کد خبر ۴۹۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۰۸-۰۶-۱۳۹۵
کد ۴۹۰۲۸۸
انتشار: ۰۰:۰۶ - ۰۸-۰۶-۱۳۹۵

افزایش بیماری ایدز در میان زنان

 رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت از افزایش شمار زنان مبتلا به بیماری ایدز در کشور خبر داد.

به گزارش مهر، محمد مهدی گویا ظهر یکشنبه در همایش و کارگاه آموزشی پایش و ارزشیابی چهارمین برنامه راهبردی ایدز، گفت: ۸۴ درصد از افراد شناسایی شده مرد و مابقی زن هستند اما نگرانی اصلی افزایش شمار مبتلایان زن به این بیماری است.

وی تاکید کرد: بانوان آلوده به ایدزمی توانند کودکان و افراد دیگر جامعه را نیزمبتلا کنند ومتاسفانه به رغم پیشرفت هایی که درمورد شناسایی افراد آلوده و اجرای برنامه های پیشگیرانه داشته ایم در زمینه تشخیص بیماری ایدز در کودکان و درمان کودکان موفقیت چشمگیری بروز نکرده است .

رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت افزود: ۳۱ هزار ۹۵۰ نفر آمار رسمی مبتلایان به ایدز است و سه برابر این تعداد نیز یا شناسایی نشدند یا اینکه خودشان از این بیماری اطلاع ندارد.

گویا تصریح کرد: تجربه جهانی نشان داده که درمان مقطعی دراین عرصه جواب نمی دهد، موارد درمانی باید پویا و همیشگی باشد .

برچسب ها: بیماری ، ایدز ، زنان
ارسال به دوستان
قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟ استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تخمین هزینه پروژه های صنعتی آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و شش واکنش نتانیاهو به شایعات تاثیرپذیری از دونالد ترامپ وقوع انفجار در تاسیسات گاز مایع راس لفان قطر گل آفساید طارمی؛ هیجان در نیمه نخست جدال ایران و بلژیک تنها عرق کردن نیست؛ راه پنهان از دست دادن آب بدن