فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۴۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۷ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۵
کد ۵۱۴۵۲۴
انتشار: ۲۳:۳۷ - ۱۰-۱۰-۱۳۹۵

"محصولات تراریخته هیچ گونه خطری ندارند"

عصر ایران
دکتر قره یاضی گفت: گزارش علمی در هیچ یک از معتبرترین مجلات علمی جهان پیرامون استفاده از محصولات تراریخته وجود ندارد.
نشست و سخنرانی تخصصی محصولات تراریخته به میزبانی گروه بیوتکنولوژی و به نژادی گیاهی روز شنبه 4 دی ماه 95 در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر قره یاضی رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران و رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد.

در این نشست که اساتید و دانشجویان دانشگاه و همچنین مسئولین و دست اندرکاران مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری حضور داشتند به مباحث پیرامون محصولات تراریخته در ایران و جهان پرداخته شد.

در این مراسم دکتر شاهنوشی رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن خوش آمد گویی به حاضران به ضرورت بهره گیری از فناوری های نوین قرن 21 و اهمیت توجه به توسعه این شاخه از علوم زیستی اشاره اشاره نمود.

پس از آن دکتر قره یاضی رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران به عنوان مهمان ویژه این مراسم درباره وضعیت توسعه محصولات تراریخته درجهان و ایران سخنانی را ارائه نمود.

وی در سخنان خود به مهمترین موانع پیش روی تحقیقات و توسعه این نوع از محصولات فناورانه پرداخت.

قره یاضی با اشاره به محدودیت هایی که تجارت و واردات محصولات تراریخته برای تحقیق و توسعه فناوری بومی و داخلی ایجاد کرده است از ایجاد مشکلاتی در مسیر روند علمی بومی که صرفا با استناد به شنیده ها و گزارشات غیر مستند می باشند ابراز نگرانی کرد.

دکتر قره یاضی در ادامه سخنان خود شواهدی علمی از عدم وجود خطر در معتبرترین مجلات علمی جهان پیرامون استفاده از محصولات تراریخته ارائه نمود.

در پایان این نشست ضمن پاسخ گویی به سوالات حاضران از متولیان و متخصصان این حوزه خواسته شد ضمن تبیین صریح مزایای استفاده از دانش بومی نسبت به توسعه هوشمندانه و جلوگیری از برخوردهای غیرعلمی و احساسی با محصولات تراریخته که در حال حاضر پاسخگوی نیاز غذایی بسیاری از کشورها اعم از توسعه یافته و درحال توسعه هستند اهتمام ورزیده شود.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۱
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
سلام. از مسئولین، صاحب نظران، محققین، دانشمندان و اساتید گرامی یک خواهشی داشتم. قبل از اینکه در مورد ضرر داشتن یا عدم ضرر یک چیزی رسانه ای گردد، به نظر بنده بهتر است که موافقین و مخالفین نشست ها و جلسات مکرر باهم داشته و تا جایی این جلسات ادامه یابد که بتوانند همدیگه رو قانع کرده و به یک نتیجه مشترک و نهایی برسند وسپس نتیجه نهایی رو به اطلاع عموم و مردم برسانند. واقعا از این همه نظرهای متعدد و کاملا متضاد خسته و سردگم شدیم!!! مثلا یک روزی بعضی می گویند که محصولات تراریخته کاملا مضر هستند و مدتی بعد افراد دیگری اعلام می کنند که این محصولات کاملا بی ضرر هستند. حالا ما حرف و نظر کدامیک رو باور کنیم؟! ضمنا برای ما چه ملاکی وجود دارد که ما محصولات تراریخته رو از محصولات غیر تراریخته تشخیص دهیم؟ چه معیاری برای تشخیص محصولات ارگانیک و ژنتیکی وجود دارد؟! آیا در روی هر محصول اطلاعات دقیق نحوه تولید درج می گردد؟! آیا در دیگر کشورها هم نگرش به این چنین موضوعات مشابه کشور ماست؟!
نمایی از کاخ «ابیض ناصرالدین شاه» در سال 1290 «رویاهای بستر مرگ»؛ پدیده مرموزی که در روزهای پایانی عمر به سراغ انسان می‌آید موشک کروز هسته‌ای Burevestnik روسیه مواد رادیواکتیو را حین پرواز آزاد می‌کند!(+عکس) توضیح کانال تلگرامی رسانه رهبر انقلاب درباره پیام ۲۸ خرداد ایشان تخلیه استادیوم در میانه بازی عراق و فرانسه به دلیل طوفان و رعد و برق تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند