فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۸۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۱-۱۱-۱۳۹۶
کد ۵۸۷۷۴۱
انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۱-۱۱-۱۳۹۶
نایب رییس اتاق اصناف از مشکلات کسبه پلاسکو می گوید

از ترکیه حمایت از تولیدکننده را یاد بگیریم

عصر ایران
حبت از اشتغال و تولید می‌کنیم اما چقدر هوای تولید کننده را داریم؟ 20 درصد سود از وامی می‌خواهیم که به او می‌دهیم و این در حالی است که همین ترکیه بغل گوش ما به تولیدکنندگان خود وام با سود بازپرداخت یک تا 3 درصد می‌دهد.

یک سال گذشت و پلاسکو همچنان می‌سوزد. نماد پوشاک تهران که سال‌های سال بلندترین ساختمان پایتخت بود در چند ساعت آتش گرفت و فرو ریخت و داغ به دل خانواده‌های آتش‌نشانان و کاسبان مال‌باخته گذاشت. پارسال در چنین روزهایی وعده‌ها شروع شد. آتش‌نشانان نبودند اما کسبه بودند و چشم امید داشتند. بعد از یک هفته که از نابودی پلاسکو  هزار جور وعده و  وعید داده شد. از بیمه بیکاری برای کارگران و ... گرفته تا وام 300 میلیون تومانی به مال‌باختگان. 

امروز یک سال و یک ماه از تراژدی چهارراه استامبول می‌گذرد و مجتبی درودیان رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان می‌گوید: تنها یک نفر از کسبه وام 300 میلیون تومانی را گرفته‌اند و این در حالی است که بیش از 300 واحد صنفی در آتش سوخته‌اند. 

ابراهیم درستی نایب رییس اتاق اصناف تهران درباره زخم‌های کسبه می‌گوید: یک سال گذشته و آنطور که باید و شاید، هیچ وعده‌ای تحقق نیفته است. کسبه پلاسکوپیک موتوری شدند. دلال شدند. کارگرهای تولیدی‌ها بیکار شدند. 

او می‌گوید: وام 300 میلیون تومانی در ابتدا قرار بود با بهره 9 درصدی به کسبه داده شود و حالا حرف از 18 درصد می‌زنند!

او درباره مشکلات دیگر این وام می‌گوید: از خودشان مصوبه درست می‌کنند. بعد از بدعهدی‌ها در وام، مصوبه‌ای درست کردند که هرکس در پاساژ نور مشغول به کار نشده، درخواست وام ندهد! این چه داستانی است؟ هرکس که مال‌باخته پلاسکو و مورد تایید اتحادیه است باید بتواند وام بگیرد. 

درستی می‌افزاید: کسبه پلاسکو به تجارت جهانی رفته‌اند. تعدادشان هم کم نیست و 90 درصد کسبه‌اند. این کسبه حق درخواست وام ندارند؟ 

درستی معتقد است که در جلساتی که با نمایندگان اصناف و حضور دولت انجام  شده، اطلاعات کارشناسی نشده به دولت داده‌اند.

ابراهیم درستی در ادامه می‌گوید: صحبت از اشتغال و تولید می‌کنیم اما چقدر هوای تولید کننده را داریم؟ 20 درصد سود از وامی می‌خواهیم که به او می‌دهیم و این در حالی است که همین ترکیه بغل گوش ما به تولیدکنندگان خود وام با سود بازپرداخت یک تا 3 درصد داد و کالای تولید کننده را بیمه می‌کند. ما چطور؟

نایب رییس اتاق اصناف در انتها تاکید می‌کند: البته بی انصاف نباشیم. امروز شرایط خوبی است. پیش از این اتاق اصناف حتی کرسی نداشت و این گشایش در دولت کنونی رخ داده است. دیگر مانند گذشته پشت درهای بسته برای ما تصمیم نمی‌گیرند اما هنوز راه بسیاری در پیش داریم. .

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: پلاسکو ، پول نیوز
ارسال به دوستان
صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود داروخانه خانگی قلب؛ 6 ادویه شگفت انگیز که رگ های شما را پاکسازی می کنند بیرانوند سد مطمئن، طارمی مهره گریز از فشار؛ دو چهره کلیدی ایران در برابر بلژیک اعمال محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور