فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۸۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۳-۰۵-۱۳۹۵
کد ۴۸۳۹۵۵
انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۳-۰۵-۱۳۹۵

VOD(سند) سهمیه‌بندی شد

مدیر عامل عامل رسانه های تصویری از مشخص شدن سهام تهیه کنندگان سینمایی در سامانه VOD(سند) خبر داد.

سید مصطفی ابطحی مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه شورای سیاستگذاری VOD(سند) اعلام کرد: در این جلسه که با حضور نمایندگان شورای عالی تهیه کنندگان، نمایندگان شرکت های دارای مجوز VOD( سند) در محل موسسه رسانه های تصویری تشکیل شد پس از گفت وگو و رایزنی های فراوان در خصوص نحوه تقسیم درآمد ناشی از نمایش فیلم بر روی سامانه VOD(سند)، مقرر گردید که درآمد حاصل از نمایش فیلم بر روی سامانه سند به نسبت 60 درصد برای دارندگان محتوا و تهیه کنندگان و 40 درصد برای دارندگان مجوز VOD ( سند) پس از کسرحق السهم سازمان تنظیم مقررات تقسیم گردد.        
                                                                           
وی عنوان کرد: این جمع بندی  نتیجه اقدامی بود که خوشبختانه با تفاهم کامل میان دارندگان محتوا و دارندگان مجوز سند اتخاذ شد. مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری افزود: در این میان موسسسه رسانه های تصویری نیز برای صیانت از حقوق تهیه کنندگان و دارندگان محتوا به عنوان ناظر در نحوه تعیین حق السهم سازمان تنظیم مقررات نظارت خواهد کرد.

ابطحی همچنین یاد آور شد: این تصمیم گیری منظومه مدل اقتصادی راه اندازی سامانه VOD ( سند) را تکمیل و حقوق همه دست اندرکاران اعم از تولید کنندگان و نیز شرکت های تجمیع کننده را تعیین می کند. با اتخاذ این تصمیم همه بخش های دخیل در سامانه سند با قوت و هماهنگی مطلوب تلاش های خود را برای تقویت سامانه VOD( سند) انجام خواهند داد.                                              

 وی گفت: در این جلسه همچنین در خصوص محتوای صلح نامه میان  شرکت های تجمیع کننده و دارندگان مجوز سند از یک طرف و دارندگان محتوا از سوی دیگر تبادل نظر و با تصویب مفاد این صلح نامه راه برای اجرایی شدن توافق میان تولید کنندگان سینمایی با دارندگان مجوز سند فراهم‌شد.   

ابطحی با تاکید بر این نکته که یکی از نتایج تاسیس سامانه VOD( سند) شکل گیری نهضت تولید محتوا و تلاش همه دست اندر کاران برای تولید محتواهای جذاب و ارائه آن به مخاطبان ملی و ایرانیان خارج از کشور برای تعمیق پیوند های آنان با فرهنگ دینی، ملی و بومی و نیز جذب مخاطبان بین المللی در حوزه تمدن ایران و نیز مخاطبان جهانی، به تشکیل کار گروه نهضت تولید محتوا نیز اشاره کرد و افزود: در این جلسه که با حضور آقایان منوچهر شهسواری و علیرضا داوود نژاد به عنوان  نمایندگان شورای عالی تهیه کنندگان تشکیل شده بود. داوود نژاد پیشنهادات خود را در خصوص اهداف، اصول و روش های نهضت تولید محتوا را بیان کرد و مقرر شد با تشکیل کارگروه نهضت تولید محتوا  با حضور نمایندگان  همه صاحبان محتوا اعم از فیلم، موسیقی و ... اقدامات عملی برای افزایش تولید فیلم های سینمایی و محتواهای سمعی بصری صورت پذیرد.

 شورای سیاستگذاری VOD(سند) به مدیریت سید مصطفی ابطحی و حضور آقایان شهسواری، داود نژاد،  منظری، سیاهکلی، عبدا... زاده، حمزه ای، فرجی و بهبهانی هر هفته در محل موسسه رسانه های تصویری تشکیل می شود.
ارسال به دوستان
رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند