فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۵-۱۲-۱۳۹۷
کد ۶۵۷۱۴۳
انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۵-۱۲-۱۳۹۷

ممنوعیت عملیات عمرانی در تهران از 25 اسفند

عصر ایران
علاوه بر آن عملیات تخریب و گودبرداری نیز از 25 اسفند تا 16 فروردین 98 ممنوع است.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران اعلام کرد: انجام هرگونه عملیات عمرانی در پایتخت از 25 اسفند امسال تا پنجم فروردین سال آینده ممنوع است.

به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، مهدی صالحی افزود: علاوه بر آن عملیات تخریب و گودبرداری نیز از 25 اسفند تا 16 فروردین 98 ممنوع است.

وی با بیان اینکه این ممنوعیت در قالب طرح «استقبال از بهار» انجام می شود اظهارداشت: البته در این بازه زمانی انجام تمهیدات لازم به منظور افزایش ایمنی، اجرای سازه نگهبان و پایدارسازی جداره گود زیر نظر مهندس ناظر پروژه و با اعلام قبلی به اداره کل معماری و ساختمان مجاز است.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران یادآور شد: تمامی ممنوعیت ها 24 ساعته اعمال می شود و نیروهای نظارتی شهرداری تهران برای جلوگیری از انجام هرگونه تخلف به طور مستمر در شهر حضور خواهند داشت.

به گفته وی این محدودیت ها شامل تمامی کارگاه های ساختمانی اعم از دولتی و غیردولتی می شود.

صالحی با بیان اینکه در سال های گذشته استثناهایی برای اجرای عملیات عمرانی در نظرگرفته می شد خاطرنشان کرد: به طور مثال از آنجا که امکان اجرای عملیات عمرانی در برخی معابر از جمله چهارراه مخبرالدوله در طول سال وجود نداشت این امر در گذشته به ایام نوروز موکول شد اما با این وجود، تاکنون هیچ استثنایی در نظر گرفته نشده است.

وی عنوان کرد: همچنین در قالب طرح استقبال از بهار اخطاریه ای برای املاک دارای عملیات گودبرداری مبنی بر لزوم تسریع در اجرا و تکمیل سازه نگهبان طبق نقشه های مصوب ارسال می شود تا پیش از 28 اسفند پایداری لازم برای گود تامین شود.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از ارسال اخطاریه برای تاورکرین های (بالابر) رهاشده و دارای خطر تا 28 اسفند ماه نیز خبر داد.

وی در ادامه به اقدامات برنامه ریزی شده برای ساماندهی ظاهر کارگاه های ساختمانی اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد نظم در محدوده کارگاه ها از جمله رفع سد معبر ساختمانی، جمع آوری مصالح ساختمانی یا نخاله ها، رنگ آمیزی حصارهای کارگاهی، نصب علایم ایمنی و ترافیکی هشداردهنده در قسمت های مختلف پروژه در کارگاه های ساختمانی و آزادسازی معابر پیاده براساس بخشنامه های ملاک عمل از جمله اقداماتی است که پیش از نوروز 98 انجام خواهد شد.

صالحی افزود: با توجه به اجرای طرح «شمعدانی» از سوی سازمان زیباسازی، به صاحبان کارگاه های ساختمانی پیشنهاد می شود از این ظرفیت برای زیباسازی حصارها استفاده کنند، همانگونه که اجرای این اقدام در سال گذشته در منطقه 12 به عنوان یک تجربه موفق ثبت شد.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در ایام نوروز موارد را به سامانه های 137 یا 1888 اطلاع دهند تا تیم های نظارتی با مراجعه به محل مانع ادامه کار شوند.

براساس این گزارش، ساعت کاری معاونت شهرسازی مناطق و دفاتر خدمات الکترونیک شهر از تاریخ 18 تا 28 اسفندماه تا 18 افزایش می یابد و برای پنجشنبه 23 اسفند نیز این پرسنل مراکز از 8 تا 14:30 پاسخگوی شهروندان خواهند بود.

ارسال به دوستان
تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟ سوریه وارد جنگ با حزب الله می شود؟ قاب دونفره رزیتا غفاری و رضا کیانیان در حاشیه جنجالی‌ترین سریال سال (+عکس) یکی از مشهورترین تصاویر تانک واژگون در تاریخ جنگ‌ ها «ماری‌جوآنا» در ایران قانونی می‌شود؟ یک گروه موسیقی در ایران دوران قاجار (عکس) جاده چالوس از ساعت ۹ صبح یک‌طرفه شد/ممنوعیت تردد از شمال به جنوب تا تخلیه بار ترافیکی عرق‌ریزی کلافه‌تان کرده؟ این راهکارها را امتحان کنید آقای پلیس! مرا به خاطر قتل هووی مادرم دستگیر کنید؛ دارم از عذاب وجدان می میرم