فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۳۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۷-۰۷-۱۳۹۷
کد ۶۳۵۱۲۷
انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۷-۰۷-۱۳۹۷

آخرین آمار از خانه‌های خالی در تهران

عصر ایران
به طور طبیعی اگر می‌خواهید بازار مسکن را متعادل نگه دارید باید حدود ۴ تا ۵ درصد واحد مسکونی اضافه‌تر از خانوار داشته باشیم، اما اینکه در تهران ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه داشته باشیم و عموماً هم واحدهای مسکونی لوکس‌اند، این نشان می‌دهد که هدف‌گذاری یک مقدار اشکال دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه آمار سرشماری سال ۹۵ نشان می‌دهد که ۴۵۰ هزار مسکن خالی از سکنه داشته است، گفت: برای تعادل بازار مسکن باید ۴ تا ۵ درصد واحدهای مسکونی اضافه‌تر از خانوار داشته باشیم.

نادر محمد زاده در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سئوال که رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که اعلام ۲.۵ میلیون خانه خالی از سکنه در کشور از سوی وزارت راه و شهرسازی دقیق نیست و این عدد را رد می‌کند، گفت: باید به آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار اعتماد داشته باشیم، چرا که وجود ۲.۵ میلیون خانه خالی از سکنه را سرشماری سال ۹۵ می‌گوید.

*وزارت راه از کم و زیاد شدن آمار خانه‌های خالی از سکنه خوشحال نمی‌شود

وی افزود: بنابراین وزارت راه و شهرسازی علاقه‌ای به اعلام کم و یا زیاد بودن آن ندارد و از زیاد بودن آن هم خوشحال نمی‌شود، بنابراین این آمارها اعدادی است که پالس‌ها و اطلاعاتی را می‌دهد که باید بر اساس آن تغییر رویکردی در برخی از موضوعات انجام دهیم

*شاید در دو سال گذشته آمار خانه‌های خالی از سکنه تغییر کرده

محمدزاده با بیان اینکه پس اینکه آمار خانه‌های خالی از سکنه درست و یا غلط است، مرکز آمار باید از آن دفاع کند، افزود: البته ممکن است میزان ۲.۵ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه که مربوط به آمارهای سال ۹۵ است، تغییر کرده باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پاسخ به این سوال که کارشناسان عنوان می‌کند که ۳۰ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد و طبیعی است که ۱۰ درصد آن خالی از سکنه باشد، گفت: اینکه چه درصدی طبیعی است، چندان درست نیست، چرا که در هیچ کجای دنیا ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی ساخته شده پُر نیست.

*اگر می‌خواهید بازار مسکن متعادل باشد باید ۴ تا ۵ درصد واحد مسکونی اضافه‌تر از خانوار باشد

محمدزاده افزود: اساساً به طور طبیعی اگر می‌خواهید بازار مسکن را متعادل نگه دارید باید حدود ۴ تا ۵ درصد واحد مسکونی اضافه‌تر از خانوار داشته باشیم، اما اینکه در تهران ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه داشته باشیم و عموماً هم واحدهای مسکونی لوکس‌اند، این نشان می‌دهد که هدف‌گذاری یک مقدار اشکال دارد.

وی تأکید کرد: هیچ کس منکر این نیست، چرا که در مقطعی در ایران تعداد واحدهای مسکونی کمتر از خانواره بوده است که این اشکال است اما یک مقداری خانه خالی از سکنه برای تعادل بازار منطقی و طبیعی است.

برچسب ها: خانه ، مسکن ، خانه خالی
ارسال به دوستان
تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید