فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۸۵۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۱ - ۱۹-۰۵-۱۳۹۵
کد ۴۸۵۲۵۴
انتشار: ۰۷:۴۱ - ۱۹-۰۵-۱۳۹۵

استفاده زیاد از تلفن همراه پیرچشمی می آورد

پزشکان می گویند استفاده بیش از اندازه زیاد از تلفن های همراه و سایر گجت های الکترونیکی موجب پیرچشمی در سنین پایین می شود.

به گزارش مهر، معمولا اختلالات چشمی در میانسالی و پیری اتفاق می افتد و موجب از بین رفتن قابلیت ارتجاعی عدسی چشم می شود.

به گفته محققان، بیماری پیرچشمی که عمدتا در سن ۴۰ سالگی روی می دهد، با استفاده مکرر و مداوم از گجت های الکترونیکی نظیر موبایل در سنین پایین تر اتفاق می افتد.

استفاده بیش از اندازه از موبایل موجب می شود که عدسی چشم زودتر از موعد سخت و ضخیم شود و قدرت ارتجاعی خود را از دست دهد. نتیجه آن، کاهش تدریجی توانایی چشم بر فوکس بر اشیای نزدیک خواهد بود.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، در سال ۲۰۰۵ بیش از یک میلیارد نفر در دنیا مبتلا به پیرچشمی بودند که تا سال ۲۰۱۵ این رقم دو برابر شده است.

محققان هشدار دادند حتی پیرچشمی در بین افراد در اوایل سنین ۳۰ سالگی هم مشاهده شده است. علانم این بیماری شامل تاری دید، ضعف بینایی یا سردرد است که در بین جوانانی که ساعات طولانی از گجت های الکترونیکی نظیر موبایل یا تبلت استفاده می کنند مشاهده می شود.
برچسب ها: تلفن همراه ، پیری چشم
ارسال به دوستان
راز انگشت جادویی «آی آی»؛ پستاندار عجیبی که فرشته مرگ نامیده می شود! (+فیلم و عکس) پلاکاردی عجیب در یکی از تجمعات (عکس) درخواست ۸۷.۶ میلیارد دلاری ترامپ برای جبران هزینه‌های جنگ ایران نخست‌وزیر عراق: روابط جدیدی با آمریکا آغاز کرده ایم دبیر کمیسیون امنیت ملی: تنگه هرمز به شرایط قبل بازنمی‌گردد این جاندار با پوست خود «می‌بیند» هشدار محسنی اژه ای به وحدت شکنان؛ با حرف‌هایتان دشمن را خیالاتی نکنید آیین‌ های جمعی چگونه به رشد فردی و خودشناسی کمک می کنند؟ آیا انسان‌های باستان رنگ آبی را متفاوت درک می‌کردند؟ روبیو: وارد مرحله‌ای جدید برای صلح با ایران شده‌ایم از سیاوش تا عاشورا؛ چگونه ایرانیان تشیع را با زبان اسطوره‌های خود فهمیدند؟ شکایت ۳ قاضی دیوان کیفری بین‌المللی از ترامپ حضور پزشکیان در هیئت عزاداری امام حسین (ع) در تبریز سازمان جهانی بهداشت: خطر جهانی ابولا همچنان پایین است تصور جالب هوش مصنوعی از زیبایی در دنیای پرندگان (تصویری)