فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۹۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۲۲-۰۸-۱۳۹۸
کد ۶۹۸۲۳۱
انتشار: ۲۰:۱۷ - ۲۲-۰۸-۱۳۹۸

با وجود ممنوعیت؛ تردد 3838 کامیون در پایتخت فقط در 8 ساعت

برغم مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت ورود کامیون به تهران بواسطه افزایش آلودگی هوا طی روزهای اخیر، مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تهران توئیت کرد: واقعیت تلخ اینکه از ساعت ۱۰ شب دوشنبه تا ۶ صبح ۲۱ آبان تردد ۳ هزار و ۸۳۸ کامیون در دوربین‌های ورودی و خروجی پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا؛ علی پیرحسین لو روز چهارشنبه در توئیت خود نوشت: با آنکه دولت تصمیم گرفته بود از دیشب تا آخر هفته ورود کامیون به تهران مطلقا ممنوع باشد عملا پلیس این تصمیم را اجرا نکرده است.

وی ادامه داد: واقعیت تلخ اینکه از ساعت ۱۰ شب دوشنبه تا ۶ صبح ۲۱ آبان ۳ هزار و ۸۳۸ تردد کامیون هایی عمدتا دودزا در دوربین های ورودی و خروجی پایتخت ثبت شده است.
مشاور اجتماعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران از هشتگ شفافیت با مردم برای این توئیت استفاده کرده است.

طی چند روز گذشته و با بروز پدیده وارونگی، هوای تهران برای گروه های حساس(سالمندان، بیماران قلبی، کودکان و زنان باردار) ناسالم است و طبق تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مدارس ابتدایی، مهدهای کودک و پیش دبستانی ها امروز(۲۲ آبان) تعطیل شد.

آلودگی هوا این فرصت را به برخی منتقدان داد تا در فضای رسانه ای به شهرداری تهران بتازند و اجرای طرح کنترل آلودگی هوا که از ابتدای تیر امسال جایگزین طرح زوج و فرد شده را عاملی برای آلودگی این روزهای هوای تهران معرفی کنند.

رئیس پلیس پایتخت هم طی چند روز گذشته طرح کنترل آلودگی هوا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در نامه‌ای به شهرداری تهران موارد انتقادات و مشکلات طرح جدید ترافیک را اعلام کردیم اما پاسخ شهرداری در مورد طرح کاهش آلودگی هوا غیرکارشناسی است.

سردار حسین رحیمی با تاکید بر این که راه حل مشکل ترافیک و کاهش آن هم‌افزایی است، تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای ترافیک شهر تهران مسائل و نکاتی مطرح شد اما متاسفانه در مورد رسیدگی به وضعیت ترافیک کمتر همدلی و تحرک وجود دارد و در جلسه‌ها بیشتر بحث‌های تکراری مطرح می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت گفت: زمان اجرای طرح ترافیک باید یک تا ۲ ساعت کاهش یابد تا شهروندان با مشکلات کمتری شب هنگام روانه منزل شوند.

وی همچنین خواستار ورود دستگاه قضا به موضوع آلودگی هوا شد.

در این راستا، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این انتقادات گفت: بخشی از آلودگی هوای تهران به دلیل نداشتن کد جریمه برخی دوربین‌هاست و ما از ورود قوه قضاییه به این مساله استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته پلیس راهور، کدهای جریمه را برای برخی از دوربین‌ها تعریف نکرده‌ و در نتیجه خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران به راحتی تردد و آلودگی تولید می کنند.

به گفته معاون شهردار تهران، دوربین‌های رینگ تهران و برخی دوربین‌های محدوده خروجی طرح کاهش آلودگی هوا هنوز توسط راهور کد جریمه ندارند.

به گزارش ایرنا، با این وجود مقایسه کیفیت هوا و سرعت باد در ۳ سال (از اول تا ۲۱ آبان) اخیر نشان می دهد که امسال با وجود کاهش وزش باد و ایستایی هوا میزان تولید آلاینده ها به نسبت ۲ سال گذشته کاهش داشته است.

برچسب ها: کامیون ، آلودگی هوا
ارسال به دوستان
خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و بوسنی و البته کانادا! ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته هشدار دستگاه قضا نسبت به فریب شرط‌بندی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ نمایش‌های کشور سه شب اجرا ندارند همتی: ۲ میلیارد دلار ارز صنایع تامین می‌شود تلگراف: ترامپ ممکن است پس از انتخابات خواستار توافق جدیدی با ایران شود صادرات نفت ایران به ۴۰ میلیون بشکه رسید مرگ دونده ۲۵ ساله در ۳۰ متری خط پایان مسابقه دو لندن