فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۳۱-۰۲-۱۳۹۷
کد ۶۱۰۵۳۳
انتشار: ۱۰:۳۲ - ۳۱-۰۲-۱۳۹۷

11 نفر به علت مصرف قارچ‌ سمی فوت کردند

11 نفر به علت مصرف قارچ‌ سمی فوت کردند
مهرداد علی بخشی روز دوشنبه با اشاره به اینکه تعداد قطعی فوت به دنبال مصرف قارچ های سمی به زودی اعلام می شود، افزود: از 11 فوتی با علائم مصرف قارچ‌های سمی 7 نفر مرد و 4 نفر زن بودند که در استان های کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، مرکزی و همدان جان باخته اند.

مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: طی روزهای اخیر 11 نفر در کشور با علائم مصرف قارچ‌های سمی جان خود را از دست دادند. این افراد به پزشکی قانونی ارجاع شدند و آزمایش های لازم برای بررسی‌های تکمیلی از آنها گرفته شد.

به گزارش ایرنا از سازمان پزشکی قانونی، مهرداد علی بخشی روز دوشنبه با اشاره به اینکه تعداد قطعی فوت به دنبال مصرف قارچ های سمی به زودی اعلام می شود، افزود: از 11 فوتی با علائم مصرف قارچ‌های سمی 7 نفر مرد و 4 نفر زن بودند که در استان های کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، مرکزی و همدان جان باخته اند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های بیمارستان نمازی شیراز محل تهیه و مصرف قارچ‌ها در بیشتر موارد، دامنه ارتفاعات و طبیعت پس از بارندگی های اخیر و در مواردی نیز خریداری قارچ به صورت فله ای از فروشندگان ناشناس و بازارچه های روستایی بوده است.

علی بخشی با هشدار درباره مصرف قارچ‌های خودرو و وحشی که در طبیعت رشد می کنند و خطر سمی بودن آنها اظهار داشت: علائم مسمومیت در قارچ های سمی 6 تا 8 ساعت پس از مصرف بروز می کند و متاسفانه شاهد بودیم در مواردی مرگ افراد را نیز به دنبال داشته است.

مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی از هموطنان خواست حتما قارچ‌های مصرفی خود را از مراکز شناخته شده و به شکل بسته بندی تهیه کنند و از خرید قارچ از افراد ناشناس یا چیدن و مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت اجتناب کنند.

علی بخشی گفت: علاوه بر متوفیان ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در برخی استان ها از جمله زنجان تعدادی از هموطنان با علائم مسمومیت به مراکز درمانی ارجاع شده اند.

درد شکم، تهوع، استفراغ و ضعف و بی حالی از نشانه های مسمومیت با قارچ سمی است.

امسال به دلیل بارندگی های مستمر به خصوص در اردیبهشت و وقوع رعد و برق های متعدد، رویش قارچ های کوهی به نسبت سال های گذشته افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، هر سال با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان عده ای از مردم به خصوص روستاییان به علت مصرف قارچ سمی، مسموم و راهی بیمارستان می شوند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قارچ‌ سمی ، فوتی
ارسال به دوستان
تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر