فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۰۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۲-۰۹-۱۳۹۸
کد ۷۰۱۶۰۱
انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۲-۰۹-۱۳۹۸

تدوین استاندارد دوغ به ایران واگذار شد

عصر ایران
رئیس سازمان ملی استاندارد کشور خاطرنشان کرد: برای تدوین استاندارد برای دوغ پنج سال مبارزه کردیم‌ چون رقیب‌های سرسختی از جمله لبنان و ترکیه داشتیم که در نهایت این امر به ایران واگذار شد.

تدوین استاندارد دوغ به ایران واگذار شدرئیس سازمان ملی استاندارد گفت: برای تدوین استاندارد برای دوغ پنج سال مبارزه کردیم‌ چون رقیب‌های سرسختی از جمله لبنان و ترکیه داشتیم که در نهایت این امر به ایران واگذار شد.

نیره پیروزبخت درحاشیه نهمین همایش استاندارد و کیفیت استان البرز که امروز سه شنبه ۱۲ آذر برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر چند برخی ادعا دارند با اعمال تحریم‌ها بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شده اند ولی افزایش ۱۹ درصدی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد، گواه خلاف این امر است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نظارت مستمر استاندارد بر واحدهای تولیدی ادامه داد: سالانه از حدود ۴۰۰ هزار واحد صنفی بازدید صورت می‌گیرد تا کمیت و کیفیت فعالیت آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در تدوین استاندارد امسال بیشتر بر روی استاندارد کالاهای اساسی از جمله نهادهای دامی، برنج و یا گندم هدف گذاری کرده ایم‌ و جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده است.

پیروزبخت با بیان اینکه در سال ۲۰۱۸ خوشبخانه به این موفقیت رسیده ایم که تدوین استاندارد پنج روغن گیاهی از جمله بادام، بذر کتان و هسته انگور با استاندارد ایران در عرصه بین المللی نوشته شود، تصریح کرد: علاوه بر روغن‌های گیاهی چنین رویدادهای خوبی در خصوص تدوین استاندارد برای زعفران و دوغ نیز به ایران اعطا شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور خاطرنشان کرد: برای تدوین استاندارد برای دوغ پنج سال مبارزه کردیم‌ چون رقیب‌های سرسختی از جمله لبنان و ترکیه داشتیم که در نهایت این امر به ایران واگذار شد.

وی توضیح داد: تا قبل از سال ۹۶ در مجموع ۴۲ پروانه استاندارد حلال با دو امضای وزارت جهاد و استاندارد صادر شده ولی از این سال به بعد فقط سازمان استاندارد این پروانه را صادر می کند.

پیروزبخت ادامه داد: در حال حاضر به جز واحدهای ذبح، بالغ بر ۲۰ واحد تولیدی نیز نشان استاندارد حلال دریافت کرده اند.

پیروزبخت در ادامه در رابطه با خبری که در روزهای گذشته در خصوص دپوی ۱۵۰۰ کانتینر برنج در گمرک شهید رجایی منتشر شد، گفت: باید در فرایند بازرسی انطباق این برنج ها با استاندارد تایید شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه وقتی کالایی وارد گمرک می شود تا زمانی که دستگاه‌های نظارتی مثل استاندارد اجازه صدور گواهی انطباق آن را ندهند نباید اجازه ترخیصشان صادر شود، گفت: این به معنای دپوی کالا نیست.

وی افزود: سازمان‌ملی استاندارد در حال بررسی این ۱۵۰۰ کانتینر است و به محض اینکه هر کدام از سازمان ملی استاندارد گواهی انطباق دریافت کنند از گمرک ترخیص خواهند شد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: استاندارد ، دوغ
ارسال به دوستان
کارخانه‌ای که ثروت تولید می‌کند برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد آیا فیل‌ها می‌توانند زیر آب نفس بکشند و غواصی کنند؟ چرا گوگل نامگذاری نسخه‌های اندروید بر اساس دسرها را متوقف کرد؟ ۶۸درصد ایرانی‌ها به اینستاگرام بازنگشتند؟ قیمت طلا جهانی امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ جلسه رئیس آلمانی بانک ملی ایران با اعضای اتاق تجارت؛ اوایل دهه ۱۳۱۰(عکس) سنگ تمام مکزیکی‌ها برای فوتبال ایران یافته جدید جیمز وب: تفاوت کابوس‌وار هوای صبح و عصر در غول گازی معروف تصویر لگویی از علیرضا بیرانوند با اشاره به بسته بودن تنگه هرمز چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده است؟ ۰.۹ درصد معتادان ایران «زن» هستند/ وجود بیش از ۳۳۰ میلیون معتاد در دنیا «علی الاصول» در پیام رهبری یعنی چه؟ راه‌اندازی سامانه «بینا» برای ثبت‌نام دانش‌آموزان/ برپایی کلاس‌های تقویتی برای ابتدایی‌ها روابط زن و شوهر و تناقض‌ های پنهان: چرا هم زمان هم خوشبخت‌ ایم و هم سردرگم؟