فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۹-۰۵-۱۳۹۸
کد ۶۸۳۶۶۸
انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۹-۰۵-۱۳۹۸

خراسان جنوبی؛ 3 فوتی در اثر جرم‌گیری لوله فاضلاب با اسید

عصر ایران
از آنجاییکه چاه فاضلاب تخلیه بوده است اسید کمک کرده حجم گازها افزایش یابد و محیط به شدت آلوده شود و منجر به فوت این اعضای خانواده شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: چهار نفر از اعضای یک خانواده در بیرجند که برای جرم‌گیری لوله فاضلاب از اسید استفاده کرده بودند، دچار حادثه و سه نفر از آنان فوت شدند.

علی حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خانواده که در زیرزمینی یک آپارتمان ساکن بودند با ریختن اسید به داخل چاه فاضلاب، شرایط اسیدی بودن گاز متان و سایر گازهای کشنده را افزایش دادند.

وی بیان کرد: از آنجاییکه چاه فاضلاب تخلیه بوده است اسید کمک کرده حجم گازها افزایش یابد و محیط به شدت آلوده شود و منجر به فوت این اعضای خانواده شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اظهار داشت: در این حادثه پنج نفر از کارکنان آتش‌ نشانی بیرجند نیز دچار گازگرفتگی و به بیمارستان منتقل شدند که اکنون مرخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از اعضای خانواده در حالت کما و بخش ICU بیمارستان بستری است ادامه داد: برای باز کردن چاه فاضلاب ریختن اسید به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

حسینی همچنین توصیه کرد: ریختن اسید علاوه بر بوی بد خطرات زیادی نیز به همراه دارد و گاهی منجر به فوت افراد می‌شود.

وی تاکید کرد: در این حادثه به خاطر تخلیه چاه در روزهای اخیر و ریختن نوعی ماده اسیدی که در دست آزمایش است، شرایط تولید حجم زیادی از گاز H۲S ( سولفید هیدروژن)، متان، آمونیاک و سایر گازهای سمی و کشنده مهیا شده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اضافه کرد: با توجه به حضور به موقع نیروهای امدادی در محل، از انفجار گاز پیشگیری شد در غیراینصورت با اتفاق بسیار وسیع‌تری مواجه بودیم.

وی گفت: در بررسی‌های اولیه گازسنج مشخص شد میزان گاز محیط مذکور ۸.۵ برابر حجم مجاز بوده است.

حسینی تاکید کرد: شهروندان سعی کنند در مکان‌هایی که به شبکه فاضلاب متصل است حتی‌المقدور از چاه‌های خانگی جذبی استفاده نکنند و به شبکه فاضلاب متصل شوند.

وی با بیان اینکه منزل مسکونی مذکور دارای چاه جذبی خانگی بوده است گفت: به شهروندان توصیه می‌شود از ریختن هرگونه ماده اسیدی و مشابه که برای باز شدن لوله‌ها استفاده می‌شود بدون مشورت از افراد و مراجع ذیصلاح خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید از ترکیب مواد شوینده و اسیدها در جرم‌گیری و نظافت استفاده کرد، گفت: همچنین شهروندان در صورت وقوع حادثه، قبل از اطمینان کامل از میزان گاز موجود در محل حادثه از ورود به محیط خودداری و مراتب را فوری به عوامل امدادی انعکاس دهند.

این حادثه که جمعه شب گذشته در یک واحد مسکونی خیابان ظفر بیرجند روی داد ساعت ۲۱:۷ دقیقه به آتش نشانی گزارش شد، در این حادثه پدر، مادر و پسر نوجوان یک خانواده فوت کردند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: اسید ، بیرجند ، فوتی
ارسال به دوستان
کانون‌های تمرکز میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) حضور ۱۱ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۷ (+جدول) مکمل محبوب مفاصل که خطر آلزایمر را افزایش می‌دهد «اولین تیم فوتبال ایران» بعد قهرمانی؛ سال 1302(عکس) ۱۲ راهکار طلایی برای افزایش چشمگیر عمر و ایمنی لاستیک خودرو شما نروژ ۳-۲ سنگال؛ هالند صعود نروژ را قطعی کرد آیا می‌توان به گذشته پیام فرستاد؟ مرز باریک میان فیزیک کوانتوم و سفر در زمان فرانسه ۳-۰ عراق/ پیروزی فرانسه با درخشش امباپه خواب‌گردی؛ نقصی در مغز یا یادگاری از گذشته؟ نمایی از کاخ «ابیض ناصرالدین شاه» در سال 1290 «رویاهای بستر مرگ»؛ پدیده مرموزی که در روزهای پایانی عمر به سراغ انسان می‌آید موشک کروز هسته‌ای Burevestnik روسیه مواد رادیواکتیو را حین پرواز آزاد می‌کند!(+عکس) توضیح کانال تلگرامی رسانه رهبر انقلاب درباره پیام ۲۸ خرداد ایشان تخلیه استادیوم در میانه بازی عراق و فرانسه به دلیل طوفان و رعد و برق تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس)