فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۷۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۶-۰۳-۱۳۹۵
کد ۴۷۴۴۸۷
انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۶-۰۳-۱۳۹۵

آیا باید پس از شارژ، آداپتور را از پریز برق کشید؟

عصر ایران
این روزها دیدن مناظری نظیر اتصال چندین شارژر که به پریزهای برق که در سوی دیگر به گجت الکترونیکی متصل نیست، در منازل و محل کار به امری عادی تبدیل شده است.

این روزها اغلب افراد حداقل از یک گجت الکترونیکی که از وجود باتری شارژی استفاده می‌کند، بهره می‌برند. یکی از سوالات متدوالی که همیشه در ذهن کاربران مطرح بوده، خارج کردن آداپتور شارژر پس از شارژ گجت الکترونیک از پریز برق است؟ آیا باید پس از شارژ گوشی یا تبلت یا هر گجت الکترونیک دیگری، آداپتور شارژر را از پریز خارج کرد یا باقی ماندن آن مشکلی ندارد.

آیا باید پس از شارژ، آداپتور را از پریز برق کشید؟

این روزها دیدن مناظری نظیر اتصال چندین شارژر که به پریزهای برق که در سوی دیگر به گجت الکترونیکی متصل نیست، در منازل و محل کار به امری عادی تبدیل شده است. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا پس از شارژ شدن گجت الکترونیک خود، آن را از شارژر جدا کرده، اما آداپتور شارژ و کابل مورد نظر را همچنان متصل به پریز برق باقی گذارند. آیا اتصال شارژری که در سوی دیگر به گجتی الکترونیک متصل نیست، همچنان انرژی الکتریکی مصرف می‌کند؟ آیا میزان انرژی زیاد است؟

همانطور که می‌دانید، واحد محاسبه‌ی میزان انرژی الکتریکی مصرفی کیلووات ساعت یا ۱۰۰۰ وات ساعت یا ۳.۵ میلیون ژول انرژی است. یک گجت الکترونیک که مصرف آن ۱٫۰۰۰ وات باشد، در طول یک ساعت اتصال به پریز برق بیش از یک کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند، حال آنکه یک گجت الکترونیک با مصرف ۱۰۰ وات، این میزان انرژی را در ۱۰ ساعت مصرف خواهد کرد.

براساس اطلاعات موجود، میانگین تعرفه‌ی دریافتی از مشترکان برق خانگی در ایران به ازای هر کیلووات ساعت تا این لحظه ۵۰ تومان است. البته بنابر گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد دولت در نظر دارد تا تعرفه‌ی مصرف برق را افزایش دهد.

در صورتی که شارژر اصلی آیفون را بصورت مداوم به پریز برق متصل کنیم، در حالتی که هیچ گجتی به سوی دیگر این شارژر متصل نشده باشد، باز هم شاهد مصرف انرژی خواهیم بود. برآوردهای انجام شده توسط ZDNet نشان از این دارد که در صورت اتصال شارژر آیفون بصورت مداوم به پریز برق، شاهد مصرف ۱.۵ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در طول یک سال خواهیم بود که هزینه‌ای قریب به ۸۰ تومان را روی دست کاربران می‌گذارد. به طور حتم مبلغ ۸۰ تومان برای مصرف یک سال را نمی‌توان زیاد خواند، حال آنکه وجود چندی شارژر در کنار هم نیز حداکثر مبلغی ۱۰۰۰ تومانی را در صورت وجود ۱۰ شارژر به هزینه‌های کاربران اضافه می‌کند.

البته هزینه‌ی تامین انرژی مورد نیاز برای اتصال چندین شارژر مشکل اصلی نیست، بلکه با احتساب چندین هزار شارژری که در منازل و ادارات مختلف به این روش به پریز متصل هستند، میزان آلودگی تولید شده برای تامین انرژی مصرفی، مساله‌ی اصلی است.

منبع: زومیت

برچسب ها: شارژر ، پریز برق
ارسال به دوستان
چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود"