فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۲۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۹-۰۵-۱۳۹۷
کد ۶۲۷۷۵۵
انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۹-۰۵-۱۳۹۷

بازداشت 70 نفر در قم به دلیل ایجاد تصادف ساختگی

عصر ایران
تکرار جرمی مانند آلودگی صوتی هدفمند بوده و با توجه به شعار دادستانی یعنی «قانون در خدمت عدالت« بدون اغماض با این افراد برخورد می شود.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره با ایجاد مجتمع تخصصی تصادف ها گفت: طی سال گذشته 70 تن در این استان به دلیل ایجاد تصادف های ساختگی دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، مهدی کاهه روز دوشنبه در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، ایجاد این مجتمع را از اقدام های دستگاه قضایی در قم دانست که پزشکی قانونی، نماینده بیمه و قاضی در آن حضور دارند و به پرونده تصادف ها رسیدگی می کنند.

وی در ادامه با بیان این که در قم تعامل بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی کم نظیر بوده به گونه ای که در بسیاری از ماموریت ها دادستان و معاونان دادستان در خط مقدم و در کنار نیروهای پلیس حضور دارند، اظهار داشت: رویکرد دستگاه قضایی همانند نیروی انتظامی جهادی و انقلابی است.

وی به نشست های فصلی مسئولان دستگاه قضایی با فرماندهی انتظامی و کلانتری های استان در راستای کاهش جرایم اشاره و هدف اصلی آن را برداشتن موانع پیش روی نیروی انتظامی در ماموریت ها ذکر کرد.

کاهه با بیان این که حساسیت استان قم باعث شده تا وقوع برخی حوادث جنبه ملی و گاها فرا ملی پیدا کند، گفت: برخورد با بدحجابی به دلیل جریحه دار کردن عفت عمومی همواره در دستور کار پلیس و دستگاه قضایی است.

وی با اشاره به این که اخلال در نظم صرفا استفاده از سلاح سرد نیست بلکه مزاحمت ها، آلودگی صوتی و دور دور کردن خودروها را نیز شامل می شود، افزود: تکرار جرمی مانند آلودگی صوتی هدفمند بوده و با توجه به شعار دادستانی یعنی «قانون در خدمت عدالت« بدون اغماض با این افراد برخورد می شود.

وی با بیان این که تعاملات بین پلیس و دستگاه قضایی به نفع جامعه است به آسیب شناسی برخی جرایم در قم اشاره و افتتاح مجتمع قضایی در قم را از نمونه های آن برشمرد که منتج به کاهش برخی جرایم شده است.
وی در ادامه به ایجاد مجتمع تخصصی فضای مجازی در قم با وجود 3 قاضی و تشکیل شورای فضای مجازی با حضور نمایندگان پلیس فتا، اداره اطلاعات و سپاه در این رابطه اشاره کرد.

کاهه، سپس ضمن تاکید بر مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در قم گفت: هرچه تعامل بین نیروهای انتظامی، عملیاتی و قضایی در استان بیشتر باشد بهتر به نتیجه خواهیم رسید.

** کلانتری های قم تقویت می شود
فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار، بر ضرورت تاسیس و تقویت تمامی کلانتری های استان تاکید کرد.
سردار عبدالرضا آقاخانی با بیان این که هدف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مشترک است، اظهار داشت: دشمنان در تلاش هستند تا بین این دو سازمان اختلاف ایجاد کنند اما تا به امروز نتوانسته اند به خواسته خود دست پیدا کنند.

وی سپس بر ضرورت ایجاد دو پایگاه پلیس آگاهی در استان تاکید کرد و افزود: نیروهای ستادی دارای توان عملیاتی شناسایی شده اند و در کلانتری ها از وجودشان بهره خواهیم گرفت.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قم ، تصادف ساختگی ، پلیس
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود چرا بلانشو «فوکو» را نویسنده‌ای در فضای ادبی می‌خواند؟ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند