کد خبر ۴۴۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۵-۱۱-۱۳۹۴
کد ۴۴۶۶۲۱
انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۵-۱۱-۱۳۹۴

رییس صداوسیما، اصلاحات را در چه مدلی ادامه می‎دهد؟

عصر ایران
اصلاحاتی که اعتماد را به مخاطبان بازگرداند ارتباط زیادی با مشکلاتی چون کمبود بودجه، ساختار غلط و ضعف تکنولوژی ندارد. این شکل از تغییرات و اصلاحات باید در فکرها و عزم مدیران رخ دهد تا اعتماد از دست رفته بازگردد.
عصرایران - رییس رسانه ی ملی روز گذشته در نشست مدیران صداوسیما با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار این سازمان گفت: «این اصلاحات در دو مرحله یكی اصلاح ساختار سازمان از نگاه كلان و دیگری اصلاح الگوی نیروی انسانی دنبال می‌شود. اصلاح روندها، فرآیندها و گردش كارها گام دیگری است كه همه كاركنان و مدیران می‌توانند در آن مشاركت كنند.»

سخنان روز گذشته محمد سرافراز، رییس رسانه ی ملی ابعاد دیگری هم دارد. او به تقویت بخش های مختلف خبری و همچنین سخت تر بودن کار سیما نسبت به صدا اشاره کرده و گفته است: «در محیط وب باید حضور جدی و آراسته‌ای داشته باشیم و باید به حوزه تلویزیون تعاملی و شبكه های اجتماعی پیام رسان، سریع‌تر وارد شویم.»

باید یادآور شد که اقداماتی چون اصلاح ساختار سازمان صداوسیما، تقویت بخش های مختلف خبری، تقویت امکانات فنی و سخت افزاری، توجه به اتفاقات روز و مسایل بین المللی، تحول محسوس در برنامه سازی در شبکه های مختلف سیما، ظهور و رشد شبکه های موفق مانند شبکه مستند و... بی شک همگی اقداماتی خوب، مثبت و روبه جلو هستند، اما سوال اینجاست در زمینه ایجاد اصلاحات در رسانه ی ملی چه مدلی مدنظر مدیران این سازمان مهم است؟ آیا این مدیران که در میان آن ها شخصیت های علمی با تحصیلات مرتبط و آکادمیک و همچنین مدیرانی با تجربه بیش از 30 سال فعالیت رسانه ای به چشم می خورد، اصلاحات مدنظر آقای سرافراز را کافی می دانند؟ این اصلاحات و بازنگری ها بی شک به بهتر شدن و با کیفیت تر شدن خروجی های رسانه ی ملی کمک می کند اما مساله ی اصلی که این روزها گریبان گیر این سازمان است بحران مخاطب است. مخاطب فعال، علاقه مند و متعصب.

مدیران رسانه ی ملی اگر تمایل دارند مخاطبان از دست رفته را که اعتمادشان به این رسانه به حداقل رسیده است دوباره به پای آنتن سیما و صدا برگردانند و آشتی ملی ایجاد کنند باید اصلاحات را در مدلی فراتر و در سطح افکار و خروجی هایشان نشان دهند. اصرار عجیب رسانه ی ملی در ادامه همان مسیر امتحان شده که در غایت فرار مخاطب به سمت شبکه های زرد ماهواره ای را به دنبال دارد نشان می دهد یا عزمی برای جذب حداکثری مردم وجود ندارد یا واقعا این مدیران باوری به ریزش شدید مخاطب و کوچ آنتن های مردم به سمت ماهواره ها ندارند.

آقای سرافراز و مدیران محترم رسانه ی ملی باید بحث اصلاحات را با جدیت و سرعت هر چه بیشتر در این سازمان پیگیری کنند تا آن بخش از مخاطبانی که شبکه های زرد ماهواره ای خوراک فرهنگی روزانه شان را تامین می کند با اعتماد و امید هر چه بیشتر به استقبال آنتن رسانه ی خودمان بروند. اصلاحاتی که اعتماد را به مخاطبان بازگرداند ارتباط زیادی با مشکلاتی چون کمبود بودجه، ساختار غلط و ضعف تکنولوژی ندارد. این شکل از تغییرات و اصلاحات باید در فکرها و عزم مدیران رخ دهد تا اعتماد از دست رفته بازگردد.
ارسال به دوستان
۳ دلیل رایج برای افت فشار لاستیک (و نحوه تشخیص آن‌ها) «دختران قاجاری در کلاس درس»؛ 130 سال قبل (عکس) عراقچی: تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد/ برخی پول های مسدود شده آزاد شدند / طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرایی شد معمای نام‌گذاری خودروهای مرسدس‌ بنز؛ هر حرف و عدد چه معنایی دارد؟ چوب گلف بوگاتی معرفی شد / تبدیل زمین گلف به پیست مسابقه (+عکس) چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟