فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۲۵-۱۲-۱۳۹۴
کد ۴۵۷۳۷۵
انتشار: ۰۷:۳۸ - ۲۵-۱۲-۱۳۹۴

داروخانه‌ها در شب عید زمین‌گیر شده‌اند

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه تاخیرهای سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت مطالبات، داروخانه‌ها را زمین‌گیر کرده است، گفت: داروخانه‌ها، نسیه فروشان بخش درمان هستند که به وعده و وعیدها دل خوش کرده‌اند و امروز، شرایط‌شان بحرانی است.

دکتر حمید خیری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت داروخانه‌ها در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: داروخانه‌ها در ایام تعطیلات نوروز موظف به ارائه خدمات هستند و در این خصوص برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است تا بیماران با آرامش خاطر به داروهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. البته باید اذعان کنیم که متاسفانه حفظ این آرامش به بهای تحمل استرس، فشار عصبی و دغدغه خاطر شدید اقتصادی برای داروخانه‌ها است.

وی با اشاره به تاخیر سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت صورت حساب‌های داروخانه‌ها، تصریح کرد: وضعیت داروخانه‌های سراسر کشور بدلیل عدم پرداخت مطالبات‌شان از سوی سازمان‌های بیمه‌گر، بسیار وخیم است و نگرانی و اضطراب برای تامین هزینه‌ها در داروخانه‌های کشور موج می‌زند.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران گفت: در واقع بدقولی‌های سازمان‌های بیمه‌گر، داروخانه‌های سراسر کشور را زمین‌گیر کرده و چالش جدی به آنها و پرسنل شاغل در آنها تحمیل کرده است.

خیری اضافه کرد: در هر شرایطی داروخانه‌ها موظف به ارائه خدمات دارویی هستند و در این موضوع شکی نیست. این مطلب هم وظیفه قانونی و هم وظیفه اخلاقی و انسانی آن‌ها است و تا کنون نیز داروسازان در همه بحران‌های اجتماعی و اقتصادی نشان داده‌اند که از ارائه خدمات دارویی حتی یک قدم عقب ننشسته‌اند.

وی افزود: اما مسئله این است که نباید فراموش کنیم داروخانه‌ها به هر حال بنگاه های اقتصادی هستند که هر یک باید هزینه‌های خود را از طریق درآمدهای خود پوشش دهند و به هیچ وجه به چاه نفت یا درآمدهای یارانه‌ای متصل نیستند که بتوانند مطالبات خود را جبران کنند.

وی با اشاره به این که بنیه مالی داروخانه‌ها محدود است، ادامه داد: وقتی چک‌های داروخانه به دلیل عدم دریافت وجوه صورتحساب داروهایی که به مردم عرضه کرده، برگشت می‌خورد، خواسته یا ناخواسته مجبور به واکنش است.

خیری اضافه کرد: طبیعتا بخشی از این واکنش‌ها خواسته یا ناخواسته فرایندهای داخلی داروخانه‌ها را تحت شعاع قرار می‌دهد و پتانسیل‌ها و ظرفیت ارائه خدمات را کاهش می‌دهد و به همین جهت ضروری است سازمان‌های بیمه‌گر به جهت جلوگیری از خدشه در ارائه خدمات دارویی، تامین آسایش بیماران، دقت نظر بیشتری داشته باشند.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران در پایان در خصوص طرح تحول سلامت نیز اظهار داشت: طرح تحول سلامت، پروژه عظیم، قابل احترام و ارزشمندی است که توسط دولت محترم پیاده‌سازی شده و مردم از اجرای آن راضی هستند و همه ما خود را موظف می‌دانیم از دستاوردهای این طرح دفاع کنیم، ولی در این میان نکته‌ای وجود دارد و آن، این است که هزینه‌های اقتصادی این طرح را باید دولت پشتیبانی کند نه اینکه بار آن را تقسیم کرده و بخشی از آن را بر دوش داروخانه‌های بخش خصوصی که در واقع نسیه فروشان بخش درمان هستند، تحمیل کند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: داروخانه ، داروسازان ، عید
ارسال به دوستان
قیمت جهانی نفت امروز 1405/4/3  رابرت مالی: ترامپ بالاخره پذیرفت که برای تشویق ایران، امتیازات اقتصادی بدهد سهم مالیات از اقتصاد ۳۸ کشور بزرگ جهان چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک) شب آخر دور دوم گروهی؛ پرتغال و کلمبیا به دور بعد رسیدند/ درخشش تیم کیروش مقابل انگلیس مداحی ای اهل حرم میر و علمدار نیامد مجید بنی فاطمه اشک های مان را دریغ نکنیم: چرا بعد از گریه کردن آرام می گیریم؟ ترامپ، نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد: «همه از تو خسته شده‌اند» ۹ واقعیت شگفت‌انگیز درباره مغز که هنوز دانشمندان را شگفت‌زده می‌کند راز طول عمر از زبان جراح گوارش: ۹ میوه برتر برای سلامتی نصیحت روسیه به کشورهای عربی: اتحاد علیه ایران اشتباه است ۴۰ قطعه شعر تاسوعایی از شاعران معاصر چربی شکمی و دیابت نوع ۲ قطر: مخالف عوارض ایران بر تنگه هرمز هستیم / خط تماس مستقیم ایران - آمریکا برای تنگه هرمز / ممکن است کشورهای عربی خلیج فارس صندوق 300 میلیارد دلاری ایران را تامین می کنند این شهر خنک ایران مقصد محبوب گردشگران تابستانی شد(+عکس) ترامپ: ایران آماده امتیاز دادن بود، سنا کار را سخت کرد