فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۲۹-۰۹-۱۳۹۴
کد ۴۳۹۰۹۵
انتشار: ۱۹:۳۲ - ۲۹-۰۹-۱۳۹۴

مرگ 7 نفر در مازندران بر اثر آنفلوآنزا

عصر ایران
وی افزود: از میان افراد فوت شده به غیر از دو نفر که جوان بودند و بیماریهای زمینه ای نداشتند و احتمالا متاسفانه به موقع به بیمارستان ها نرسیده بودند بقیه دارای بیماریهای زمینه ای بودند.
ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران تعداد فوتی ها به علت H1N1 در استان را تاکنون هفت نفر اعلام کرد.

دکتر قاسم جان بابایی روز یکشنبه گفت: در مجموع حدود یک هزار نفر به دلیل آنفلوآنزا در بیمارستان های استان (مازندران ، بابل ، تامین اجتماعی ) بستری شدند.

وی افزود: از میان افراد فوت شده به غیر از دو نفر که جوان بودند و بیماریهای زمینه ای نداشتند و احتمالا متاسفانه به موقع به بیمارستان ها نرسیده بودند بقیه دارای بیماریهای زمینه ای بودند.

وی با بیان اینکه بیماری تحت کنترل است افزود : تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها در طی روزهای گذشته کاهش یافته و در حال حاضر تعداد بیماران بستری در تمام بیمارستان های استان 180 نفر می باشد.

وی با تاکید بر عمل به توصیه های بهداشتی بر جدا سازی بیماران از افراد سالم و رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد و یاد آور شد: بیمارستان های مازندران آماده بستری کلیه بیماران است و دارو نیز به اندازه کافی موجود می باشد و مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

وی مهمترین توصیه پزشکی در درمان آنفلونزا را استراحت در منازل، حضور نیافتن در اماکن عمومی برای جلوگیری از گسترش این بیماری اعلام کرد.

وی استفاده از ماسک، شتسشوی منظم دست با آب و صابون از سوی بیماران، پوشاندن دهان و بینی را از مراقبت های عمومی برای کاهش تب این بیماری درجامعه و خانواده دانست.

این مسئول مدت بهبود این بیماری را در افراد مبتلا حدود پنج تا هفت روز اعلام کرد و از دانش آموزان مبتلا به آنفلوانزا نیز خواست که به دلیل هماهنگی با آموزش و پرورش در صورت ابتلای نگران مدرسه نباشند و تا 24 ساعت بعد از فروکش کردن تب نیز از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افراد بالای 65 سال به خصوص افرادی که سابقه بیماری نارسایی کلیوی، قلبی، تنفسی، دیابت کنترل نشده و یا تنگی نفس دارند خواست در صورت بروز این بیماری در کمترین زمان به پزشک معالج مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند.

دکتر جان بابایی گفت: زنان باردار در دوران بارداری و 40 روز پس از زایمان نیز در معرض خطر بیماری آنفلوانزا قرار دارند و در صورت امکان از حضور عیر ضرور در مکان های پرتراکن جمعیتی خودداری کنند و در صورت بروز اولین علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: مازندران ، آنفلوآنزا
ارسال به دوستان
مطالعه جدید نشان داد: باکتری‌های روده و دهان میان افراد یک خانه منتقل می‌شوند برابوس وقتی موتور سیکلت سفارشی معرفی کند (+تصاویر) چگونگی یادگیری ریاضی در عصر هوش مصنوعی حقیقتی جالب درباره عطسه که سال ها اشتباه می دانستیم اسحاق دار: در نهایت پس از ۴۷ سال مذاکره مستقیم ایران و آمریکا شکل گرفت ۵ نوشیدنی که فواید بیشتری نسبت به چای سبز برای فشار خون دارند پویش ملی «ققنوس» با مشارکت ۶۳۷۵ دانش‌آموز و معرفی ۱۰۰ اثر برتر یک حقوقدان: شرکت‌های اینترنتی باید در تصادفات پیک‌های موتوری شریک مسئولیت باشند این ابرخودرو حیرت‌انگیز با ۳۲۷ هزار قطعه لگو ساخته شده است!(+عکس) یکی از معروف ترین اسناد پایان جنگ جهانی دوم (+عکس) مرد جوان همسرش را درون تاکسی و در برابر فرزند16ساله اش به گلوله بست و بلافاصله خودش را هم کشت پشت حصارهای «گراند هتل» چه خبر است؟ تن آسانی، امری روان شناختی یا فلسفی؟ بقائی: پیشرفت های خوبی داشتیم اما تهدیدات ترامپ باعث شد ایران حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نباشد معجزه چشمه آهنی در دل ویرانه‌های گیومری ارمنستان (+عکس)