فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۱۸-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۴۹۳۵۷
انتشار: ۰۷:۴۵ - ۱۸-۱۱-۱۳۹۴

ورزش ویتامین D بدن کودکان را افزایش می‌دهد

بررسی‌های اخیر محققان دانشگاه فنلاند شرقی نشان داده است که انجام بیش از دو ساعت ورزش در روز می‌تواند میزان ویتامین D بدن کودکان را افزایش دهد. خوردن روزانه سه لیوان شیر نیز همین تاثیر را دارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت MNT، نتایج این مطالعات در مجله "تغذیه" انگلیس منتشر شده است. در کشورهایی که آفتاب زیادی وجود ندارد، معمولا افراد دچار کمبود ویتامین D هستند. داشتن ویتامین D کافی باعث سلامت بیشتر استخوان‌ها می‌شود و خطر بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

شیر یکی از منابع اصلی ویتامین D به حساب می‌آید. انجام ورزش به میزان کافی نیز تا حدود زیادی بر افزایش ویتامین D بدن تاثیرگذار است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ورزش ، ویتامین d
ارسال به دوستان
تاریخ به روایت تصویر/ این واگن های آینده نگر متروی نیویورک یک مشکل خطرناک داشتند واژگونی اتوبوس زائران مشهد در خراسان جنوبی/ ۴ کشته و ۳۰ مصدوم خراسان جنوبی / 4 کشته در واژگونی اتوبوس در جاده روستای مُمَند/ ۳۰ نفر مصدوم شدند آخرین قیمت رمزارزها در جهان/فعالیت بزرگ‌ترین شبکه خودپردازهای بیت‌کوین در استرالیا متوقف شد تصمیم مسی بعد از مرگ پدر رشد 5 درصدی قیمت نفت در بازار جهانی دختران جوان عهد قاجار سر سفرۀ ناهار(عکس) وقتی سرِ ظرف‌ها دعوا می‌کنیم، اما دل‌مان از چیز دیگری خون است: راز قراردادهای نانوشته در زندگی مشترک مصرف خودسرانه ب‌کمپلکس چه عوارضی دارد؟/ چه کسانی واقعاً به آن نیاز دارند؟ هوش مصنوعی لزوماً باعث تنبلی مغز نمی‌شود؛ راز اصلی در نحوه استفاده است چه تعداد خانم باید در تصادفات موتورسیکلت کشته یا مجروح شوند و صدور گواهینامه برای آنان انجام شود؟ این ماده مخدر خطرناک مثل نقل ونبات در دسترس نوجوان‌هاست/ شیوع مصرف ناس در نوجوانان خیلی خطرناک است عطاءالله مهاجرانی: دود آتشی که آمریکا و اسرائیل افروختند، چشم عرب‌ها را کور می‌کند انتقام عجیب عروس از مادرشوهر: 300گرم از طلاهایش را برداشتم و آنها را با طلای بدلی عوض کردم ۱۵ ماموریت ناسا که دنیای علم را دگرگون کردند