فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۲۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۸-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۲۷۶۳۰
انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۸-۰۸-۱۳۹۴

سازمان استاندارد: پراید استاندارد است

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه خودروی پراید استاندارد است، گفت: تشکیل کمپین توسط مردم حق آنهاست؛ لزومی ندارد که همیشه سازمان ملی استاندارد جلوی کیفیت پایین محصولات تولیدی را بگیرد. همان طور که اکنون دیده می‌شود مردم خودشان، خرید نمی‌کنند.

محمدرضا ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره استاندارد خودروهای داخلی اظهار کرد: بر اساس استانداردهای مرتبط با خودرو، برخی از قطعات از جمله سیستم ترمز، هشدار دهنده‌ها، قدرت موتور و... مشمول استاندارد اجباری است که باید برای شماره گذاری این استانداردها را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه استاندارد در مورد کیفیت بحث نمی‌کند، ادامه داد: البته استاندارد در خود، سطحی از کیفیت را دارد اما باید گفت که این کیفیت نسبی است؛ بنابراین خودروهایی که در حال حاضر در کشور با کیفیت‌های خوبی نیز تولید می‌شوند، با همان استانداردهایی سنجیده می‌شوند که خودرویی مثل پراید گذرانده است.

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد افزود: بنابراین خودروی پراید نیز استانداردهای سازمان ملی استاندارد را می‌گذراند، چرا که اگر این کار انجام نشود، بخش نظارت این سازمان برای شماره‌گذاری به خودروی تولیدی مجوز نخواهد داد.

به گفته ممدوحی تفاوت بین کیفیت خودروهای مختلف، مربوط به طراحی و آپشن‌هایی است که در آن‌ها وجود دارد و هر خودرویی با توجه به سطح کیفی خود قیمت متناسب با آن سطح را داراست.

وی کیفیت را تابعی از شاخص‌های مختلف دانست و گفت: یکی از این شاخص‌ها استاندارد است، اما آپشن‌های دیگری در بحث کیفیت وجود دارد که بر اساس این شاخص‌ها کیفیت طبقه‌بندی شده و قیمت‌های مختلفی نیز برای انواع خودرو در نظر گرفته می‌شود.

معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد یک الزام اولیه است و در مورد کیفیت بحث نمی‌کند، اظهار کرد: خودرو درگیر مباحث خاصی در کشور شده و بخشی از آن به صورت انحصاری فعالیت می‌کرده است. از سوی دیگر در زمانی برای واردات آن محدودیت ایجاد شد و اکنون می‌بینیم که جامعه دیگر این توجیهات را نمی‌پذیرد و مردم گاه برای نخریدن خودرو کمپین تشکیل می‌دهند.

ممدوحی تشکیل کمپین توسط مردم را حق مشتری دانست و افزود: لزومی ندارد که همیشه سازمان ملی استاندارد جلوی کیفیت پایین محصولات تولیدی را بگیرد. همان طور که اکنون دیده می‌شود مردم خودشان اقدام به خرید نمی‌کنند.

وی همچنین درباره اظهار نظر اخیر خود مبنی بر اینکه "خودروی پراید برای راننده‌های غیر عصبی خوب است"، اظهار کرد: این موضوع صرفا یک مثال بود و منظور من این نبود که پراید برای راننده‌های عصبی خوب نیست؛ به هر حال پراید استاندارد است و اگر استاندارد نباشد، اجازه شماره‌گذاری به آن داده نخواهد شد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: استاندارد ، پراید
ارسال به دوستان
گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟