فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۷۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۸
کد ۶۷۸۲۵۱
انتشار: ۱۹:۳۹ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۸

کشت شاهدانه و خشخاش جرم است

کشت شاهدانه و خشخاش جرم است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر با بیان اینکه شوراها و دهیاران در خصوص کشت شاهدانه و خشخاش بر اساس قانون وظیفه‌ دارند تا دستگاه‌های ذی‌ربط را مطلع کنند، گفت: کشت شاهدانه و خشخاش جرم محسوب می‌شود و در صورتی ‌که این اطلاع‌ رسانی به‌ موقع صورت نگیرد به لحاظ قانونی مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کند.

به گزارش ایسنا، سعید کتابی ظهر پنجشنبه 20 تیر ماه در جلسه دوره آموزشی ممنوعیت کشت گیاهان مخدر که ویژه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان ملایر برگزار شد، افزود: وضعیت ملایر در شاخص‌های امنیتی وضعیت مطلوبی است و باید تلاش شود تا این وضعیت حفظ و ارتقا داشته باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ‌ویژه شهدای مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: کار در حوزه مواد مخدر سخت است و نیاز به روحیه جهادی دارد، همچنین تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها، اقشار مختلف مردم، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران می‌تواند امنیت پایدار را به دنبال داشته باشد.

کتابی تصریح کرد: هدف جلسه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است و می‌طلبد تا اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران نیز این پیام‌ها و آموزش‌ها را به روستاییان عزیز انتقال دهند.

معاون فرماندار ملایر ادامه داد: دهیاران شرح وظایف گسترده‌ای در روستاها دارند و در سطح روستاها تلاش‌های زیادی رادارند و لازم است تا مدیران دستگاه‌ها همکاری لازم با آن‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با اجرای طرح کرامت به‌عنوان شهرستان پایلوت اقدامات خوب فرهنگی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بیشتر اقدامات در طرح کرامت فرهنگی و آموزشی بود که گستره وسیعی از اقشار مختلف مردمی را در شهرستان تحت پوشش خود قرارداد.

کتابی با بیان اینکه مواد مخدر صنعتی متعدد در جامعه وجود دارد ، اظهارکرد: لازم است تا اعضای شورا و دهیاران و حتی خانواده‌ها از وجود این مواد آگاهی داشته تا بتوانند در صورت مشاهده برخورد لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از گیاهان مخدر فرآورده‌های زیادی تولید می‌شود که می ‌تواند بنیاد خانواده ‌ها را نابود سازد و به افراد آسیب جدی وارد کند، افزود: سرقت نیز می‌تواند تبعات زیادی از جمله مشکلات زیان‌ بار اقتصادی و بار روانی و اجتماعی بر افراد را به دنبال داشته باشد.

معاون فرماندار ملایر با تأکید بر اینکه نیاز است تا دستگاه‌ها و مردم تعامل و همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند تا بتوانیم از بروز سرقت جلوگیری کنیم، افزود: درخواست ما، تجهیز پاسگاه‌ها به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات در شهرستان است.

کتابی افزود: شهرستان ملایر درزمینه استفاده از دوربین‌های مدار بسته جزو شهرستان ‌های پیش رو است و در برخی روستاها هم دوربین‌های مدار بسته نیز نصب‌ شده است.

برچسب ها: خشخاش
ارسال به دوستان
اظهارات وزیر دفاع اسرائیل علیه لبنان: به تخریب زیرساخت‌ها ادامه خواهیم داد پیروزی آرژانتین مقابل اتریش در نیمه نخست جام جهانی لیونل مسی برترین گلزن تاریخ جام جهانی شد درخشش خط دفاعی ایران در نبرد حساس برابر بلژیک اطلاعیه مهم آموزش و پرورش برای ایجاد سابقه تحصیلی گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان با رئیس جمهور صربستان و ترکیه وزیر دفاع پاکستان: تفاهم اسلام‌آباد به معنای پایان سیاسی نتانیاهوست عارف: هیچ اعتمادی به دشمن نداریم تصویری کم‌نظیر از بمب‌افکن آمریکایی بی-۱۷ پس از اصابت شدید آتش ضدهوایی توییت ترامپ درمورد موافقت ایران با بازرسی‌ هسته‌ای هشدار متخصص ریه: هر وعده قلیان معادل یک پاکت سیگار است لیبرمن: توافق بین آمریکا و ایران «بزرگترین فاجعه سیاسی» است درخشش خیره‌کننده ستاره‌های لیورپول در جام جهانی ۲۰۲۶ احتمال تمدید رایگان مترو و اتوبوس تهران تا پایان تشییع رهبر شهید انقلاب رضا عنایتی: تیم ملی بیش از ۵۰ درصد شانس صعود دارد