فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۱۹-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۲۹۶۰
انتشار: ۰۷:۱۱ - ۱۹-۱۰-۱۳۹۴

دونده المپیکی ایران تهدید به تغییر تابعیت کرد

عصر ایران
در چند هفته اخیر گلایه های این دونده ایران از شرایط تمرینی و برنامه‌هایش به گوش رسید تا اینکه او در جدیدترین اظهار نظرش تهدید کرده که اگر این شرایط ادامه دار باشد از ایران می‌رود و برای یکی از کشورهای امارات و یا سوئد مسابقه می دهد.
دونده ماراتن ایران که سهمیه المپیک را کسب کرده است مدعی شده در صورت ادامه دار بودن شرایط فعلی به کشور دیگری مهاجرت می‌کند!

به گزارش ایسنا، با تعدیل ورودی‌های دو و میدانی المپیک، محمد جعفر مرادی اولین دونده ماراتن ایران شد که سهمیه المپیک را کسب می کند و در واقع او با رکوردی که سال گذشته در ماراتن دبی زد جواز حضور در المپیک ریو را گرفت.

در چند هفته اخیر گلایه های این دونده ایران از شرایط تمرینی و برنامه‌هایش به گوش رسید تا اینکه او در جدیدترین اظهار نظرش تهدید کرده که اگر این شرایط ادامه دار باشد از ایران می‌رود و برای یکی از کشورهای امارات و یا سوئد مسابقه می دهد.

محمد جعفر مرادی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این مطلب گفت: در خرداد ماه سال جاری در ماراتن سوئد موفق شدم نایب فهرمان شوم و مسئولان دو و میدانی این کشور اعلام کردند که اگر در این کشور بمانم سالی 200 تا 300 هزار دلار درآمد دارم اما من ترجیح دادم به ایران بیایم اما بعد از برگشتنم به ایران هیچ چیز تغییر نکرد و انگار نه انگار که من در این مسابقه دوم شده‌ام.

او در ادامه افزود: اگر مسئولان هزینه‌های قبلی و برنامه‌های آینده من را ندهند من می‌روم و برای یکی از دو کشور سوئد یا امارات مسابقه می‌دهم و در واقع قید المپیک را می‌زنم. من به جز دو و میدانی کار دیگری ندارم که بتوانم درآمدی داشته باشم بنابراین باید هزینه اردو و برنامه‌هایم پرداخت شود. اگر به این کشورها بروم در حد تیم ملی آن‌ها فعالیت می کنم. در ماراتن سوئد نفر اول این کشور سوم شد و من دوم شدم.

مرادی با بیان اینکه علت تصمیم او را باید از مسئولان پرسید گفت: نمی دانم چرا رسیدگی لازم از طرف مسئولان صورت نمی‌گیرد و تقصیر آنهاست که به ورزشکاران اهمیت لازم را نمی‌دهند. فقط به ورزشکارانی که در گذشته مدال گرفتند رسیدگی می‌شود و به افرادی که شانس دارند و یا اینکه فقط می توانند نتیجه خوبی بگیرند توجه نمی شود. همین باعث می‌شود که انگیزه ها کم شود و کار به جایی می‌رسد که من الان تمرین نمی کنم و فقط در خانه هستم.

دونده ماراتن ایران با بیان اینکه اگر برنامه‌هایش عملی شود در ایران می‌ماند، تصریح کرد: اگر رسیدگی به من مانند رسیدگی کشورهای دیگر به ورزشکاران المپیکی آن‌ها باشد در ایران می‌مانم. من اگر به کشورهای دیگر بروم می توانم جایزه های زیادی از مسابقه های ماراتن در دنیا به دست بیاورم. در هرصورت همه چیز به مسئولان بستگی دارد که چه کاری می کنند تا من در ایران بمانم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
شکار نیروی پنجم طبیعت؛ فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان ۱۰ قانون رانندگی در کشورهای دیگر که آمریکایی‌ها از آن بی‌خبرند الهام از طبیعت برای فتح مریخ ۱۹ کشوری که تاکنون میزبان جام جهانی فوتبال بوده‌اند (+ اینفوگرافیک) قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰ » برای خشکی چشم دیجیتال چیست؟ صدرنشینی مقتدرانه هلند، صعود ژاپن و لبخند سوئد؛ پرونده گروه F بسته شد «‌تهرانی ها در مراسم ظهر عاشورا در سبزه میدان»؛ سال ‌1270(عکس) دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای 3I/ATLAS احتمالا هم‌سن جهان اولیه است ۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) ساحل عاج دیوار برلین را شکست/ صعود مقتدرانه ساحل عاج، اکوادر/ صدرنشینی متزلزل آلمان اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس) فرمول‌بندی سقوط؛ آیا با نگاه به تاریخ می‌توان سرنوشت جوامع را پیش‌بینی کرد؟ فوت یک گردشگر در اثر ریزش تونل برفی ازنا