فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۰۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۸-۰۲-۱۳۹۷
کد ۶۰۹۹۴۳
انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۸-۰۲-۱۳۹۷

قیمت آب معدنی 850 تومان است، گرانتر نخرید

عصر ایران
رئیس انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی گفت: پس از اول اردیبهشت، افزایش قیمتی نداشتیم و اگر فروشگاه‌هایی هستند که آب معدنی را به قیمت ۱۰۰۰ تومان می‌فروشند، بسیار محدودند و اساسا جزو انجمن نیستند.

قیمت آب معدنی 850 تومان است، گرانتر نخریدرئیس انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی ضمن تاکید بر اینکه قیمت آب معدنی افزایش مجدد نداشته و هر بطری نیم لیتری نباید بیش از ۸۵۰ تومان باشد گفت: این صنعت برای تولید با کمبود بطری مواجه است.

به گزارش عصرایران، پیمان فروهر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن رد اخباری مبنی بر افزایش دوباره قیمت آب معدنی اظهار کرد: پس از اول اردیبهشت، افزایش قیمتی نداشتیم و اگر فروشگاه‌هایی هستند که آب معدنی را به قیمت ۱۰۰۰ تومان می‌فروشند، بسیار محدودند و اساسا جزو انجمن نیستند.

وی افزود: اعضای انجمن آب معدنی و آشامیدنی با ۱۰۰ عضو جزو بزرگ‌ترین‌های کشور هستند و اگر کسی قیمت آب معدنی را افزایش داده یا عضو انجمن نیست یا خبر از آخرین تغییرات ندارد.

وی با اشاره به قیمت ۸۵۰ و ۱۴۰۰ تومانی برای آب‌های نیم و ۱.۵ لیتری گفت: مواد اولیه تولید بطری‌های آب معدنی به قدری گران شده که همین قیمت‌ها هم زیان‌ده است و تولیدکنندگان باید تعطیل شوند. اگرچه هنوز به اینجا نرسیدیم که در فروشگاه‌ها آب معدنی وجود نداشته باشد، اما ممکن است در روزهای آینده، واحدهای تولیدی به طور کل تعطیل شوند. کما اینکه تاکنون بسیاری از آنها تعطیل شده و اگر انبارهایشان هم خالی شود، دیگر نمی‌توانند آب توزیع کنند.

همه صنایع با بحران تولید بطری روبرو هستند

رئیس انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی بحران تولید بطری را علاوه بر آب‌ معدنی در محصولات دیگر از جمله صنعت روغن، لبنیات، شوینده‌ها، نوشابه نیز دانست و افزود: در وزارت صنعت با واحدهای پتروشیمی و بورس جلسه‌ای تشکیل و در این جلسه مطرح شد که واحدهای تولیدی به مرز تعطیلی رسیده‌اند. مواد اولیه‌ای که سال گذشته حدود ۴۰۰۰ تومان بود امروز به ۱۰ هزار تومان رسیده است. بنابراین تولید اصلا توجیهی ندارد و از طرفی اصلا موادی برای تولید نیست.

فروهر با بیان اینکه مواد تولیدی متعلق به مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان است، گفت: عرضه‌ این مواد اندکی کم شده و از طرفی هیچ‌کس نمی‌داند چرا نه تولیدکننده‌ها مواد اولیه دارند و نه این مواد نصیب تولیدکنندگان پریفوم می‌شود.

وی افزود: ظاهرا تعدادی متخلف با استفاده از رانت، به دلیل اختلاف قیمتی که در بورس و بازار ایجاد شده که کیلویی ۳۰۰۰ تومان است، این مواد را می‌برند و با قیمت بالا در بازار عرضه می‌کنند. شاهد هستیم تولیدکننده‌ای که ۲۵۰ تن سهمیه ماهانه دارد، ۵۰ تن سهمیه گرفته و متاسفانه این مواد سر از بازار آزاد درآورده است.

فروهر در پاسخ به راهکار حل مشکلات تولید بطری بیان کرد: واردات مواد اولیه در حال حاضر پول کلانی می‌خواهد که هیچ واحد تولیدی این پول را ندارد. بنابراین وزارت صنعت باید به این موضوع ورود کند و متخلفان و خریداران کاذب که تولیدکننده واقعی نیستند و از طریق سایت بهین‌یاب وزارت صنعت به بورس می‌روند و خرید می‌کنند را شناسایی کند تا این مواد به دست تولیدکنندگان واقعی برسد. بورس نیز باید عرضه هفتگی را تنظیم کند و از طرفی مجتمع تندگویان هم باید کف عرضه خود را در هفته‌های پیش رو افزایش دهد تا بازار به آرامش برسد.

برچسب ها: آب معدنی ، قیمت ، انجمن ، بطری
ارسال به دوستان
سیب هستید یا گلابی؟ ؛ شکل بدن شما چه چیزی درباره سلامتی‌تان می‌گوید؟ تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است