فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۲۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۲-۰۸-۱۳۹۴
کد ۴۲۶۱۰۹
انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۲-۰۸-۱۳۹۴

وزارت علوم: اقامت 2 ساله برای دکتری ضروری است

 معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اقامت دست کم دوسال برای ارزشیابی مدارک دکترا در کشور محل تحصیل ضروری است.

به گزارش ایرنا، دکتر «مجتبی صدیقی» که برای معرفی رایزن علمی جدید جمهوری اسلامی ایران به هندوستان سفر کرده است روز جمعه در جمع تعدادی از دانشجویان در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران درحیدر آباد افزود: مدارک دکترای دانشجویانی که کمتر از 24 ماه در کشور محل تحصیل خود اقامت داشته باشند ارزشیابی نمی شود.

وی در ادامه در خصوص مشکلات مربوط به انتقال ارز گفت، این مشکل که بر اثر تحریم ها بوجود آمد با تحولات صورت گرفته و از سرگیری مبادلات بانکی رفع می شود.

معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت باید نظارت بیشتری بر موسسات جذب دانشجو صورت گیرد و سیستم ثبت نام آنلاین مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان دوره دکترا اظهار کرد: تعداد ظرفیت جذب دانش آموختگان دکترا به عنوان اعضای هیات علمی در دانشگاه های آزاد و دولتی سالی حدود چهار هزار نفر است.

دکتر صدیقی گفت که باید تعدادی از دارندگان مدارک دکترا جذب صنعت ،کشاورزی و دیگر بخش های مورد نیاز کشور شوند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات بیمه دانشجویان خاطر نشان کرد باید شرایطی فراهم شود که دانشجویان خارج از کشور نیز مانند داخل از بیمه درمانی برخوردار شوند.

معاون وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با اشاره به پایین آمدن سطح علمی برخی از دانشگاه های پزشکی در هند خواستار تجدید نظر در تعداد دانشگاه های مورد تایید شد.

حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد نیز دراین جلسه با اشاره به تحصیل حدود پنج هزار دانشجوی ایرانی در هندوستان گفت که بیش از سه هزار و 500 نفر ازاین دانشجویان در شهرهای جنوب هند از جمله حیدرآباد، بنگلور و میسور مشغول به تحصیل هستند.

وی خواستار نظارت و رسیدگی بیشتر به مشکلات دانشجویان ایرانی و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی راجیو گاندی شهر بنگلور شد و افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نسبت به سرنوشت حدود دوهزار دانشجوی ایرانی که دراین دانشگاه تحصیل می کنند حساسیت بیشتری داشته باشد.

نوریان گفت: مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت چون در پایان دوره تحصیلی از دانشجویان امتحان جامع ارزیابی مدارک می گیرد خود را موظف به نظارت به وضعیت تحصیلی این افراد نمی کند.

وی تصریح کرد، هدایت تحصیلی در طول دوره تحصیل موجب افزایش اندوخته علمی و کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی آنان خواهد شد. 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد با انتقاد از نبود نظارت بر عملکرد موسسات ایرانی اعزام دانشجو به هند، از معاون وزیر علوم خواست به تخلفات دو موسسه اعزام دانشجو که دارای مجوز وزارت علوم هستند و مشکلات زیادی برای دانشجویان اعزامی به هند ایجاد کرده اند رسیدگی کند.

معاون وزیر علوم،تحقیقات و فناوری همچنین جمعه شب پیش از پایان سفرش به هند با تعدادی از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های پایتخت هند و اطراف مشغول به تحصیل هستند، گفت وگو کرد.

دراین نشست دانشجویان مشکلاتی از قبیل ارزشیابی مدارک، بیمه، روادید و انتقال ارز را مطرح کردند.
برچسب ها: وزارت علوم ، دکتری
ارسال به دوستان
«جنگ» تا «جام»: از زیست‌ِ دلهره آور تا زیستِ شادمانه درخت غول‌پیکر بتنی؛ برجی که نماد بروتالیسم در اسپانیا است (+عکس) زنبور کاغذساز دیده بودید؟ (+عکس) عکس متفاوت ناصرالدین شاه «پشت به دوربین و رو به آینه» معماری فشرده اما بسیار زیبای یک آپارتمان (+عکس) مدرنیسم در برلین ؛ معماری ساختمانی که با جریان آب هماهنگ است (+عکس) درآمدهای مالیاتی320 همت از مسیر بودجه عقب ماند موج جدید حمله به قالیباف/ کامران غضنفری: مذاکرات را برخلاف تمام خطوط قرمز رهبری انجام می‌دهد جمع‌آوری‌ گازهای مشعل بیش از دو برابر شد دادگستری هرمزگان: متأسفانه موشک مستقیماً به بدن شهید ماکان نصیری اصابت کرده / حتی تار مویی هم از ماکان پیدا نشد حسین موسویان: بدون ختم تهدیدهای موجودیتی بین اسرائیل و ایران، هیچ توافقی پایدار نیست ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای زندگی( اینفوگرافیک) «سیندرلا» چگونه دستگیر شد؟ پس از ۲۵ سال، سامسونگ دیگر باارزش‌ترین شرکت کره‌ای نیست! چرا کلسترول شما پایین نمی‌آید؟؛ مقصر اصلی این ۴ عادت روزانه است