت بریم. ولی الان شرایط این کشور از حالت طبیعیش خارج شده. آلودگی هوا منبعش مشخص نیست و اگه مشخص باشه قابل قطع شدن و کنترل کامل نیست. مجبوریم تابستونا که وزش باد بیشتره و حالت وارونگی هوا ایجاد نمی شه مدرسه ها رو باز کنیم که بچه ها و مردم با خیال راحت برن برای آموزش و کلاس. الان شما ببینید یه روز که مدرسه ها تعطیله واقعا ترافیک کم می شه. یکی از دوستان نوشته خارج کردن خودروهای فرسوده. برادر من به ایران الان خودرو سنگین نمی دن. قبلن هم نمی دادند که بخواد ظرف یکی دو سال ناوگان عوض شه. خواهش می کنم منطقی باشید. راهکار این مدلی خیلی زیاده. مثلا من می گم دستگاه های تصفیه هوای بزرگ نصب کنیم توی خیابون ها. آیا داریم این دستگاه ها رو؟ آیا کشورهای دیگه به ما می دن؟ بخدا نمی شه بچه ها رو توی این هوا فرستاد بیرون.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
0
مثل همیشه پاک کردن صورت مسئله به جای اینکه از خودرو هبریدی استفاده بشه به جای اینکه وسایل حمل و نقل عمومی ساماندهی شود از آموزش و پرورش مایه بگذارید که هوای پاک داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
دوست عزیز منم با شما موافق چرا اصلا خودرو هیبریدی وارد کنیم از شرکت تسلا خودروی برقی وارد کنیم. خوب نمی دن به ما. مگه تحریم نیستیم؟
تا الانم فرمایشات شما رو انجام ندادن.
یعنی بمونیم خودمون و زن و بچه مون توی این هوا خفه بشیم. که نظام آموزشی صدمه نبینه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
5
1
موافق نیستم. چون والدین بیشتر بچه ها کارها و برنامه ریزی شان را بر اساس شرایط فعلی طراحی کرده اند و وجود دوهفته تعطیلی برای آنها مشکل ساز خواهد بود. خانواده هایی هستند که در شهرهای مختلف هیچ فامیل و آشنایی ندارند و رها کردن بچه ها به امان خداد در این عصر و زمونه تبعات جبران ناپذیری بوجود خواهد آورد. در ضمن اگر این تعطیلی صرفاً بخاطر آلودگی هواست راه کار مناسبی نیست و بیشتر حالت مسکن و رفع و مخفی نمودن درد را دارد و مشکل اصلی بجای خودش باقی است! چاره رفع آلودگی بالا بردن کیفیت تکنولوژی های مورد استفاده در همه سطوح، بالا بردن فرهنگ عمومی مردم در استفاده کمتر از خودروی شخصی و استفاده بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی البته بشرط توسعه و گسترش ناوگان عمومی با کیفیت بالا توسط دولت میباشد. نهایتاً موافق تعطیلا زمستانی با این اوضاع اقتصادی نیستم بجای خوش گذشتن به مردم باعث بروز مشکلات مالی بیشتر در خانواده ها خواهد شد!
رستمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
3
با تعطیلات 15 روزه در اذر یا دی ماه که الودگی هوا بالاترین میزان است موافقم .وچون نظام اموزشی کار ایی لازم را ندارد پس تاثیر منفی هم از نظر علمی ندارد. راه کار کاهش الودگی هوا هم توسعه مترو و جمع اوری یا نوسازی اتوبوس های شرکت واحد و خودرها و موتورسیکلت های دودزا است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
3
1
نه موافق تعطیلات زمستانی نیستم. کشور ما و فرهنگ مردم برای هوای سرد تفریحی ندارد.
نوروزشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
4
با تعطیلات زمستانی برای کاهش آلودگی هوا و افزایش گردشگری زمستانی موافقم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
2
این طرح در راستای هماهنگ سازی با تعطیلات آخر سال مسیحی در اروپا و امریکاست و هیچ ربطی به هیچ چیز دیگری ندارد و اینجا نیز چند سالی است اجرا میشود و از ۱۳ دسامبر آغاز شده و به مدت سه هفته مدارس تعطیل میشه.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
5
بلی صد در صد مثل تمام مردم دنیا
امین
Germany
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
1
2
موافقم.این میتونه یک راهکار باشه.اما کافی نیست.به نظر من یکی از مشکلات اساسی تهران وجود بی ضابطه موتور سیکلتها هست که منبع تولید آلودگی صوتی و آلودگی هواست.باید تمام این موتور سیکلتها جمع آوری بشه و با دوچرخه های برقی جایگزین بشه.آیا اراده ای در مسئولین وجود دارد؟ من که بعید میدانم
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
1
با سلام
تو تابستون که نمیشه مدارس باز باشن جون گرما زدگی بد تر از الودگی بچه هارو اذیت میکنه و اثار بدتری میزاه ،بهتره مدارس تا اخر برج سه باز باشه و از اواسط شهریور باز بشه که گرما کمتر هست ،بجاش تو پاییز تعطیل کنن
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
4
بسیار موافقم . چون راهکار دم دست و عملگرایانه ای هست . شعاری نیست . زمینی هست و قابل اجرا . تعطیلات زمستانی هم میرویم جنوب از خوزستان تا چابهار هواش خوبه . ضمنا برف هم ایرادی نداره . در مملکتی که تحریمها روی مردم اثر میکنه و فیلتر دوده 100 میلیون هست . مافیای ایران خودرو و سایپا هرکاری میکنند . بهترین راه برای کم کردن اثر آلودگی هوا همینه . تا بعد خودروی هیبریدی و برقی بیاد . فیلتر دوده بیاد . کارخانه های آلاینده بروند بیرون از شهر و 1000 تا کار سخت دیگه که باید مواظب باشیم به روی گل آقازاده ها برنخوره . موافقم موافق به خاطر بچه هایم به خاطر سلامتی به خاطر مملکتی که حکومت هیچ نقش و وظیفه ای در سلامتی جامعه ندارد .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
3
اولا باید اتوبوسها و تاکسی ها گاز سور یا برقی شوند
دوما مدارس از 15 شهریور آغاز شود ( البته سیستم سرمایشی مدارس درست شود ) و به همان اندازه در ماه آذر و دی ماه با توجه به آلودگی هوا تعطیلات شناور داشته باشیم
سوما در داخل هرخانه یک آبگرمکن و یا پکیج وجود دارد در مجتمع ها و آپارتمانهای چند واحدی می توان یک سیستم متمرکز گرمایش و آب گرم ایجاد کرد
موارداول و سوم را که مطرح کردم چون در کشور دیگری زندگی کرده ام تاثیرات آن را دیده ام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
3
2
سلام
بهتره به جای تعطیلات سه ماهه تابستان تعطیلات سه ماهه زمستانی داشته باشیم
ناشناس
Netherlands
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
6
شما تا الان یک طح موفق در آموزش و پرورش به بنده نشون بدید تا بعد من در مورد این سوال فکر کنم.
کالاهای داخلی یا وارداتی؟/ آیا عامل انفجار بندر رجایی، سوخت موشک بود؟! امروز با حافظ: که لبت حیات ما بود و نداشتی دوامی محمدرضا پهلوی و ملک سعود سوار بر اتومبیل بدون سقف(عکس) حمله اسرائیل به اطراف کاخ ریاست جمهوری سوریه / تل آویو: هدف، حمایت از دروزی هاست خواص گوجه سبز؛ از پاکسازی کبد تا تقویت سلامت قلب تصویری کمتر دیده شده از کنسولگری روسیه در رشت این داروی گیاهی خواص ضد سرطان دارد سفری عجیب به دوران قاجار؛ نوه ناصرالدین‌شاه با هشت غلام آفریقایی (عکس) آیا دچار «گردن پیامکی» شده‌اید؟ راه‌های تشخیص و درمان آن را بشناسید پرتاب ماهواره‌ای که کارش وزن‌کردن جنگل‌ها است! دلایل پنهان خستگی مزمن و راه‌های بازیابی انرژی بدن سریع‌ترین دایناسور تاریخ هنوز زنده است! دلایل کمبود آهن در پسران نوجوان و مردان بالای ۴۵ سال چیست؟ تزریق واکسن به بازوهای راست یا چپ، پاسخ ایمنی متفاوتی ایجاد می‌کند! اما چرا؟! دستگیری پدری که دختر ۵ ساله خود را به قتل رسانده بود
نظرسنجی
به نظر شما هدف ستاد امر به معروف از ارسال پیامک های حجاب به موبایل های مردم چیست؟