کد خبر ۴۴۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۹-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۴۷۴۹۳
انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۹-۱۱-۱۳۹۴

18 سال جاسوسی آمریکا و انگلیس از اسرائیل

"دایره نظامی سانسور اخبار رسانه‌ها" وابسته به رژیم صهیونیستی اجازه افشای اطلاعات جدیدی را داده است که نشان می‌دهد، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از عملیات‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران، سوریه و مقاومت در غزه جاسوسی می‌کردند.

به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، بر اساس اطلاعات تازه منتشر شده، سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس با رمزگشایی از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) رژیم صهیونیستی اقدام به جاسوسی گسترده و "جنجالی" از این رژیم طی 18 سال گذشته کرده‌اند.

این عملیات جاسوسی که از طریق یک پایگاه نظامی در قبرص صورت می‌گرفت، به واشنگتن و لندن امکان می‌داد که در جریان تمامی عملیات‌های احتمالی اسرائیل علیه ایران، سوریه و غزه قرار گیرند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت، اسناد و تصاویر مربوط به این عملیات‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس از اسرائیل توسط ادوارد اسنودن، کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا که پس از فرار از این کشور اطلاعات محرمانه زیادی را فاش کرده، منتشر شده است.

مطالب فاش شده شکست سنگینی برای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و باعث سرشکستی مقامات این سازمان شده است.

این اسناد نشان می دهد که تمامی دستورات و اطلاعات رد و بدل شده میان پهپادهای صیهونیستی و پایگاه‌های هدایت آنها؛ اعم از دستورات مربوط به بمباران مواضع و حتی تصاویر ارسال شده به مراکز کنترل توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس رصد می‌شده است.

اسناد مذکور همچنین نشان می دهد که رژیم صهیونیستی گروه زیادی از پهپادهای خود را مسئول جمع آوری اطلاعات از غزه و کرانه باختری و سراسر منطقه خاورمیانه کرده است و از این پهپادها برای جمع آوری اطلاعات محرمانه در دوره‌ای که تصمیم به حمله به ایران گرفته بود، به شکل گسترده استفاده می‌کرد.

دو گروه از این پهپادهای صهیونیستی مجهز به موشک و بمب بودند که قرار بود از آنها برای عملیات های ترور استفاده شود و این هواپیماها از پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی در "تل نوف"، "بلماحیم" و "عین شیمر" به پرواز در می‌آمدند.

یک مسئول سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در واکنش به این افشاگری‌های جنجالی اعلام کرده است که این مساله نشان می‌دهد که سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس عملا «به زور ما را لخت کرده بودند» و تمامی سیستم‌های ارتباطی رمزگذاری شده ما کاملا از سوی آنها رمزگشایی شده بود و این خطرناک‌ترین افشاگری در طول تاریخ سازمان اطلاعات اسرائیل است.

اسناد فاش شده نشان می‌دهد که این عملیات جاسوسی واشنگتن و لندن از سال 1998 صورت می‌گرفته و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس سعی در رمزگشایی و ایجاد پارازیت بر روی گفتگوهای محرمانه و رمزدار ارتش‌های منطقه خاورمیانه و نیروهای هوایی و تجهیزات هوشمند و رادارهای آنها را نیز داشته‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اساس این اسناد، واشنگتن و لندن همچنین به سامانه‌های نظامی و مراقبتی کار گذاشته شده علیه جنبش حزب الله لبنان، مصر، ترکیه، ایران و سوریه نفوذ کرده بودند، اما در کل، این عملیات جاسوسی موسوم به "أنرخیست" علیه رژیم صهیونیستی طراحی شده بود.

آژانس امنیت ملی آمریکا و همتای انگلیسی آن موسوم به " GCHQ " نقش اصلی را در این عملیات جاسوسی ایفا می‌کردند و مقر عملیات های آنها پایگاه "مانویت هل" انگلیس و پایگاه جاسوسی انگلیسی آمریکایی مستقر در بالای کوه های "ترودوس" در قبرص بوده است.

برچسب ها: اسرائیل ، جاسوسی
ارسال به دوستان
۳ دلیل رایج برای افت فشار لاستیک (و نحوه تشخیص آن‌ها) «دختران قاجاری در کلاس درس»؛ 130 سال قبل (عکس) عراقچی: تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد/ برخی پول های مسدود شده آزاد شدند / طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرایی شد معمای نام‌گذاری خودروهای مرسدس‌ بنز؛ هر حرف و عدد چه معنایی دارد؟ چوب گلف بوگاتی معرفی شد / تبدیل زمین گلف به پیست مسابقه (+عکس) چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟