فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۴-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۵۰۶۵۱
انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۴-۱۱-۱۳۹۴

شهرداری: 3 کارتن خواب از اوردوز فوت کردند، نه سرما

فرزاد هوشیار مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود کارتن خواب فوت شده در هرندی بر اثر سرما فوت کرده، گفت: نماینده پزشکی قانونی با حضور در محل اعلام کرد: علت مرگ کارتن خواب اوردوز بوده نه سرمای هوا.

به گزارش مهر، وی افزود: ما ۱۸ مددسرا در تهران راه اندازی کردیم که حداقل شبی ۳ هزار نفر را با دو وعده غذای گرم پوشش می دهند.

هوشیار در پاسخ به سوال دیگر مهر که امسال به نسبت پارسال ۱۲ نفر کمتر فوت کردند، گفت: ۱۵ فوتی آمار پزشک قانونی بود اما اعلام  نکردند چند نفر آنها در اثر اوردوز فوت کرده بودند متاسفانه مواد مخدر صنعتی در تهران اصلا استاندارد نیست بلکه مخلوطی است از قرص های آمفتامین تاریخ مصرف گذشته که در آشپزخانه های غیراستاندارد تولید می شود و همین ها عامل مهمی در مرگ معتادان است.

در مددسراها هم اوردوز داریم

مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تاکید کرد: ما در مددسراها هم اوردوز داریم اما چون پزشک در مددسراها مستقر است، معمولا منجر به فوت نمی شود اما کارتن خواب ها به ویژه در محله های جنوبی بازار با اوردوز معمولا دچار مرگ می شوند.

شهرداری: 3 کارتن خواب از اوردوز فوت کردند، نه سرما
هوشیار با اشاره به مداخلات شهرداری در زمینه کارتن خوابی تصریح کرد: در فصل سرما بیش از ۳۰ گشت شبانه روزی در محلات به شیوه های مددکاری، معتادان را جمع آوری می کنند. از سوی دیگر امسال بخش عمده ای از معتادان متجاهر جمع آوری شدند و بخشی رویت ناپذیرند یعنی از تهران خارج شده اند چون برخوردها جدی بوده است.

برخورد با پلاک های آسیب را در دستور کار داریم


هوشیار در ادامه در پاسخ به این سوال که همچنان شاهد حضور قابل توجه معتادان در محلات جنوب شهر هستیم، خاطرنشان کرد: مشکل ما اکنون پلاک های آسیب در محلات جنوب بازار تهران است و یکی از اصلی ترین دلایل تجمع معتادان متجاهر همین مسئله است به همین دلیل ما با مساعدت دادستان و نیروی انتظامی بحث آغاز مداخله در پلاک های آسیب را داریم.

وی اضافه کرد: بخش عمده ای از آشپزخانه ها و ساقی های محلات شناسایی شدند که نیاز به حکم قضایی داریم و با جمع آوری آنها محلات عاری از معتادان متجاهر خواهد شد.

افزایش متکدیان در روزهای منتهی به نوروز


مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری در پاسخ به سوال دیگر که گفته بودید بحث برخورد با متکدیان را در دستور کار دارید اما شاهد حضور روزافزون آنها به ویژه در چهارراه ها هستیم، گفت: بخش عمده متکدیان کودکان کار هستند که ساماندهی آنها نیازمند مداخله جدی  و هماهنگی بین نیروی انتظامی، بهزیستی، قوه قضائیه و شهرداری است.

وی افزود: از آنجایی که جمع آوری کودکان متکدی از یک پروتکل خاص راهبری می شود که در یدِ سازمان بهزیستی است هماهنگی های لازم را با آنها انجام می دهیم.

هوشیار با بیان اینکه تکدی گری جرم است، گفت: امیدواریم جمع آوری متکدیان به طور جدی انجام شود و درخواست ما از مردم این است که به هیچ وجه به متکدیان کمک نکنند.

وی اضافه کرد: بسیاری از این متکدیان در روزهای منتهی به عید از شهرستان به تهران می آیند به همین دلیل شاهد افزایش حضور آنها در روزهای نزدیک به نوروز هستیم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند