فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۷-۰۴-۱۳۹۶
کد ۵۴۶۲۰۴
انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۷-۰۴-۱۳۹۶

مرگ 3 نفر بدلیل به تب کنگو در سال جاری

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طی سالجاری 3 تن بدلیل ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور فوت کرده اند.

به گزارش ایرنا علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو اینک در کشور درحال کنترل است.

وی ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو از سال 77 در شهرکرد با مرگ یک زوج پزشک از این شهر شناسایی شد و از همان زمان سیستم مراقبت و درمان در کشور شکل گرفت.

سیاری با بیان انجام نمونه گیری ها از موارد مشکوک و ارسال این موارد به خارج از کشور برای تشخیص ابتلا به این بیماری در گذشته اظهار کرد: هم اینک انجام آزمایش های لازم برای تشخیص این بیماری در کشور امکان پذیر است.

سیاری همچنین افزود: داروی این بیماری در کشور موجود و بیماری نیز قابل درمان است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: تب کنگو
ارسال به دوستان
قدیمی‌ترین تصویر از یک «خودروی زرهی» در ایران؛ 110 سال قبل تمام توپ های جام جهانی از 1930 تا 2026 (تصویری) پرده‌برداری از چگونگی ارتباط پرندگان، ماهی‌ها، حشرات و پستانداران با یکدیگر افشای راز سرقت نافرجام ۷ کیلو طلا در شمال تهران اعترافات مردی که همسرش را با چکش کشت/ به زنم شک کرده بودم مطالعه جدید نشان داد: باکتری‌های روده و دهان میان افراد یک خانه منتقل می‌شوند ترامپ حق داشت یا حقیقت چیز دیگری است؟ پایان جنگ با «تسلیم مشروطِ» ایالات متحده برابوس؛ وقتی موتور سیکلت سفارشی معرفی می کند (+تصاویر) چگونگی یادگیری ریاضی در عصر هوش مصنوعی حقیقتی جالب درباره عطسه که سال ها اشتباه می دانستیم اسحاق دار: در نهایت پس از ۴۷ سال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا شکل گرفت ۵ نوشیدنی که فواید بیشتری نسبت به چای سبز برای فشار خون دارند پویش ملی «ققنوس» با مشارکت ۶۳۷۵ دانش‌آموز و معرفی ۱۰۰ اثر برتر یک حقوقدان: شرکت‌های اینترنتی باید در تصادفات پیک‌های موتوری شریک مسئولیت باشند این ابرخودرو حیرت‌انگیز با ۳۲۷ هزار قطعه لگو ساخته شده است!(+عکس)