فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۵۲۷۸
انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۴

توضیحات ناجا درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز

فرمانده نیروی انتظامی توضیحاتی را درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز ارائه کرد و از افزایش 13 درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری صبح امروز در حاشیه همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در مقر ستاد ناجا برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با راه اندازی قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز برخورد با این پدیده تشدید شده و میزان کشفیات در این حوزه به لحاظ ریالی افزایشی 13 درصدی داشته است.

وی مقابله با پدیده قاچاق کالا و ارز را چند بعدی دانست و گفت:‌ در مبادی ورودی اقدامات اولیه صورت گرفته اما با توجه به چند بعدی بودن مقابله در این حوزه همه دستگاه‌ها باید با جدیت وارد شوند.

فرمانده ناجا سهم نیروی انتظامی در برخورد با قاچاق کالا و ارز را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: مقابله با این پدیده به سراسر کشور ابلاغ شده و واحدهای پلیس با برنامه‌ریزی در این زمینه اقدام خواهند کرد. در موضوع مقابله با قاچاق کالا و ارز هدف اولیه ما مبارزه با شبکه‌ها و باندهای وارد کننده است و از این رو هماهنگی‌های لازم با دریابانی و مرزبانی انجام شده و توصیه‌ها و دستورات لازم به آنان ابلاغ شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: دستگاه‌های دیگر نیز باید همکاری لازم را در این خصوص با ناجا داشته باشند تا بتوان تا پایان سال شاهد اقدامات و دستاوردهای خوبی در این حوزه بود.

توضیح درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز

وی در پاسخ به سوالی درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز که روز گذشته در پایتخت انجام شد نیز گفت: با درخواست بانک مرکزی و پس از هماهنگی با سازمان تعزیرات حکومتی محل‌های غیرمجازی که در آنها اقدام به خرید و فروش ارز و سکه شده بود، پلمب شدند. در این خصوص مردم نیز باید همکاری‌های لازم را با پلیس داشته باشند. همچنین این واحدها نیز باید با توجه به اخطاریه‌هایی که از سوی اصناف صادر می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند تا واحدشان پلمب نشود.

اشتری استاندارد نبودن برخی از اقلام قاچاق را نیز تهدید کننده سلامت شهروندان دانست و گفت:‌علاوه بر ضربه‌ای که قاچاق به اقتصاد کشور می‌زند سلامتی مردم نیز ممکن است با کالاهای غیر استاندارد به خطر بیفتد.

اشتری درباره برخورد پلیس با قاچاق سوخت نیز گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و باندها و شبکه‌هایی که اقدام به قاچاق سوخت به کشورهای همسایه به ویژه در شهرهای جنوبی کرده بودند شناسایی و منهدم شدند، البته این اقدامات گرچه مناسب است اما کافی نیست و باید کارهای بیشتری انجام شود.

اشتری برخورد با باندها، شبکه‌ها و دانه‌درشت‌ها در حوزه قاچاق کالا و ارز را جزو اولویت‌های ناجا برشمرد و گفت: با اشراف اطلاعاتی پلیس تعدادی از این باندها شناسایی شدند اما اگر دستگاه‌های دیگر نیز اطلاعاتی در این خصوص دارند می‌خواهیم آنرا در اختیار ما بگذارند تا با همکاری دیگر مراجع قضایی با آنها برخورد شود.

برچسب ها: ناجا ، پلمپ ، صرافی
ارسال به دوستان
تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید