فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۸۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۵-۰۲-۱۳۹۵
کد ۴۶۸۲۱۹
انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۵-۰۲-۱۳۹۵

بیش از ۱۰ هزار معتاد در تهران رها هستند

بیش از ۱۰ هزار معتاد در تهران رها هستند
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد در کشور داریم که ۷۰۵ هزار نفر از آنها تحت حمایت پیشگیری و کاهش آسیب در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.
 رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد در کشور داریم که ۷۰۵ هزار نفر از آنها تحت حمایت پیشگیری و کاهش آسیب در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.
 
به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام، اظهار داشت: این مسابقات با حضور 17 نفر از 17 کشور جهان برگزار شده است و جوایز نفر اول تا سوم به ترتیب 20، 15 و 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
 
وی بیان داشت:‌این مسابقات تنها در رشته حفظ برگزار شده است و از کشورهای ترکیه، مصر،‌ اردن، پاکستان، بنگلادش، نیجریه، تونس، یمن، در این مسابقات حضور دارند.
 
محسنی بندپی درباره اشتغال معلولان نیز اظهار داشت: وام اشتغال برای معلولان در نظر گرفته شده است و در سال 94، نسبت به 93، تسهیلات و اشتغال‌زایی افزایش یافته بود.
 
وی افزود: 45 هزار اشتغال در سال 94، در کشور ایجاد شد که از این تعداد 32 هزار شغل برای معلولین بوده است.
 
بندپی افزود: ستاد مناسب‌سازی معابر را برای معلولان ایجاد کرده‌ایم تا این افراد راحت‌تر بتوانند در سطح شهر تردد داشته باشند و اعتبارات در خصوص کمک تجهیزات پزشکی نیز افزایش داده‌ایم.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: درباره دانشجویان معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز اقداماتی صورت گرفته است و این افراد با تفاهمنامه‌هایی که بهزیستی با دانشگاه‌ آزاد داشته است، می‌توانند بدون پرداخت شهریه در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند.
 
وی افزود: در برنامه ششم توسعه نیز افزایش مستمری‌ها برای افراد تحت پوشش تعیین شده است که یک مددجو می‌تواند علاوه بر مستمری که دریافت می‌کند به ازای هر فرزند 10 درصد به مستمری این مددجو اضافه می‌شود.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره اقداماتی که در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از جمله معتادین صورت گرفته است، گفت: افرادی که مصرف مواد مخدر دارند در دو بخش ماده 15 و 16 ساماندهی می‌شوند.
 
وی افزود: سازمان بهزیستی برای مراکز ماده 15 که نگهداری از معتادین به صورت داوطلبانه است مجوز صادر می‌کند و وزارت بهداشت نیز برای معتادانی که از سطح خیابان جمع‌آوری می‌شوند و در مراکز ماده 16 نگهداری می‌شوند مجوز لازم را صادر می‌کنند.
 
محسنی بندپی افزود: نگهداری از معتادین، ایجاد مراکز میان‌راهی، مراکز درمانی و ... بر عهده سازمان بهزیستی کشور است. در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار معتاد در کشور داریم که 705 هزار نفر از آنها تحت حمایت پیشگیری و کاهش آسیب در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.
 
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: با تعاملی که از سال گذشته بین دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه‌‌ها ایجاد شد توانستیم 3 هزار و 480 معتاد مرد و 400 معتاد زن را جمع‌آوری و در مراکز مختلف نگهداری کنیم و شهرداری تهران نیز 24 مرکز بهاران را در 6 ماه آماده کرده است.
 
وی افزود: در حال حاضر 10 تا 12 هزار معتاد در تهران رها هستند و ما توانسته‌ایم بیش از 4 هزار از این معتادین را جمع‌آوری و خدمات تخصصی ارائه دهیم.
 
محسنی بندپی یادآور شد: همچنان این تعامل بین دستگاه‌ها برقرار است تا بتوانیم چهره پایتخت را از این نازیبایی‌ها و حضور معتادین در سطح شهر پاک کنیم.
برچسب ها: معتاد ، تهران
ارسال به دوستان
یکی از کمیاب ترین نسخه های دوج وایپر (+عکس) قیمت جهانی طلا در آستانه چهارمین کاهش هفتگی بوگاتی شیرون دوران طلایی را مشاهده می کنید فرار از یکی از امنیتی‌ترین مرزهای جهان؛ یک نظامی کره‌شمالی وارد کره جنوبی شد مرکز نیایش دانشگاه لنکستر؛ نماد معماری مدرن بریتانیا (+عکس) بیانیه تیم ملی فوتبال ایران درباره پوشش فضای رسانه‌ای در سیاتل پاسخ دانش‌بنیان‌ها به چالش ذخیره‌سازی آب؛ حذف ۹۹.۹۹ درصد عوامل بیماری‌زا در مخازن آب هوش مصنوعی سمندر را چگونه موجودی می داند؟! (تصویری) کاخ سفید: ایالات متحده درهای پذیرش پناهجویان را برای همیشه می‌بندد مشهورترین مجری جهان طرفدار تیم ملی ایران هتل های روی آب در دل جنگ جهانی دوم؛ داستان عجیب شناورهای نجات لوفت وافه (+عکس) تقویت حضور دریایی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه به بهانه مهار چین طبیعی یا غیرطبیعی؟ آنچه هر مردی باید درباره سلامت بیضه‌های خود بداند وال استریت ژورنال مدعی شد: ایران با حمله به کشتی سنگاپوری، توافق ترامپ را آزمود معماری فتوسنتز در خدمت هوای پاک شهرها (+عکس)