فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۸-۰۹-۱۳۹۴
کد ۴۳۸۷۱۲
انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۸-۰۹-۱۳۹۴

بهره‌برداری ایرانسل از سامانه M2M

عصر ایران
در این راستا و همگام با این روند جهانی، ایرانسل بالغ بر هزار میلیارد ریال جهت راه‌اندازی سامانه دستگاه به دستگاه به عنوان بسترساز این ارتباطات هزینه کرده است تا با بهره‌برداری تجاری از آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه صدها خدمت مختلف بر روی این بستر فراهم شود.
 ایرانسل برای نخستین بار در ایران از سامانه پیشرفته خدمات دستگاه به دستگاه (M2M) به صورت تجاری بهره‌برداری کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، سامانه‌های خدمات دستگاه به دستگاه با هدف هوشمندسازی انواع خدمات، صنایع و سازمان‌ها و نیز افزایش رفاه عمومی، این امکان را فراهم می‌کند تا با استفاده از زیرساخت ارتباطی امن شبکه ایرانسل، مدیریت و کنترل انواع دستگاه‌ها و سیستم‌ها از راه دور فراهم شود.

از کاربردهای مختلف این سامانه می‌توان در حوزه‌هایی نظیر دولت همراه، شهر هوشمند، صنایع هوشمند، سلامت همراه، خانه‌های هوشمند و حمل و نقل و خودروهای هوشمند بهره گرفت.

ایرانسل و اینترنت اشیا

امروزه دنیای ارتباطات محدود به افراد نیست و انواع دستگاه‌ها، ماشین‌آلات، خودروها و اشیای مختلف نیز به یکدیگر متصل شده و با یکدیگر به تبادل اطلاعات می‌پردازند که به آن اینترنت اشیا (IoT) گفته می‌شود. پیش‌بینی‌های صورت گرفته از اتصال بیش از 50 میلیارد دستگاه و شیء تا چند سال آینده به یکدیگر خبر می‌دهد، این ارتباطات نیازمند ایجاد بستری امن و پیشرفته است تا مدیریت تعداد زیادی دستگاه و حجم بالایی از ارتباطات را برای سازمان‌ها و دولت‌ها میسر کند.

در این راستا و همگام با این روند جهانی، ایرانسل بالغ بر هزار میلیارد ریال جهت راه‌اندازی سامانه دستگاه به دستگاه به عنوان بسترساز این ارتباطات هزینه کرده است تا با بهره‌برداری تجاری از آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه صدها خدمت مختلف بر روی این بستر فراهم شود.

از جمله جدیدترین کاربردها و فناوری‌های حوزه زندگی هوشمند که توسط ایرانسل عرضه شده فناوری‌هایی نظیر خانه هوشمند، مدیریت انرژی، کنترل از راه دور (دوربین‌های نظارتی)، پایش و اندازه‌گیری از راه دور و خدمات مدیریت ایمنی (اطلاع‌رسانی آتش‌سوزی، سرقت، نشت آب و ...) است.

این سامانه روز دوم شهریور 94 طی بازدید دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساختمان مرکزی ایرانسل به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و همزمان با بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ 2015) به بهره‌برداری تجاری رسید.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ایرانسل
ارسال به دوستان
پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه