فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۶۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۰۴-۰۳-۱۳۹۸
کد ۶۶۹۸۶۶
انتشار: ۱۸:۰۴ - ۰۴-۰۳-۱۳۹۸

خطر هجوم ملخ به شهرستان‌های مرزی فارس

خطر هجوم ملخ به شهرستان‌های مرزی فارسروابط عمومی جهادکشاورزی استان فارس در اطلاعیه‌هایی از تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی و خانه کشاورز این استان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی استمداد خواسته است.

به گزارش ایسنا، جهاد کشاورزی فارس با انتشار اطلاعیه‌ای خطاب به تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی و خانه کشاورز این استان، اعلام کرد: هجوم ملخ دریایی به استان‌های جنوبی کشور و ۷ شهرستان همجوار استان فارس با استان‌های بوشهر و هرمزگان از نیمه اول بهمن سال ۹۷ آغاز و تاکنون ادامه داشته است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: عملیات مبارزه علیه آفت در بیش از ۵۵۰۰ هکتار از مناطق آلوده در شهرستان‌های جنوبی استان فارس با همت و تلاش همکاران جهاد کشاورزی، حمایت فرمانداران و دستگاه‌های مرتبط در هر شهرستان‌ها و حمایت فنی و اعتباری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس انجام شده است.

خوشبختانه تاکنون خسارتی به باغ‌ها و مزارع استان فارس وارد نشده است، اما گزارش‌ها حاکی از از افزایش فوق‌العاده جمعیت ملخ بالدار در روزهای اخیر است. در چند روز اخیر ملخ بالدار با جمعیت فوق العاده زیاد به استان فارس هجوم آورده و در مناطق صعب العبور و در حجم انبوه به ویژه در شهرستان‌های ممسنی، گراش و کازرون استقرار پیدا کرده است.

این اطلاعیه می‌افزاید: محدودیت منابع و امکانات دولتی سبب شده که مبارزه صرفاً با تکیه بر امکانات و منابع دولتی، نتیجه دلخواه کنترل کامل ملخ در مناطق آلوده و کانون کوبی به منظور جلوگیری از استقرار آفت در استان فارس و کشور و در زمان مناسب حاصل نشود.

روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس در این اطلاعیه، با یادآوری امکان وارد شدن آسیب ناشی از آفت ملخ به مزارع و باغ‌ها، آورده است: از تشکل‌های کشاورزی، نظام صنفی کشاورزی و خانه کشاورز استان فارس انتظار است که در شرایط حاضر و اوج طغیان آفت، از تمام توان خود در تهیه امکانات مورد نیاز نظیر سمپاش، تراکتور، تانکر سمپاش و نیروی کارگر برای مبارزه با ملخ، جهاد کشاورزی را یاری کنند.

در این اطلاعیه اضافه شده است که مدیریت حفظ نباتات استان فارس، دستگاه مرجع برای هماهنگی و همکاری‌ها لازم با تشکل‌های کشاورزی در این موضوع است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس همچنین در اطلاعیه شماره بیست خود، به کشاورزان و باغداران شهرستان‌های ممسنی، کازرون، گراش و لار، در خصوص هجوم ملخ هشدار داده است.

در این اطلاعیه، آمده است: با توجه به هجوم ملخ از استان‌های همجوار به شهرستان‌های فوق الذکر، گستردگی عرصه‌ها، محدودیت منابع، امکانات و تجهیزات بخش دولتی برای پایش و مبارزه با این آفت در شرایط حاد و بحرانی و پیش بینی اوج فعالیت و جابجایی این آفت در مناطق ذکر شده طی روزهای آتی، احتمال وارد آمدن خسارت به باغ‌ها و مزارع وجود دارد.

جهاد کشاورزی فارس در این اطلاعیه بار دیگر از کشاورزان، باغداران و تشکل‌های کشاورزی درخواست کرده که نهایت مساعدت را با مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های یاد شده برای در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات لازم از قبیل تراکتور، سمپاش، تانکر آب و نیروی کارگری داشته باشند.

روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس تاکید کرده است که سم مورد نیاز برای مبارزه با آفت ملخ از سوی این سازمان تأمین شده و در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد گرفت.

در اطلاعیه جهاد کشاورزی فارس، شماره تلفن‌های ۳۲۳۰۷۴۳۶ مربوط به مدیریت حفظ نباتات فارس و ۵۲۲۴۱۱۰۲ مربوط به مدیریت شهرستان لار اعلام شده است.

برچسب ها: فارس ، هجوم ملخ
ارسال به دوستان
توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند