فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۳۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۰۳-۰۲-۱۳۹۶
کد ۵۳۵۳۹۹
انتشار: ۲۰:۳۸ - ۰۳-۰۲-۱۳۹۶

زائران ایرانی مرداد ماه به حج می روند

زائران ایرانی مرداد ماه به حج می روند
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به برنامه زمانبندی و هماهنگی های لازم اولین کاروان زائران ایرانی اوایل مرداد ماه جاری برای بجای آوردن آیین حج تمتع عازم عربستان خواهند شد.

به گزارش ایرنا، حمید محمدی با بیان اینکه زائران ایرانی در یک بازده زمانی یک ماهه عازم حج خواهند شد، افزود: نگرانی‌ها در رابطه با اعزام زائران ایرانی به مراسم حج برطرف شده و افرادی که تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 95 برای حضور درمراسم حج ثبت نام کرده اند می‌توانند به بانک‌ها مراجعه و روند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

وی اظهارداشت: افرادی که پیش از این با مراجعه به بانک ملی اقدام به ودیعه گذاری کرده اند می‌توانند بار دیگر به این بانک مراجعه کرده و باقی مانده مبلغ درنظر گرفته شده را پرداخت کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره مبلغ نهایی اخذ شده از متقاضیان تشرف اظهارکرد: مبنای تشرف به مراسم حج در سال 96 ثبت نام اولیه دربانک و در نهایت پرداخت مبلغ 10 میلیون تومان است.

محمدی ادامه داد: لازم نیست افراد 10 میلیون تومان را به طور کامل پرداخت کنند بلکه افرادی که یبش از این یک میلیون تومان ودیعه گذاری کرده اند می‌توانند سود مبلغ پرداختی خود را نیز دریافت کرده و در نهایت در مجموع این رقم را پرداخت کنند.

وی از اقدامات صورت گرفته به منظور مشخص کردن کاروان‌های حاجیان ایرانی خبر داد و تصریح کرد: به زودی کاروان‌های اعزامی از سوی سازمان حج و زیارت معرفی و افراد می‌توانند کاروان خود را انتخاب کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت درپاسخ به این پرسش که وضعیت اعزام زائران به حج عمره به چه صورت خواهد شد؟، بیان داشت: پس از اعزام زائران ایرانی به حج عمره در سال 94 و اقدام ناشایست دو مامور فرودگاه جده، اعزام زائران به حج عمره متوقف شده بود اما پس از محاکمه دو پلیس عربستان و گذراندن دوران محکومیت، شرایط اکنون برای اعزام زائران ایرانی بار دیگر مهیا شده است.

محمدی تاکیدکرد: اعتقاد ما این است که زائران ایرانی باید با عزت و کرامت به مراسم حج اعزام شده و اکنون مقدمات این اتفاق نیز فراهم شده ‌است.

برهمین اساس مسئولان مربوطه پیش تر اعلام کرده بوده که با توجه به افزایش ظرفیت های موجود درعربستان و توسعه مسجد الحرام حدود 30 درصد به ظرفیت اعزام زائران ایرانی برای امسال محیا شده است.

تا پیش از سال گذشته و قطع روابط سیاسی ایران و عربستان سالانه حدود 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج عازم عربستان می شد که ظاهرا این رقم برای سالجاری به بیش از 80 هزار نفر رسیده است.
برچسب ها: حج ، حمید محمدی
ارسال به دوستان
چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود"