۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۵:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۱۴۰۶
تعداد نظرات: ۱۰۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۷-۱۱-۱۳۹۷
کد ۶۵۱۴۰۶
انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۷-۱۱-۱۳۹۷

90 دقیقه گفت‌وگو/ با سهمیه بندی بنزین موافق هستید؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز می‌خواهیم در مورد سهمیه بندی بنزین با هم گفت‌وگو کنیم.

عصر ایران- به نظر می‌رسد دولت و مجلس به دنبال اجرای طرح جدید سهمیه بندی بنزین هستند. طرحی که از سال آینده در کشور اجرا خواهد شد. مهم‌ترین هدف دولت و مجلس، مدیریت کردن مصرف بنزین در کشور است.

نمایندگان مجلس در همین ارتباط طرحی را آماده کرده‌اند که بر اساس آن هر ایرانی به صورت روزانه می‌تواند از یک لیتر استفاده کند. همچنین سامانه بورس الکترونیک معاملات بنزین ایجاد و قیمت بنزین آزاد در این سامانه مشخص می‌شود.

حالا بر اساس این طرح می‌خواهیم در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد سهمیه بندی بنزین با هم حرف بزنیم.

90 دقیقه گفت‌وگو/ با سهمیه بندی بنزین موافق هستید؟

1- با سهمیه بندی بنزین موافق هستید؟

2-راه حل شما برای کاهش مصرف بنزین در کشور چیست؟

3- آیا افزایش قیمت می‌تواند در مصرف سوخت تاثیر بگذارد؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 دقیقه تا 12:30. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۸۲
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
14
80
تو تهران چطوری میشه یا یک لیتر رفت و اومد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
میشه رفت ولی نمی شه اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
اونایی که تو تهران زندگی می کنند از نظر آقایان اصلاحطلب باید هزینه بیشتری بدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
من با گرون تر کردن بنزین موافق نیستم.با این موافقم که هر کسی بر اساس ماشین و محل سکونت قیمت بنزین و بیمه و مالیاتش تفاوت داشته باشه.در این صورت حق کسی ضایع نمیشود.بنزین رو برای سرمایه دار ها گرون کنید.طرح زوج و فرد رو هم بکنید کل تهران که حق مرکز شهری ها ضایع نشه.به این میگن عدالت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
با برگرداندن تمام طرحهای زمان احمدی نژاد موافقم ...

از این دولت که آبی گرم نمی شود ...

حتی اگه روحانی کت احمدی نژاد رو هم بپوشه دیگه عالی میشه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
فقط مونده روحانی کت احمدی نژاد رو هم بپوشه ...

هر چی طرح بود اول لغو کردند حالا بیکار شده دارند دوباره از نو بر می گردونن ...

قربون تدبیر شما و امید خودمون برم
باربد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
قرار نیست این جمعیت تهران همگی از ماشین برای رفت و آمد استفاده بکنند در اینصورت معضل ترافیک حل نمیشه بهتره بنزین بصورت سمیه بندی در بیاد تا کسی که زیاد مصرف می کنه و هوا رو آلوده می کنه پول بیشتری بپردازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
سهمیه بندی کنید ولی واردات ماشین های برقی رو ازاد کنید، اتوبان های شلوغ رو دو طبقه کنید، ظرفیت مترو رو بالا ببرید، وسایل حمل و نقل درون شهری رو به روز کنید
نمیشه هیچ کردم از اینارو انجام نداد بعد قیمت بنزین رو ازاد کرد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
آیا میشه در تهران با این حجم ترافیک روزی یک لیتر استفاده کرد؟ اگر بنزین گران بشه همه اقلام گرون میظه باز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
تنها بنزین به قیمت جهانی نرسید بود ، آن هم برسد و این طرف حالا نوبت حقوق هست !!!....
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
6
74
باز طرح های غیر کارشناسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
6
86
آقایان نماینده در انتخابات منتظرتان هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
شرکت در انتخابات ؟؟؟؟؟
هرگز هرگز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
18
27
سلام کلا با شرایط سخت امروز که درآن سپری می کنیم مخالف هستم بنظرمن شهرهای مرزی ومناطق آزاد باید بنزین با تعرفه آزاد بدند تا شهرهای داخل کشور
پاسخ ها
وحيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
تعريف شهر مرزي چيه؟؟ آيا تا 10 كيلومتري مرز شهر مرزي حساب ميشه؟؟ يا 100 كيلومتر؟؟ در اون صورت 101 كيلومتري ديگه مرزي نيس؟؟؟ در ضمن ملتي كه نزديك مرز زندگي ميكنن چه گناهي كردند كه بايد بنزين گرون بخرن ولي يكي تو تهران با درآمد ماهي بالاي 5 ميليون بنزين ارزون بزنه؟؟؟ سهميه بندي شدنش منطقي ترين كار ممكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
7
51
نفری ی لیتر؟ بریم بچه بزاییم
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
5
75
صد در صد مخالفم
ما تا قيامت بايد توي كشورمون آزمون و خطا بكنيم
از اول انقلاب ما هرچيزي رو تونستيم سهميه بندي كرديم سيمان شير بنزين و هيچكدومشون نتيجه نداد
به نظر من آزادسازي قيمت ها در بلند مدت مشكلات رو حل ميكنه البته به شرط اينكه اقتصاد آزاد و رقابتي داشته باشيم
پاسخ ها
وحيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
يكدفه كه نميشه آزاد كرد قيمت رو. درستش اينه كه سهميه بندي بشه. و يك قيمت آزاد هم براي مصارف بيشتر تعريف بشه و اون قيمت آزاد به تدريج به قيمت جهاني نزديك بشه. مابع التفاوت هم بصورت يارانه به مردم داده بشه. كاري كه قرار بود تو هدفمندي يارانه ها انجام بشه اما به گند كشيده شد.
ناشناس
France
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
3
57
1- چه موافق باشم(باشیم) چه نباشم(نباشیم)،دولتمردان کار خودشان را می کنند،مانند همیشه!
2-راه حل کاهش مصرف بنزین،افزودن تعداد واگنهای مترو و اتوبوس و کاهش تولید خودرو است،همین وبس
3-اگر افزایش قیمت در راستای داستان تکراری افزایش و کاهش طول نان بربری در ازای افزایش قیمتش است،خیر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
7
32
ب ضرر رانندگان زحمت کش میشه
پاسخ ها
وحيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
الان رانندگان زحمت كش آخه چند برابر من و شما دارند يارانه بنزين ميگيرند. به نظرتون اون به ضرر ما نيست؟؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
6
42
کلا هر نوع سهمیه بندی فساد آور است مخصوصاً این طرح تازه که به هر نفر سهمیه داده می شود که در بورس بفروشد . مگر کشورهای دیگر که مصرفشان بسیار از ما کمتر است سهمیمه بندی کرده اند . ؟ راه حل در اختصاص یارانه به معنای واقعی به سرویس حمل و نقل عمومی به مدت چند سال و حذف تدریجی آن یارانه و افزایش وسایل نقلیه عمومی است . امروزه جی پی اس فراگیر شده است با نصب آن بر روی وسایل نقلیه عمومی به دارندگان آن وسایل برابر با مسافت طی شده سوخت بسیار ارزان داده شود . این گونه سوخت را نمی تواند در بازار سیاه بفروشد و از سوی دیگر به صورت در اختیار در نهادها نیز نمی تواتند کار کنند چون مسافت طی شده کم است و سوخت کمی نیز دریافت می کنند و در باقی چیزها نیز مانند روغن و لاستیک و قطعات یدکی در تعمیرگاه های مخصوص هزینه های یارانه ای پرداخت کنند . در این صورت وقتی مردم ببینند رفت و آمد و حتی مسافرتشان ارزانتر از وسیله شخصی است . خواه ناخواه از آن استفاده می کنند و پس از چند سال که فرهنگ شد بدون یارانه نیز همچنان از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند . در صورت فعلی و فقط با افزایش نرخ سوخت و سهمیه بندی فقط استفاده از وسیله شخصی و در پی آن تصادفات و جراحات و مرگ افزوده می شود
پاسخ ها
وحيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
اين كه فساد آور تر شد.
صابر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
6
46
سلام
بنده به عنوان یه شهروند موافق سمیه بندی بنزین نیستم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
3
39
این نظر که هر ایرانی روزی یک لیتر اصلا به درد نمی خوره
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
11
7
بنزین باید مانند یک کالا توسط بخش خصوصی و به صورت رقابتی توزیع شود (مانند بیشتر کشورهای دنیا) و در نتیجه قیمت آن را بازار تعیین کند. البته طبیعتا قیمت بالا خواهد رفت ولی می توان با تخصیص یارانه و کاهش یارانه با شیبی ملایم اثر تورمی آن را کنترل کرد. باید به مردم اطمینان داده شود که یارانه آزاد شده در این بخش صرف آموزش و بهداشت و افزایش رفاه می شود، در این صورت مردم با حذف یارانه بنزین همراهی خواهند کرد. با این وضعیت قیمت بنزین زمینه برای حیف و میل و قاچاق آن فراهم شده است. به طور کلی به جای دادن یارانه به مردم بهتر است شغل و رفاه ایجاد شود تا مردم خود بتوانند کالاها را به قیمت واقعی تهیه کنند. حال با این حجم فساد چطور چنین چیزی ممکن است والله اعلم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
این طرح شما هم به درد اقتصاد صددرصد بیمار ما نمیخوره .... ازش هزار تا بابک زنجانی دیگه در میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
5
9
سلام
1 : خیر البته اگر سهمیه ای مثلا ماهانه 150 لیتر یا 200 لیتر باشه بد نیست
2 :کیفیت بسیار بالای ساخت خودرو های داخلی کم مصرف و البته افزایش اتوبوس و متور و تاکسی
3 : کمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
این که دیگر سهمیه بندی نیست . بنده هر روز با خودروی شخصی به سرکار و مهمانی و.... می روم کلا ماهی 100 لیتر بنزین می زنم. خودروی بنده نیز یک سدان متوسط اتوماتیک است که طبیعتا از گیربکس های دستی بیشتر مصرف می کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
26
ما که اسنپ کار می کنیم، چه باید کنیم
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
3
8
با سلام


بنده با سهمیه بندی موافق هستم منتها قبلش باید یک سیستم کنترلی خودکار و قوی برای بخش نقلیه عمومی تهیه شود و سهم این بخش عادلانه و درست در اختیار قرار گیرد.
هزینه سهمیه بندی در اختیار سیستم حمل ونقل عمومی قرار گیرد واقعا. و در ضمن قیمت بنزین خارج از سهمیه باید قیمت واقعی باشد.
نام
United States of America
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
2
90
با سهميه بندي بنزين موافق هستيد؟
با سهميه بندي گوشت موافق هستيد؟
با سهميه بمدي مرغ موافق هستيد؟
با سهميه بندي نان موافق هستيد؟
با سهميه بندي نفس موافق هستيد؟
با حجاب "اجباري" موافق هستيد ؟
با بهشت "اجباري" موافق هستيد؟
بله ما با همه چيز موافق هستيم ما اصلا مرتبه ي كي باشيم بخواهيم موافق نباشيم شما هرچه قرار ببنديد و اجبار كنيد ما اصلا موافقيم .. موافق نباشيم كه ميميريم موافقم باشيم ذره ذره ميميريم براي من و ما فرقي ندارد قربان بله ما با همه ي محدوديت ها موافقيم ، فقط يكم بيشترش كنيد من بعضي اوقات البته خيلي كم وقتي ناني هست براي خوردن احساس رفاه ميكنم كه واقعا راضي نيستم به نارضايتي شما ...
توفيق پيدا كنيد با اينهمه رضايتي كه از مردم جلب ميكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
جانا سخن از زبان ما میگویی
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
30
صد درصد مخالفم
به چه روزی افتادیم؟
فرهاد کوهکن
United States of America
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
20
تنها دردی که درمان نداره حماقته. چرا باید بنزین سهمیه بندی بشه مدیریت سوخت بله ولی سهمیه بندی نه جلوی قاچاق سوخت باید گرفته بشه. مرز نشین بدبخت که هیچی نداره خوب معلومه که برای بقا دست به هر کاری میزنه. افسوس
ناصرمعاصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
18
من با سهميه بندي مخالفم، سهميه بندي فقط بارمالي اضافه مستقيم و غيرمستقيم به آحاد مردم تحميل ميكند ولي بايستي در زمينه ماشينهاي كم مصرف و هيبريد و ... سرمايه گذاري شود(ازجيب دولت)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
17
این طرح های من درآوردی غیرکارشناسی....سر از زباله دان در میاره ......به درد اقتصاد بیمار ما نمیخوره و بدترش میکنه .....چرا از کارشناسان زبده خارجی استفاده نمی کنید؟ .... ایرانی ها که خراب کردن حسابی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
4
15
با کارتی کردن بنزین موافقم . با سهمیه بندی نه
صدرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
21
پروژه های سهمیه بندی در این کشور بارها و بارها ازمون شده و همیشه با شکست همراه بوده است و جالب اینکه یکبار دیگر می خواهند امتحان کنند . داداش ! ازموده را ازمودن خطاست !! باورنمی کنی ؟؟ یه بار دیگه امتحان کن !
در ثانی چرا کم کردن مصرف سوخت خودروها رو بررسی نمی کنن ؟؟ سخت تر از ساخت ماهواره که نیست ؟؟ هست ؟؟ دنیا داره به طرف سوخت های جایگزین میره ! ما هنوز در بنزین ش گیر کردیم !!
خوش خیال
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
16
آزموده را آزمودن خطاست. آقایان نماینده، برای اولین بار نیست که میخواهید این موضوع را بررسی کنید کدام راهکارتان درمورد بنزین جواب داده که این یکی بدهد آزمون و خطا تاکی ولی نه شمار زرنگتر از آنید که مافکر میکنیم قصدتان فقط یکی است آنهم گران کردن بنزین فقط مردمو گذاشتید سرکار
مهدی
Germany
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
13
1
موافقم.ولی اگر راه بهتری برای صرفه جویی ومصرف بهینه وجود دارد بهتره سهمیه بندی نشود.چگونه میشود جلوی اجحاف به افرادی ک خودرو ندارند گرفته شود.دولت بابت بنزین یارانه میدهد ک خودرو داران از آن بهره میبرند.
خودم خودرو دارم ولی با اجرای طرحی ک جلوی هدر رفتن را بگیرد موافقم
مهدی
Germany
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
12
0
موافقم.ولی اگر راه بهتری برای صرفه جویی ومصرف بهینه وجود دارد بهتره سهمیه بندی نشود.چگونه میشود جلوی اجحاف به افرادی ک خودرو ندارند گرفته شود.دولت بابت بنزین یارانه میدهد ک خودرو داران از آن بهره میبرند.
خودم خودرو دارم ولی با اجرای طرحی ک جلوی هدر رفتن را بگیرد موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
9
البته از عصر ایران ک‌ محبوب من است خیلی سپاس گزارم ولی ایا این نظرسنجی ها سودی هم داره یا فقط ب نفع مخابرات میشه بازم میگم عصر ایران ی کانال برابر با تمام کانالهای خبری
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
9
3
با سلام
بهترین روش تخصیص سهمیه با نرخ 1000 تومان به خودروهای عمومی و تخصیص 100 لیتر به خودروی شخصی با نرخ 1500 تومان و افزایش پله کانی مازاد بر سهمیه میباشد.
حسین
United States of America
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
24
هر روز یه لیتر زیاد نیست ؟!من از الان غصه ورم داشته این حجم بنزین چیکار می خوام بکنم ،تو فکرشم یه پمپ بنزین بزنم !خدایا میشه یعنی برم ازین مملکت من
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
13
خیر چرا باید موافق باشم سهمیه بندی و گران کردن بنزین مساوی با افزایش مجدد قیمت ها
کلی ادم که در اسنپ فعالیت میکنن تکلیفشون چیه ؟
ناشناس
Germany
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
6
عصر ایران این مدل نظرخواهی بی فایده است. شما اول بیا طرح را قشنگ توضیح بده مزایا و معایبش را بگو بعد نظر بخواه. تا جایی که من دیدم اکثریت از معایب و مزایای این طرح بی خبرند حتی نمایندگان مجلس، که از حرفهاشون می توان فهمید که چقدر نسبت به چنین طرحی بی اطلاعند.
وظیفه ی اول شما اطلاع رسانیه. آخر این چه مدل نظرخواهیست. منِ نوعی زمانی می توانم درباره ی چیزی نظر بدهم که دست کم اطلاعات جامعی درباره ی آن داشته باشم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
3
2
سهمیه و کوپن و محدودیت در مسایل اقتصادی در شرایط فعلی کشور و با مردمی که بعضاً فرهنگ عمومی مناسبی ندارند قطعاً جواب میدهد. باتشکر
نوید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
8
3
کاملا موافق افزایش چند برابری قیمت بنزین هستم. چون در هیچ کجای دنیا به جز ایران ماشین در چنین سطح گسترده ای وسیله تفریح و خیابان گردی نیست! ولی به شرطی که این تصمیم گیری موجب افزابش مجدد تورم و به خاک سیاه کشیده شدن مردم نشه و وسایل حمل و نقل عمومی کاملا تامین بشود. ابتدا باید زیر ساخت ها درست شده و کاملا حساب شده عمل بشود هر چند بعید میدانم چنین کاری صورت پذیرد و بحرانی جدید چشم انتظار ما مردم است.
پاسخ ها
سبحان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
سلام
بله در هیچ جای دنیا قیمت بنزین اسن نیست! آیا انا به ریال حقوق میگیرن! بله در هیچ جای دنیا اینقدر وسلیه نقلیه تک سرنشین در شهر موجود نیست! آیا ما توانستیم قطارهای بین شهری و مترو بین شهری رو در بین شهرها مثل اروپاه گسترش بدیم که یک کارمند نخواهد با وسلیه نقلیه خود از شهری به شهری دیگر برای کار برود! آیا افزایش قیمت بنزین دوباره باعث گرانی نخواهد شد!!!
رفعتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
صد البته در هیچ جای دنیا اینهمه امکانات تفریحی ارزان در دسترس مردم.نیست .و مردم از سر دلخوشی زیاد میرن با ماشین دور دور.جای تاسفه تحلیل خام شما
رضا تقوی مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
12
باسلام خدمت شما عارضم که در خصوص سهمیه بندی برای کشوری که بقول مسئولین شرکت نفت به خودکفایی داخلی رسیده .
1 - اولا ضرورتی ندارد و ثانیا باید دید بیشتر اشخصاصی که از بنزین استفاده میکنند اقشار کم درآمد هستند یا کار مسافرکشی دارند یا حمل ونقل شهری وبرن شهری پس نتیجه میگیریم که با سهمیه بندی بنزین عملا یکسری بیکار یا کم کار میشوند و این اثر مستقیم بر روی قیمت کالا داشته ودارد این چندمین بار است که قیمت بنزین از 100 تومان به 1000 تومان رسیده ولی مصرف کم نشده بنظرم فقط با اینکار کمبود نقدینگی دولت تامین میشود و بار مشکلات دولت بر ملت تحمیل میگردد
2 - علتی بر کاهش مصرف بنزین نیست شما جلوی قاچاق بنزین را واقعا بگیرید مردم هم قول خواهند داد که بنزین را نخورند شمافکر کرده اید که کل ملت بیکار هستند با این قیمتهای بالای تامین و نگهداری وسایل نقلیه راه بیفتند تو خیابانونها و بنزین بسوزانند یک مقدار حقوق ها را نسبت به مخارج مردم تعیین کنید کالاها را دورباره قیمت گذاری ونصب بر روی کالاهااجباری شود و کمتر به کشورهای دوست ومسلمان و جیب خالی کمک کنید و در آخر کیفیت بنزین را در حد بالاتری ببرید بعدا خواهید دید که احتیاج به کاهش مصرف نیست .
3 - قبلا هم افزایش قیمت را تجربه کردیم و از 100 تومان به 1000و 1200 تومان رسیدیم و عملا فقط فشار بر روی مردم را دیدیم و باز هم دنبال تکرار اشتباه قبل هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
6
خداقوت با توجه به اينكه اكثريت مردم از قشر زير خط فقر ويا زير خط لهيدگي هستند اين عمل جز فشار مضاعف بر روي مردم كاري را انجام نمي دهدوچناچه نياز به كنترل مصرف سوخت هستيم بايد چند كار زير ساختي انجام دهيم سپس دست به افزايش قيمت ويا هر طرح فشاري بزنيم:
1-رساندن حقوق كارگران وكارمندان و اقشار ضعيف جامعه به سقف حداقل حقوق خط فقر بصورت يارانه نقدي ويا با افزايش حقوق ايشان
2-تهيه زيرساخت مناسب حمل ونقل شهر براي شهرستانها مثل مترو،بي آر تي،اتوبوس برقي وكلا ناوگان حمل ونقل شهري ارزان والبته سريع و ايمن
3- كمك به مناطق بسيار فقير مرزي براي ايجاد اشتغال با توجه به امكانات منطقه اعم از كشاورزي،توريسم،صنعت وغيره كه اين مهم باعث جلوگيري از خروج هنگفت سوخت به خارج وهرنوع قاچاق ميگردد
4- اصلاح سيستم هاي خودرو از تك سوختي به هيبريدي وبرقي وجلوگيري از تردد و استفاده از خودروهاي پر مصرف
5-گرفتن ماليات مضاعف از قشر متمول جهت فراهم كردن جهت زير ساخت خودرو سازي هيبريدي ويا برقي
6- دعوت از شركت هاي خارجي و داخلي دانش بنيان جهت ساخت خودرو هيبريدي وبرقي و جايگزيني اجباري آن با حودرو هاي فعلي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
9
بنزین ، برق ، آب ، گاز، بیمه سلامت و آموزش رو مجانی کنید سود بانکی رو حذف کنید و مالیات بر درآمد درست!!!! بگیرید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
13
كاملا مخالفم. دولت هدفش كاهش مصرف نيست. به نام كاهش مصرف ميخواد به هر نفر روزي يه ليتر بنزين بده چون ميدونه كافي نيست و بعد مردم مجبور ميشن اضافه بنزين بزنن. اونوقت ميگه مازادش ليتري ٥٠٠٠ تومن. حالا ١٠٠٠ ليتر بنزينم بزني مشكل نداره و بهت ميده!!كلي هم منت سر مردم ميزاره كه قيمت جهانيش ليتري ١٥٠٠٠ تومنه ما تازه يك سوم قيمت ميفروشيم. انگار كه همه استاندارد زنديگي ما و حقوق و مزايامون جهانيه! قيمت بنزينمونم بايد جهاني باشه!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
5
تجربه نشون داده مردم ایران وقتی نیاز به یه چیزی داشته باشند به هر قیمتی میخرند. اون زمانی که بنزین سهمیه بندی بود یادمه مردم مازاد مصرفشون رو آزاد میزدن و پول بیشتری می دادن و کسی تلاش نکرد تا مصرفش رو کم کنه
این نشون میده وقتی الگوی مصرف غلطه، قیمت هرچقدرم بالا بره الگو اصلاح نمیشه.
باید بررسی کرد چرا مصرف بنزین تو ایران اینقد بالاست
1- اولا ماشین های فوق العاده بی کیفیت با مصرف بالای بنزین. شما نگاه کن ماشین های اون ور دنیا با هیکل های بزرگ تر از سمند، مصرفش رو رسوندن به صدی 6 لیتر و حتی کمتر. دیگه خودروهای هیبریدی که بماند. پس باید خودروها کیفیتشون ارتقا پیدا کنه که اونم یه داستان طولانیه
2- همه کارها و اقتصاد متمرکز شده توی مرکز تهران و جمعیت زیادی برای زندگی اومدن تهران و مجبور شدن برای سکونت برن کرج، شهریار، رباط کریم و .... و هر روز کلی مسافت طی کنن از خونه تا سر کار اونم با ماشین. این مساله ریشه خیلی از مشکلات هست مثل ترافیک تهران، آلودگی، کمبود فضای آموزشی مناسب و ...
3- ضعیف بودن حمل و نقل عمومی. این همه تبلیغ می کنن که از اتوبوس و مترو استفاده کنین. شما یه روز صبح ساعت 7 برو تو مترو. توبه می کنی از بس تو فشار جمعیت له میشی. متروها دیربه دیر میان. بی آر تی ها هم همین طور. و فوق العاده شلوغن.
با همه این اوصاف، سهمیه بندی بنزین فقط باعث تحمیل هزینه بیشتر به ملت هست.
سبحان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
8
سلام نه موافق نیستم
ماشین های استاندارد و کم مصرف بسازیم و می توانیم تا کی...
قیمت بنزین باید نسبت به درآمد افراد جامعه حساب بشه
نه درآمد به ریال باشه ولی بخوان قیمت بنزین رو به یورو حساب کنن!
موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
12
4
من موافق هستم.
خودم وسیله نقلیه شخصی دارم ولی باید توجه کنیم که اولاً نرخ فعلی بنزین باعث قاچاق گسترده از اکثر مرزهای کشورمون شده، ثانیاً بعلت قیمت پایین بنزین و مصرف بالا دچار تولید آلودگی در حجم بالا هستیم که خجالت آوره.
مصطفی سلمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
5
2
دولت با پول بیت المال به بنزین سوبسید میده که قیمتش ارزون تر بشه اما این ارزونی واقعی نیست! درواقع هر ایرانی چه فقیر باشه چه پولدار، بابت مصرف هر لیتر بنزین ارزون داره قبلش پول سوبسید پرداخت میکنه و مابقی پول بنزین در جایگاه سوخت پرداخت میکنه که الان 1000 تومانه. این کاملا بیفایده است چون ارزون تر نشده بلکه فقط ناعدلاتی، فساد، رانت و اسراف ایجاد کردیم و حالا باید کلی بودجه برای فرهنگسازی مصرف سوخت و ایجاد دستگاه های نظارتی خرج بشه. در آخر هم هیچ ارزونی اتفاق نیفته و آلودگی هوا هم بیشتر شده چون الگوهای مصرف نادرست شکل میگره.
دولت ها در ایران با خیلی موارد دیگه هم همین کارو کردن؛ شکر، روغن، گندم، آی، برق، گاز و ...
دروغه بزرگیه اگه کسی به ما بگه خب اینجوری ارزون تر شده. ما فقط اینجوری دو مرحله ای پولش پرداخت می کنیم. یکبار توسط دولت و از پول ملی خودمون و بار دوم از کیف پول خودمون. اما متاسفانه فقط مرحله دوم دیده میشه. مرحله اول زمانی توسط مردم احساس میشه که دیگه نفتی برای فروش نداشته باشیم یا اینکه در امکان وصول درآمدهای نفتی به مشکل برسیم.

ما کشور پولداری هستیم و داریم با این روش توزیع ثروت منابع خودمون به هدر میدیم. بهتره به جای این مدل توزیع ثروت ملی روشمون عوض کنیم. دولت دقیقا خود ثروت رو بین مردم توزیع کنه. البته نه با چاپ پول ملی بلکه دقیقا با توزیع ارزهای نفتی به مردم.

سپاس
سام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
11
من نمیدونم چرا همیشه باید راحتترین راه که معمولا بدترین و غیر کارشناسی شده ترین راهه و به ضرر مردم هست انتخاب بشه؟ همیشه راه گرونتر کردن یا سهمیه ای و محدود کردن اجرا میشه. خوب یه راهی برای مقابله با قاچاق سوخت پیدا کنن که مشکل اساسی حل بشه. درمورد قاچاق دام که باعث شده گوشت از سفره خیلی از خانوارها حذف بشه، هیچ زحمتی برای حل مشکل مقابله با قاچاق دام به خودشون نمیدن مسئولین.
اینکه میگن قیمت سوخت در ایران پایینه به این دلیله که با دلار سنجیده میشه نه با حداقل دستمزد. اگر قیمت بنزید در هرکشوری با حداقل دستمزد در اون کشور سنجیده بشه، منطقی تره.
alireza
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
11
مخالف طرح سهمیه بندی بنزین هستم . دوباره یک موج گرانی به خاطر این برنامه ریزیهاست اگر به بهانه قاچاق سوخت لب مرز میخاهید همه کشور را تحت فشار بدهید مشکل فعلی شما کسب درامد از راه سوخت هست که مردم را تحت فشار قرار بدهید و دست در جیب مردم کسری بودجه جبران کنید
خلیل ندایی پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
5
آزموده را آزمودن خطاست... یک بار برای همیشه یک قیمت ثابت برای سال پایه مثلا 1398 فرآورده های نفتی در نظر بگیرند و هر سال مطابق با نرخ تورم قیمت بنزین و ... را افزایش دهید... این طرح های من درآوردی مثل اختصاص سهمیه بنزین برای افراد بجای اتومبیل و... را بریزید و دور...سهمیه بندی و طرحهایی از این قبیل که فسادآور است و باعث ایجاد رانت می شود را خط بکشید...تجربه چهل ساله این نظر را تایید می کند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
4
1
مدیریت مصرف سوخت بخصوص بنزین که الان میزان مصرف فاجعه است باید وصدرصد اصلاح شود بیش پنجاه در صد استفاده از خودرو در کشور ما بدلیل ارزانی سوخت بی مورد است واین باعث ترافیک نابودی محیط زیست انواع بیماریهای تنفسی نابود شده روح وروان مردم بهره وری پایین چرا کار به این مهمی را چند سال است هیچ فکری نمیکنند سرمایه مملکت از دست میرود بخش زیادی از ان هم قاچاق میشه واقعا چه جوابی دارند برای این کوتاهی بزرگ وقتی درشهرهای بزرگ مترو وجود دارد
مهمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
11
ای تصمیم گیرندگان محترم:
راه حل خوب اینه که تعرفه واردات خودرو را بردارید تا خودرو به قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسه اونوقت میتونید بنزین را به قیمت جهانی به مصرف کننده بدهید ... قول میدم ملت ایران همه راضی میشن !!
من
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
14
یکی نیست بپرسه این نمایندگان مجلس کدوم طرحشون به نفع اقشار کم در آمد و متوسط جامعه بوده. که این دومیش باشه.
اون کسی که پول دار باشه باز میره بنزین قیمت آزاد میزنه. اون بد بختی هم که واسه سیر کردن زن و بچه مسافر کشی میکنه باید لنگ بمونه.
اسم خودشون رو گذاشتن نماینده مردم !!!در خانه ملت؟!!!! گریه داره این طرز تفکر و اداره کردن مملکت
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
4
تجربه نشان داده سهمیه بندی اقلام اساسی بجز فساد چیز دیگری عاید مملکت نمی کند. به نظر من تنها راه حل، آزاد سازی ورود خودروهای با کیفیت و کم مصرف خارجی است و با مابه‌التفاوت میزان سوخت خودروهای داخلی و خارجی، دولت محترم میتواند چندین برابر هزینه خودرو سازهای داخلی را تا مدت کوتاهی جهت جایگزینی تولیدات آنها را پرداخت نماید و با آزاد سازی قیمت بنزین، یکبار و برای همیشه به مساله سوخت پایان بدهد. البته اگر مسولین بخواهند در این مملکت به یک مساله پایان دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
1
کلا با برگرداندن تمام طرحهایی که زمان احمدی نژاد اجرا شد موافقم ...

از این دولت که آبی گرم نمی شود ...

حتی اگه روحانی کت احمدی نژاد رو هم بپوشه عالی میشه ...
ناشناس
United States of America
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
4
فردا روزی دلار گرونتر میشه باز میگن قیمت سوخت ارزونه و قاچاق میشه.
بستگی داره قیمت رو با چی میسنجن!!!
درآمد ما تو ایران یا ...
هر روز فقیرتر داریم میشیم
خدایا کمک...
احسان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
ماهیانه هر خودرو سواری 150 الی 200 لیتر بنزین لازم داره در غیر این صورت اصلا نمیشه هیچ کاری کرد. باید یه فکری هم به حالتاکسی داران اینترنتی مثل اسنپ و تپ سی کنن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
2
2
بهترین و ساده ترین راه حذف یارانۀ‌ نقدی، آزادسازی قیمت بنزین، اختصاص معادل قیمت یک لیتر لیتر بنزین آزاد در هر روز به هر ایرانی و حذف دو دهک بالای جامعه از این طرح است. این طوری جلوی رانت و فساد هم تاحدود زیادی گرفته می شه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
4
الان 300 هزار نفر در اسنپ و 250 هزار نفر در تپسی نیمه وقت و تمام وقت دارند کار میکنند. نصف اینها میشن 275 هزار نفر که متصل به شش،هفت میلیون مسافر در روزه که با زندگیشون دارین بازی میکنین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
2
6
قربون تدبیر شما و امید خودمون برم ...
ماندگاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
2
1
با سهمیه بندی موافقم.راه حل کاهش مصرف افزایش قیمت به تنهایی موثر نیست و لی در کاهش قاچاق آن اثر دار. بهترین راه حل افزایش کیفیت و بهینه کردن تکنولوژی ساخت اتومبیلهای ساخت داخل.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
7
من مخالف افزایش بنزین هستم، چون خانواده ها تحمل فشار مضاعف موج دوم گرانی ها ناشی از افزایش بنزین رو ندارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
2
نظری نیست برای کسی که از وی اطاعت نمی شود. اصلاً مردم چه کاره اند که موافق باشند یا مخالف؟. مسوولان دارند کارخودشان را می کنند و به کسی هم لازم می بینند جواب بدهند.
مردم هزار و یه مشکل دارند این هم روش. فقط این یکی که نمونده، منتظر بعدی هاش هم باشیم.
خودکرده را تدبیر نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
3
تو کانال خوندم یکی از نمایندگان گفته بود برق رومجانی کنین ب نفع دولته هر وقت برق مجانی شد برین سر بنزین یکی یکی
سبحان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
1
سلام
خیر من مخالف افزایش قیمت هست
1-می دانید افزایش قیمت دوباره باعث گرانی مجدد خواهد شد، و خیلی به دلیل هزینه مسیر از کار بیکار خواهند شد
راه حل:
1-ساخت خودروهای استاندارد و کم مصرف
2-فرهنگ سازی جهت استفاده از خودرو
3-از همه مهمتر افزایش وسیله نقیله عمومی از قبیل قطار و مترو بین شهری مثل کشورهای پیشرفته تا یک کارمندان نخواهند برای سر کار رفتن مسیر یک یا دو ساعته را از شهری به شهر دیگر با وسلیه نقیله شخصی طی کند!!!
موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
4
من فقط در صورتی با گرانی بنزین و رسیدنش به قیمت جهانی موافقم که حقوق و مزایا هم واقعی و متناسب با سطح جهانی باشه، بازار انحصاری خودرو بی کیفیت داخلی هم بشکنه و ماشینهای روز دنیا با قیمت بازار های جهانی در اختیار ایرانیان قرار بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
1
با اختصاص سهميه 1 ليتر بنزين به هر نفر حتي اشخاصي كه خودرو ندارند دلالي افزايش پيدا خواهد كرد .و افراد سالم را دلال خواهيد كرد .بهتر است با تمام قدرت مرزها رو تحت كنترل دربياوريم تا جلوي قاچاق را بگيريم . همه ميدانند كه مناطق قاچاق و خانه هاي اختصاص داده به اين كار و تانكرهاي مستقر شده در كدام مناطق قرار دارند .پس بهتر جلوگيري از قاچاق سوخت ميباشد.
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
4
2
به دو چیز اعتقاد دارم:
اول اینکه ما مردمی مسرف هستیم و در همه چیز از جمله مصرف بنزین اسراف می کنیم.
دوم اینکه سعی در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نداریم.(اگرچه از کیفیت مناسبی هم برخوردار نیستند)
به همین دلیل معتقد به کار فرهنگی در این زمینه هستم.
البته با افزایش قیمت سوخت هم تا حد قیمت های جهانی موافقم به شرط اینکه درآمدها هم در حد استاندارد جهانی باشد.
ختم کلام این که این کارها در توان این دولت نیست که نیست.
امیدی به تدبیر حضرات نمی توان داشت.
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
دوستان عزیز
به نظرتون بهتر نیست اولا چند تا کارشناس که در جریان کار هستن و مواردی که به عنوان طرح مطرح شده بیان کنند بعد مشکلات هر کدام را مطرح کنند . و دوستان هر کسی فقط راجب حل این مشکل نظر یا راه حلش را اعلام کنه . تا در نهایت همه با همفکری درست به نتیجه برسیم . باید از یک جایی شروع کرد
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
دوستان عزیز
به نظرتون بهتر نیست اولا چند تا کارشناس که در جریان کار هستن و مواردی که به عنوان طرح مطرح شده بیان کنند بعد مشکلات هر کدام را مطرح کنند . و دوستان هر کسی فقط راجب حل این مشکل نظر یا راه حلش را اعلام کنه . تا در نهایت همه با همفکری درست به نتیجه برسیم . باید از یک جایی شروع کرد
حسین حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
2
من با این طرح صددرصد مخالفم . یعنی چه / آیا میخواهند به هشتاد میلیون ایرانی هر روز یک لیتر بنزین بدهند که چه بشود . چرا میخواهید باز دوباره یک سیستمی را پیاده بکنید که باز دزدی و سوء استفاده پیش بیاید . مطمئن باشید با این طرح دست یک عده ای را برای دزدی باز میگذارید .چجوری میخواهید کسانی که در دورترین نقاط مملکت زندگی میکنند حواله یا کوپن بنزین روزی سی لیتر بهشان بدهید . در مرکز افرادی خواهند بود که این سهمیه ها را تحویل نداده و در بازار آزاد خواهند فروخت و خواهشمنداست از این طرح بگذرید .
اوحدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
4
بهترین روش حل مشکل: ۱- افزایش سرویس ناوگان عمومی مترو واتوبوس است نه اینکه برای سورا شدن به یک خط ۶۸ دقیقه در سرما ایستاد- خط صنعت- انقلاب بعضا فقط دو اتوبوس دارد ۲- کنترل هوشمند پارکینگ های عمومی با حداکثر توقف ۲ ساعت برای هر خوردو در مسیر خط کشی مشخص
۳- ساماندهی زنجیره تامین کالا به نحوی که هزینه حمل و نقل کالا در زنجیره تامین کالا ۵۰ درصد کاهش یابد نسبت به روند فعلی
۴- جلوگیری از قاچاق بنزین توسط برادران قاچاقچی
۵- افزایش قیمت بنزین بدون سهمیه بندی مطابق با قیمت تمام شده در ایران با محاسبه سود صنایع تولدی کننده به شرط تامین ۱۰۰ درصد مصرف بنزین داخلی بدون واردات
احمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
7
1
به نظر من بهترین کار اینکه بنزین رو تک نرخی 3000 تومان اعلام کننده و بعد ماهانه به هر نفر هزینه روز یک لیتر که در ماه میشه 30 لیتر رو معادل همون 3000 تومان یارانه بدن که میشه ماهی 90 هزار تومان اینطوری نه داستان کارت بنزین این مطرح است و نه دو نرخی . و بدون شک اینکار خیلی به خانوادهای فقیر که از ماشین استفاده می کنند مفیده و هم مصرف و میزان تصادفات و ترافیک رو تا حد بسیار زیاد کاهش میده .
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
این ایده ها صحیح نیست و در بلند مدت به اقتصاد ضربه میزند و موجب ایجاد فساد و دلالی میشود. عمیق فکر کن عزیز
مجید
United States of America
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
1
بنده مخالف سهمیه بندی هستم. سهمیه بندی یعنی ایجاد قطعی رانت. دوره های قبل همسایه ای داشتیم که همیشه کارت سوختش پر بود و از روی دوستی ما هم از آن استفاده می کردیم. منطور من اینه که با ایجادراه برای سوء استفایده و رانت به طور کلی مخالفم.
مطلب دوم اینکه هر وقت افبال عمومی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی میگردد فورا نرخ کرایه آنها افزایش می یابد درست بر خلاف کل کشورهای دنیا.
مطلب سوم جهت کاهش مصرف سوخت 1- عرضه خودرو کم مصرف با قیمت عادلانه و عاقلانه 2- عرضه بنزین با کیفیت 3- رفع موانعی که باعث ایجاد ترافیک سنگین میشود مثل نیوجرسی و جدول و نرده و همچنین بستن مسیرها توسط پلیس راهنمایی که باعث قفل شدن مسیرهاست.
در پایان اگر واقعا اراده به سهمیه بندی باشد بهتر است که به صورت نفر خودرو باشد یعنی به تعداد افراد تحت پوشش خانواده و به خودرو سرپرست خانواده تعلق گیرد.
ناشناس
Germany
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
سلام
سهمیه بندی فقط در مورد مصارف شخصی داره بررسی میشه تکلیف خودروهای عمومی .خودرهای کسانی که با انها امرار معاش می کنند چه خودرو های وانت و چه سواری چی میشه ثانیا اگر ین نوع سهمیه بندی انجام بشه سیل عظیمی از کارتهای سوخت روانه شهر های مرزی میشه . قاچاق سوخت به مراتب از الان کم خطر تر و سود اور تر شکل میگیره و سرمایه ملی مثل یک سیل از کشور خارج میشود این طرحها باید دقیق مطالعه شود و پیامد های آن بررسی گردد .در گذشته در کشور ما از قبل طرحهای غیر کارشناسی فسادهای زیادی شکل گرفته و میلیاردها مال مردم به تاراج رفته است دقت کنید پیامد های این گونه طرحها را درست بررسی نمایید
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
1
اینجانب با طرحی که تعداد خودروهای شخصی تک سرنشین رو کاهش بده و سیستمهای حمل و نقل عمومی رو کاراتر و پربازده تر کنه موافقم .
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
3
دولت اگر بتواند قیمت ارز را کنترل و کاهش دهد نه تنها بنزین که خیلی اجناس دیگر هم این غارت گری مصون می مانند .
دولت باید برای قشر متوسط چاره ای بیندیشد چون عاملی تورم زا می باشد . یا سهمیه بیشتری برای هر که خودرو دارد در نظر بگیرد و قمت را آزاد کند وگرنه با ماهی 30 لیتر بنزین برای فقط یک هفته کفایت میکند .
اوحدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
4
کاهش قیمت خودرو های هیبردیو برقی و حذف تعرفه واردات انها را فراموش کردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
6
1
من موافقم، چون اونایی که ماشین ندارند(عمدتا طبقه متوسط و ضعیف جامعه) میتونن سهمیه ای که بشون داده میشه رو بفروشن، اون پولدارها که میتونن ماشین چند ده یا چند صد ملیونی بخرن هم برای باقی مصرفشون(غیر از یک لیتر در روز که به هر نفر داده میشه) از بازار آزاد بخرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
من ماشین ندارم ولی مخالفم زیرا قوانین باید عادلانه باشد وانگهی سیاست توزیع عدالت بر اساس سیسات توزیع مساوی از منابع کلی است نه یک منبع خاص و این فرایند اگر در اصل اتفاق بیافتد عالی است. فرد دارای چچند ماشین باید مالیات بیشتر و گرانتری بدهد به سبب همان چند ماشین نه اینکه علاوه بر مالیات اجحاف بیشتری شود
بیچاره مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
فک کن 30 لیتر بنزین بهت دادن شد مثلا 60 هزار این که پول یه مرغ هم نیست به کجا چنین شتابان!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
ببینید دولت الان بابت این قیمت بنزین داره یارانه می ده پس چرا باید این یارانه به عده ای برسه و به عده ی دیگه نرسه
مثلا در شهرستانی جنوبی در تابستان 50-60 درجه اتوبوس های فرسوده فاقد کولر وسایل حمل و نقل عمومی هستند در صورتیکه کرایه مترو در تهران ارزانتر از آن اتوبوس آن شهرستان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
4
واقعا این طرح بی نظیریه. الان یه تعداد محدودی دلال گردن کلفت داریم. 18 میلیون خودرو و 80 میلیون جمعیت که میخواهیم 62 میلیون دلال بنزین بهش اضافه کنیم. به این میگن عدالت محوری که بعد از دهه ها، میاون رو دارن میدن دست مردم. چرا از این نادونی بهره شو نمیفهمین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
7
بله ، فقط بنزین و حقوق به سطح جهانی نرسیده است اگر بنزین نیز به قیمت جهانی برسد ، همه چیزمان با قیمت جهانی است ، الا حقوق .......
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
2
6
مطمئن باشید هیچ آدم معمولی با سهمیه بندی بنزین موافق نیست .زمانی که اکثریت مردم در فقر به سر میبرند مطمئن باشید با افزایش نرخ بنزین بر تورم حاکم بر جامعه افزوده خواهد شدو وضعیت معیشت اقشار کم و متوسط جامعه بدتر خواهد شد .کالاهایی که الان مردم توانایی خریدش را دارند دوباره افزایش پیدا خواهند کرد ولی درآمد مردم و حقوق کارگران و کارمندان هیچ افزایشی نخواهد یافت . آیا مردم بیشتر از این میتوانند فشار را تحمل کنند. به جای افزایش قیمت باید جلوی قاچاق سوخت گرفته بشه .وقتی قیمت بنزین در ایران با قیمت آن در اروپا و آمریکا مقایسه میشه لطفا درآمد متوسط و رفاه ایرانیها و دیگر کشورها را نیز مقایسه کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
6
یک بار بحث دلار -یک بار بحث خودرو-یک بار بحث گوشت -یک بار بحث بنزین و..... همین طور ادامه دارد
بجای بحث های الکی و سرکار گذاشتن مردم بیایید سر منشا تغییرات قیمت را بررسی کنید
سوال شما دقیقا مثل این است که بگوئیم هر ایرانی مینونه روزانه یک دلار ارز دولتی دریافت کنه و اگر ارز دیگری خواست میتونه ازاد تهیه کنه (با فرض اینکه قیمت هر لیتر بنزین یک دلار باشد)
باچنین طرحهایی مشکل حل نخواهد شد و باید ریشه ای مسئله را حل کرد که خارج از توانایی مدیران است و هر کسی هم بکوید حل میشود کاملا در اشتباه است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
6
1
قیمت بنزین افزوده شود ولی قیمت مترو واتوبوس کاهشی بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
مایی ک مسیرمون مترو و اتوبوس نداره چکار کنیم؟
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
1
1
1- با سهميه بندي بنزين موافقم. پرداخت يارانه روي بنزين از اساس اشتباهه. اگر يارانه اي براي بنزين پرداخت مي شود به مرور بايد حذف و در بخش حمل و نقل عمومي و بهداشت و آموزش هزينه گردد.
2- راه حل من براي كاهش مصرف بنزين ، در وهله اول توسعه حمل و نقل عمومي و سپس واقعي نمودن قيمت بنزين هست. قيمت بنزين بايد به صورت واقعي به اضافه ماليات و عوارض باشد.
3- به نظر من قطعاً‌ افزايش قيمت بنزين و مطالبه قيمت تمام شده آن به اضافه ماليات مي تواند باعث كاهش مصرف بنزين شده و از قاچاق سوخت جلوگيري نمايد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
14
دور باطل می زنیم و تکرار خطا میکنیم هر ۴ سال یکبار
بهزاد نیک مرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
4
3
به نظر من با توجه به اوضاع اقتصادی و ارزش برابری ریال با سایر ارزها ، گران شدن بنزین احتمالش خیلی بالاست . به این دلیل اگر یک لیتر را بدهند هم خوبه ، به شرطی که بعد از دو نرخی شدن ، این سهمیه حذف نشه و دست ما در پوست گردو نمونه . اینجوری همه عادلانه سهم خودشون رو می گیرند و ربطی به تعداد ماشین یا میزان مصرف یک نفر نداره ، تازه به نفع افرادی که ماشن ندارند هم هست .