فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۵۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۱۶-۰۶-۱۳۹۶
کد ۵۵۹۰۰۲
انتشار: ۲۲:۲۶ - ۱۶-۰۶-۱۳۹۶

آمریکا به حملات سایبری، پاسخ‌های غیرسایبری خواهد داد

آمریکا به حملات سایبری، پاسخ‌های غیرسایبری خواهد داد
دولت آمریکا در حال تدوین یک دکترین جدید سایبری است که در آن حملات سایبری، با اقداماتی فراتر از حملات تلافی‌جویانه صرف پاسخ داده خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده‌اند حملات سایبری به این کشور با اقداماتی فراتر از حملات تلافی‌جویانه در زمینه سایبری پاسخ داده خواهد شد.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند در دکترین سایبری جدیدی که دولت ترامپ در حال تدوین آن است کشورها یا گروه‌هایی که با هر انگیزه‌ای اعم از مداخله در انتخابات یا دسترسی به اطلاعات کارمندان فدرال، رایانه‌های آمریکا را هدف حملات سایبری قرار دهند، با تبعات «واقعی و این‌جهانی» رو به رو خواهند شد.

وبگاه صدای آمریکا به نقل از «تام باسرت»، مشاور امنیت داخلی رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است: «فکر می‌کنم کاری که ما از حیث بازداری انجام خواهیم داد، در نهایت رسیدن به نقطه‌ای است که در آن از عناصر قدرت ملی‌مان در خارج از عرصه سایبری برای تنبیه رفتارهای بد استفاده شود.»

وی اضافه کرد: «شواهد اندکی در تأیید این وجود دارند که تهاحم سایبری بتواند اثری بازدارنده روی یک دشمن سایبری اعمال کند. در واقع، چنین اقدامی آنها را ترغیب خواهد کرد که زودتر بجنبند و به هکرهای بهتری تبدیل شده و دفاع‌های بهتری تدارک ببینند.»

وبگاه صدای آمریکا نوشته به همین دلیل است که دولت آمریکا اعتقادی به اینکه پاسخ‌های سایبری بتواند تأثیر چندانی برای تغییر رفتار مهاجمان سایبری بگذارد، ندارد.

«جاشوا ساکول»، از مقام‌های اف‌بی‌آی از ایران، روسیه و چین به عنوان کنشگران سطح دولتی که تهدید سایبری علیه آمریکا به شمار می‌روند نام برده است.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا پیشتر هشدار داده‌اند که شبکه‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطی در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند و انتظار می‌رود این روال تا سال‌ها ادامه داشته باشد.

«دیوید گلاو»، معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا در امور اطلاعاتی می‌گوید: «تهدیدهای سایبری علیه کشور افزایش محسوسی داشته‌اند.»

دولت ترامپ مدعی شده در حال انجام اقداماتی برای رفع این آسیب‌پذیری است.

ترامپ ماه گذشته مجوز تشکیل یک واحد فرماندهی مستقل سایبری با هدف ارتقاء عملیات سایبری آمریکا علیه طیف گسترده‌ای از گروه‌های اصطلاحاً متخاصم را صادر کرد.

واحد فرماندهی سایبری آمریکا تا کنون بخشی از آژانس امنیت ملی این کشور بوده؛ مأموریت اصلی آژانس امنیت ملی آمریکا گردآوری داده‌های تلفنی، اینترنتی و سایر انواع اطلاعات از سراسر جهان است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: آمریکا ، سایبری
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود چرا بلانشو «فوکو» را نویسنده‌ای در فضای ادبی می‌خواند؟ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند