کد خبر ۴۳۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۳-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۳۹۸۰۰
انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۳-۱۰-۱۳۹۴

آنفلوانزا در مازندران جان 17 نفر را گرفت

عصر ایران
بابامحمودی درباره شایعاتی مبنی بر قرنطینه کردن بیمارستان امام ساری، گفت: بیش از صددرصد سقف پذیرش را در بیمارستان امام داریم، لذا برای اینکه تخت کافی برای بیماران مشکوک به آنفلوانزا را در اختیار داشته باشیم؛ عمل‎های غیراورژانسی و غیرضرور را تا یک‎هفته به تأخیر انداختیم.
مدیر گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مرگ ۱۱ مازندرانی را براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی (H1N1) تایید کرد و گفت: 6 نفر نیز براثر آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.

به گزارش جام جم آنلاین، فرهنگ بابامحمودی اظهار کرد: تا این ساعت، 11 نفر در مازندران براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی جان خود را از دست دادند که 9 مورد در مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دو نفر نیز در حوزه دانشگاه بابل جان خود را از دست داده‎اند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این تعداد، 6 نفر دیگر نیز بر اثر سرماخوردگی جان خود را از دست داده‌اند، افزود: نمونه آزمایش مرگ این افراد به‎علت آنفلوانزای خوکی، منفی بوده است.

رئیس گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر حدود 230 بیمار مشکوک به آنفلوانزای خوکی در مراکز بیمارستانی ساری، بابل و تامین اجتماعی مازندران بستری هستند، افزود: مرگ‌هایی که اتفاق افتاده، بیشتر در بین افراد مسن بوده یا اینکه زمینه بیماری‎های عفونی و سخت را داشته‎اند و در دو مورد مرگی که بین جوانان گزارش شده، به‎دلیل استفاده از آنتی‎بیوتیک‎ها و کورتون بوده است.

این مسئول با تأکید بر اجتناب خودسرانه از مصرف آنتی‎بیوتیک‎ها و کورتون، گفت: بیماران باید در نخستین فرصت به پزشک خانواده خود مراجعه کنند زیرا مصرف خودسرانه این داروها منجر به ضعف سیستم بدن می‎شود.

بابامحمودی درباره شایعاتی مبنی بر قرنطینه کردن بیمارستان امام ساری، گفت: بیش از صددرصد سقف پذیرش را در بیمارستان امام داریم، لذا برای اینکه تخت کافی برای بیماران مشکوک به آنفلوانزا را در اختیار داشته باشیم؛ عمل‎های غیراورژانسی و غیرضرور را تا یک‎هفته به تأخیر انداختیم.

وی در پایان بار دیگر از مردم خواست تا بهداشت فردی به‌ویژه شست‎وشوی مرتب دست‎ها را رعایت کنند، اگر مبتلا به سرماخوردگی شدند در نخستین فرصت به پزشک خانواده خود مراجعه و داروها را به‎موقع مصرف و حتی‎الامکان از رفت به مدرسه یا محل کار برای چند روز اجتناب کنند.
برچسب ها: آنفلوآنزا ، مازندران
ارسال به دوستان
چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟ استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تخمین هزینه پروژه های صنعتی آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و شش واکنش نتانیاهو به شایعات تاثیرپذیری از دونالد ترامپ وقوع انفجار در تاسیسات گاز مایع راس لفان قطر گل آفساید طارمی؛ هیجان در نیمه نخست جدال ایران و بلژیک