فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۸-۰۶-۱۳۹۸
کد ۶۸۹۶۳۳
انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۸-۰۶-۱۳۹۸

200 مدرسه خراسان رضوی دانش آموز ندارد

200 مدرسه خراسان رضوی دانش آموز ندارد

200 مدرسه در استان خراسان رضوی بدون دانش آموز مانده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اغلب این تعداد مدرسه در روستاها هستند که به دلیل مهاجرت دانش آموزان خالی مانده اند.

قاسمعلی خدابنده افزود: این امر باعث شده سرمایه های هزینه شده در ساخت این مدارس بلا استفاده باقی بماند و شاهد افزایش جمعیت دانش آموزی در مدارس شهری و مناطق حاشیه شهرها باشیم.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار ثبت نام دانش آموزان در سامانه ملی سناد تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان افزوده شده که بیشترین میزان افزایش در مناطق حاشیه مشهد و شهرهای بزرگ استان است.

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی یکی از محورهای اصلی برنامه ریزی و اجرایی در این استان است گفت: هم اکنون چهار مدرسه در خراسان رضوی دارای یک دانش آموز است که نشان از توجه به امر آموزش دارد.

خدابنده افزود: برای سال تحصیلی جدید ۲۹۲ مدرسه با ۱۲۰۴ کلاس درس افتتاح می شود که درصد قابل توجهی از این تعداد در مناطق محروم، حاشیه شهرها و مناطق دارای جمعیت زیاد دانش آموزی قرار دارد.

استان خراسان رضوی دارای حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز است.

برچسب ها: مدرسه ، خراسان رضوی
ارسال به دوستان
زیردریایی تحقیقاتی پس از کشفی بزرگ زیر یخ‌های قطب جنوب ناپدید شد گرما در چند شهر اروپا رکورد زد/ مرگ ۱۸ نفر در فرانسه این نان قند خون را کنترل و از دیابت پیشگیری می کند «حسین‌علی‌خان سردار» اولین کاپیتان تیم ملی ایران؛ سال 1305(عکس) «گفتند باید بروید»/ کارت قرمز هتل به جنگ‌زدگان عقب­‌نشینی قیمت طلا در بازار جهانی محرم سبز؛ نذر حسینی با چاشنی مسولیت زیست محیطی آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ جست‌وجوهای گوگل برای بیت‌کوین از تب‌وتاب افتاد چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟ هشدار پلیس فتا البرز درباره سایت‌های شرط‌بندی در جام جهانی قطار زرهی لیبلی؛ نگهبان خطوط راه‌ آهن ایتالیا (+عکس) تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟