فیلم بیشتر »»
کد ۴۴۲۸۹۲
انتشار: ۰۶:۰۷ - ۲۰-۱۰-۱۳۹۴

اولین نسل رادیو‌های ترانزیستوری (+عکس)

فرادید - "شرلی شافر" در حال معرفی جدیدترین نوع رادیو "ترانزیستوری" که با چهار باطری کار می‌کند و نیاز به برق ندارد در 5 ژانویه 1955؛ ترانزیستور يکى از مهم‌ترين پديده‌هاى الکترونيکى در اواخر نيمه قرن بيستم بود که در سال 1948 به وسیله دو امریکایی به نام "جان باردین" و "واتر براتین" با همکاری "ویلیام شاکلی" ساخته شد.

اختراعی که جایزه نوبل فیزیک را برای  باردين و براتين به همراه داشت. آنها با اين اختراع راديوهاى لامپى را به راديوهاى ترانزيستورى تبديل کردند. مورخان اگرچه اختراع اولین رادیو ترانزیستوری را مربوط به سال 1950 می‌دانند اما تکمیل این اختراع و تولید تجاری آن به طور گسترده چهار سال زمان برد.

در عکس بالا که "ادوارد کیچ" عکاس اسوشیتدپرس برداشته یکی از جدیدترین انواع رادیوهای ترانزیستوری در نمایشگاه فروش زمستان "شیکاگو" به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. این رادیو که آن زمان اختراع نویی به حساب می‌آمده با چهار باطری و بدون نیاز به برق مستقیم کار می‌کرده است.

اولین نسل رادیو‌های ترانزیستوری (+عکس)

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
هشدار یک متخصص به والدین: گاهی رفتارهای طبیعی سنین رشد، به اشتباه برچسب اختلال می‌خورند قیمه نجفی اصل ؛ نذری عرب‌ها در جنوب + دستور تهیه برای ۱۰۰ نفر نان سنگک از کجا آمده؟ رومیان باستان چگونه کولوسئوم را در گرمای طاقت‌فرسا خنک نگه می‌داشتند؟ چرا ایرانیان در کربلا همراه امام حسین نبودند؟ اگر «ساعت هوشمند» را به یک «موز» ببندیم چه می‌شود؟ جنگ‌افزارهایی از جنس آتش و نابودی؛ قدرت فراتر از تصور سلاح‌های اساطیری چه عواملی باعث افسردگی می‌شود؛ ۶ مورد از عوامل افسردگی رومیان باستان چگونه شیفتۀ «موی بلوند» شدند؟ ۵ دستورالعمل جادویی برای خوشبو کردن طبیعی فضای منزل ۶ بلای طبیعی که مسیر تاریخ بشر را تغییر دادند چرا لباس تیم ملی فوتبال هلند نارنجی است؟ نگاهی به فلسفه و پیشینه تاریخی آیا به خودتان دروغ می‌گویید؟ معنی نمادها در زیورآلات، آشنایی با انواع نمادها پنهان‌کاری مردان، آمار زنان افسرده‌ را بیشتر کرده است / باید مهارت کمک‌خواهی مردان را افزایش دهیم