فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۹-۰۹-۱۳۹۴
کد ۴۳۷۱۴۴
انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۹-۰۹-۱۳۹۴

استاندار‌: بیماری آنفلوآنزا در کرمان کنترل شد

استاندار کرمان درباره شیوع آنفلوآنزا در استان کرمان نیز گفت: اخیرا که بحث آنفلوآنزا مطرح شد به محض دریافت گزارش، چندین جلسه در این زمینه تشکیل و کارهای خوبی در این زمینه انجام شد و خوشبختانه هم اکنون این بیماری در استان کنترل شده است.

به گزارش ایسنا ، "علیرضا رزم حسینی" صبح پنجشنبه 19 آذرماه 94 در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان با حضور وزیر بهداشت، اظهار کرد: سومین سفر وزیر بهداشت در دولت تدبیر و امید به استان کرمان است.

وی افزود: در دولت یازدهم جلسات شورای سلامت استان مرتبا تشکیل شده و مباحث تغذیه همواره مورد بررسی و اقدامات خوبی صورت گرفته، ضمن آنکه اطلاع رسانی و پیشگیری‌های لازم نیز انجام شده است.

رزم حسینی ادامه داد: از جمله اقداماتی که در این شورا انجام شده است، تشکیل کارگروه ستاد سرمایه گذاری در حوزه سلامت بوده که باتوجه به کمبود تخت های بیمارستانی تاکنون سه موافقتنامه در زمینه تخت‌های جدید بیمارستانی منعقد کرده‌ایم که از شاخص‌ترین این توافقنامه‌ها می‌توان به 500 تخت در بیمارستان شفا اشاره کرد که هم اکنون کار مطالعات این طرح انجام شده است.

استاندار کرمان افزود: همچنین دومین موافقتنامه مجددا برای ساخت بیمارستان 500 تختخوابی دیگر با یک موسسه مالی و اعتباری است و همچنین تکمیل بیمارستان نوریه که در سال گذشته توسط معاون اول ریاست جمهوری و وزیر بهداشت فاز اول آن با 100 تخت افتتاح شد و فاز دوم نیز با 100 تخت در آینده نزدیک آماده خواهد شد.

رزم حسینی گفت: براساس گزارشات سند امنیت غذایی استان در حوزه نان، گوشت و لبنیات کار کارشناسی چندین ماهه‌ای صورت گرفته و با اجماع متخصین سند امنیت غذایی استان امضا شده و هم اکنون این سند در حال اجرا است تا بتوانیم نانی با کیفیت‌تر و بهداشتی تر در اختیار هم استانی‌هایمان قرار دهیم.

وی در ادامه درباره شیوع آنفلوآنزا در استان کرمان نیز گفت: اخیرا که بحث آنفلوآنزا مطرح شد به محض دریافت گزارش، چندین جلسه در این زمینه تشکیل و کارهای خوبی در این زمینه انجام شد و خوشبختانه هم اکنون این بیماری در استان کنترل شده است.

‌استاندار کرمان با بیان اینکه یکی از کارهای خوب در استان اطلاع رسانی به موقع در این زمینه بود، اظهار کرد: هم اکنون این مساله به یک فرهنگ تبدیل شده است و این اطلاع رسانی به موقع باعث شد تا مردم مراقبت‌های عمومی را انجام دهند که نکته مثبتی در این زمینه بود.

وی یادآور شد: تعطیلی مدارس هم طبق نظر ستاد بحران بود که در مجموع آرامش خوبی را در استان حاکم کرد و باعث شد مراقبت‌ها به منازل منتقل و از حجم مراجعات به بیمارستان‌ها کاسته شود.

رزم حسینی اظهار کرد: کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی و روسای آن، انصافا مرتبا از بیمارستان‌ها بازرسی و تلاش‌های شبانه روزی را در زمینه درمان و آموزش انجام دادند که قابل تقدیر است.

استاندار کرمان گفت: از مردم استان نیز باید قدردانی که شود که به شایعات توجه نمی‌کنند که البته این مساله به دلیل شفافیت و دولت شیشه‌ای در استان است.

برچسب ها: کرمان ، آنفولانزا
ارسال به دوستان
هشدار نبویان به تیم مذاکره: مطالبه‌گری را رها نخواهیم کرد شکار نیروی پنجم طبیعت؛ فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان ۱۰ قانون رانندگی در کشورهای دیگر که آمریکایی‌ها از آن بی‌خبرند الهام از طبیعت برای فتح مریخ ۱۹ کشوری که تاکنون میزبان جام جهانی فوتبال بوده‌اند (+ اینفوگرافیک) قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰ » برای خشکی چشم دیجیتال چیست؟ صدرنشینی مقتدرانه هلند، صعود ژاپن و لبخند سوئد؛ پرونده گروه F بسته شد «‌تهرانی ها در مراسم ظهر عاشورا در سبزه میدان»؛ سال ‌1270(عکس) دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای 3I/ATLAS احتمالا هم‌سن جهان اولیه است ۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) ساحل عاج دیوار برلین را شکست/ صعود مقتدرانه ساحل عاج، اکوادر/ صدرنشینی متزلزل آلمان اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس) فرمول‌بندی سقوط؛ آیا با نگاه به تاریخ می‌توان سرنوشت جوامع را پیش‌بینی کرد؟