کد خبر ۴۷۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۵-۰۳-۱۳۹۵
کد ۴۷۲۳۱۹
انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۵-۰۳-۱۳۹۵

آخرین وابسته نظامی آمریکا در ایران درگذشت

عصر ایران
هنگام تسخیر سفارت آمریکا در آبان ۱۳۵۸ سرهنگ شیفر، افسر ارشد در درون سفارت محسوب می شد.
سرهنگ توماس شیفر آخرین وابسته نظامی آمریکا در تهران که سال ۱۳۵۸ و در جریان تسخیر سفارت آمریکا در تهران نیز حضور داشت، روز جمعه در گذشت .

به گزارش عصر ایران به نقل از اسپوتنیک، فرزند آقای شیفر روز جمعه اعلام کرد که پدرش در ۸۵ سالگی بر اثر ایست قلبی و در آریزونا درگذشت.

هنگام  تسخیر  سفارت آمریکا در آبان ۱۳۵۸ سرهنگ شیفر، افسر ارشد در درون سفارت محسوب می شد.

این نظامی آمریکایی ۴۴۴ روز در اختیار دانشجویان بود و در سال ۱۳۵۹ به همراه ۵۱ نفر دیگر آزاد شد و به آمریکا بازگشت  و پس از دو سال بازنشسته شد.

برچسب ها: آمریکا ، ایران ، سفارت
ارسال به دوستان
مردم قبل از گوگل چطور در اینترنت جستجو می‌کردند؟ نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد(+عکس) ۳ دلیل رایج برای افت فشار لاستیک (و نحوه تشخیص آن‌ها) «دختران قاجاری در کلاس درس»؛ 130 سال قبل (عکس) عراقچی: تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد/ برخی پول های مسدود شده آزاد شدند / طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرایی شد معمای نام‌گذاری خودروهای مرسدس‌ بنز؛ هر حرف و عدد چه معنایی دارد؟ چوب گلف بوگاتی معرفی شد / تبدیل زمین گلف به پیست مسابقه (+عکس) چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه