فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۸۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۲-۱۱-۱۳۹۵
کد ۵۱۸۷۵۶
انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۲-۱۱-۱۳۹۵

فقط 25 درصد واحدهای پلاسکو بیمه بودند

فقط 25 درصد واحدهای پلاسکو بیمه بودند
از مجموع ۶۰۰ واحد صنفی مستقر در ساختمان پلاسکو ۱۶۰ واحد یعنی حدود ۲۵ درصد بیمه بودند و بر اساس برآوردهای تقریبی می‌توان گفت که کل تعهدات صنعت بیمه درباره آتش سوزی این ساختمان حدود ۴۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی - رئیس کل بیمه مرکزی - با اشاره به اینکه چهار تا پنج شرکت بیمه‌ای درگیر حادثه ساختمان پلاسکو هستند، گفت: با توجه به اینکه بیمه آتش سوزی یک بیمه اختیاری است، بنابراین متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و بنگاه‌های تجاری از این بیمه سر باز می‌زنند، در حالی که باید ریسک خودشان را نزد شرکت‌های بیمه نگهداری کنند.

وی با بیان این مطلب که نسبتی بین حق بیمه و سرمایه پوششی وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به این امر بسیاری از این واحدها سعی کردند با سرمایه کمی واحد مورد نظر خود را بیمه کنند.

همتی در مورد اینکه سرقفلی را به هیچ عنوان بیمه نمی‌کنند، گفت: ارزش سرقفلی‌های موجود در آن ساختمان، در صورت ساخت ساختمان جدید، با همان کاربری حفظ خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه اگر ۶۰۰ واحد مستقر در ساختمان آوار شده پلاسکو وجود داشته و معادل ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان هم جنس داشته باشند ارزش آن  حدود ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد بود، افزود: اما متاسفیم که مقدار کمی از این واحدها بیمه بودند و امیدواریم چنین اتفاقاتی سبب شود تا به مسئله بیمه این واحدها بیش از پیش توجه شود.

وی در ادامه عنوان کرد: با همه شرکت‌های بیمه‌ای مذاکرات لازم صورت گرفته و همه این شرکت ها از امروز آمادگی پرداخت غرامت به واحدهای بیمه شده را دارند و تمام زیان دیدگان می‌توانند پس از مراجعه در اسرع وقت خسارت خود را دریافت کنند.

همتی درباره وقوع زلزله و مشکلاتی که در پی آن به وجود می آید و اینکه ایران یکی از ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است خاطر نشان کرد: در مورد زلزله صندوقی در حال تاسیس است که مجلس  شورای اسلامی در حال تصویب قانون آن است. این قانون به شورای نگهبان رفته و برگشت خورده و در صددیم تا هر چه سریعتر با رفع ایرادهای وارد شده به این قانون، آن را تصویب و اجباری کنیم، اما در مورد بیمه آتش سوزی، سخت است که آن را اجباری کرد چرا که بیمه شونده می‌تواند آن را اعلام کند و از آنجا که به دیگران آسیبی نمی‌زند، نمی توان آن را اجبار کرد، اما این وظیفه واحدهای صنفی است و باید این تاکید به اصناف شود که بیایند واحد خود را بیمه کنند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: پلاسکو ، بیمه
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
2
پس بقیشون چی میشن؟
تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر