فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۶۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۸-۰۱-۱۳۹۸
کد ۶۶۱۴۹۶
انتشار: ۱۶:۳۱ - ۱۸-۰۱-۱۳۹۸

اجرای پنجشنبه‌های گردشگری با اتوبوس‌های رنگی

اجرای پنجشنبه‌های گردشگری با اتوبوس‌های رنگی
رئیس ستاد گردشگری شهر تهران از اجرای طرح پنجشنبه‌های گردشگری در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی سیف  در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد ستاد گردشگری شهرداری تهران در نوروز ۹۸ برگزار شد با بیان اینکه نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان بازدید از تهران افزایش یافته است گفت: قطعاً بخشی از این افزایش تعداد بازدید کنندگان مربوط به اقدامات شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه ۱۱ کانتر استقبال از مسافران در مبادی ورودی شهر تهران اعم از ریلی، جاده‌ای و هوایی مستقر کردیم که به مسافران اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری شهر تهران ارائه می‌شد افزود: همچنین در صد نقطه شهر تهران فضاهایی را برای ارائه اطلاعات به شهروندان در نظر گرفتیم و برای اولین بار نیز خدمات مشاوره گردشگران به صورت رایگان از طریق ۱۳۷ انجام شد.

سیف با بیان اینکه طبق آمار ۷۱ هزار نفر با تماس با سامانه ۱۳۷ از خدمات راهنمایی گردشگران استفاده کردند گفت: این طرح در طول سال جاری نیز اجرایی خواهد شد و محدود به ایام نوروز نیست چرا که تهران فرصتهای زیاد گردشگری دارد و می‌بایست این فرصتها به همه شناسانده شود.

رئیس ستاد گردشگری شهر تهران با بیان اینکه امسال برای اولین بار طرحی تحت عنوان اتوبوس گردشگری داشتیم که ۴ دستگاه اتوبوس با سرفاصله ۴۵ دقیقه از میدان تجریش حرکت و پس از ورود به منطقه هفت تیر و فردوسی و همچنین به میدان آزادی وارد شده و از آنجا مجدداً به میدان ولیعصر برمی گشتند گفت: این اتوبوس گردشگری در ۱۲ ایستگاه توقف داشت و با کمک راهنمای گردشگری که در این اتوبوس مستقر بود بناهای تاریخی و ارزشمند تهران به مردم معرفی می‌شد که بالغ بر ۵ هزار نفر از این اتوبوس استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم فعالیت اتوبوس گردشگری را در روزهای جمعه ادامه دهیم گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده یک مسیر دیگر در هسته مرکزی و رینگ تاریخی تهران در نظر گرفته می‌شود و شهروندان می‌توانند برای دیدن تهران از این اتوبوس‌ها در روز جمعه استفاده کنند.
سیف در ادامه با بیان اینکه طرح پرسه در شهر که برای اولین بار در نوروز امسال انجام شد نیز در طول سال ادامه خواهد داشت گفت: در این طرح ۱۸ مسیر گردشگری در نظر گرفته شد و راهنمایان گردشگری را در این ۱۸ نقطه مستقر کردیم تا ضمن توضیح مسیر به گردشگران آنها را راهنمایی کنند که ۳۴ هزار نفر از این طرح استفاده کردند که در نظر داریم با هماهنگی که با دفتر شهرداری تهران انجام شد در پیروی از سه شنبه‌های بدون خودرو ، پنجشنبه‌های گردشگری را آن هم بدون خودرو اجرایی کنیم که بر همین اساس سعی داریم ۱۸ مسیر فعالیت با ۸۰ مقصد گردشگری در پنجشنبه‌های گردشگری به مردم بشناسیم.


برچسب ها: گردشگری ، اتوبوس ، تهران
ارسال به دوستان
دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد