فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۸۶۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۳۱-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۸۶۹۷
انتشار: ۱۱:۴۷ - ۳۱-۰۶-۱۳۹۴

اعتراف عربستان: اسارت 2 نظامی سعودی در یمن

عصر ایران
هم اکنون شمار زیادی از نظامیان عربستان سعودی در کنار نظامیان امارات، قطر و بحرین در منطقه مارب یمن حضور دارند و تلاش می کنند شهر صنعا را تصرف کنند.
عربستان از اسارت 2 نظامی خود توسط حوثی های یمن خبر داد.

به گزارش عصر ایران، سرتیپ "احمد عسیری" مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: "دلایلی در دست داریم که نشان می دهد این دو نظامی، زنده هستند و در دست حوثی ها اسیر شده اند. این دو نظامی سعودی در یمن اسیر شده اند."

قبل از این گروه انصارالله (حوثی ها) در یمن با انتشار فیلمی از اسارت یک نظامی سعودی در یمن خبر داد. حالا این خبر تایید شده است.
این اتفاق ضربه بزرگی برای دخالت نظامی عربستان سعودی در یمن به شمار می رود.

هم اکنون شمار زیادی از نظامیان عربستان سعودی در کنار نظامیان امارات، قطر و بحرین در منطقه مارب یمن حضور دارند و تلاش می کنند شهر صنعا را تصرف کنند.

اعتراف عربستان: اسارت 2 نظامی سعودی در یمن

عربستان سعودی در روز 6 فروردین 93 با همکاری 10 کشور عربی حملات نظامی گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد.
هدف از این حمله نظامی، حمایت از عبدربه منصور رئیس جمهور فراری یمن و اقدام علیه گروه انصار الله (حوثی ها) و نظامیان حامی رئیس جمهور سابق (علی عبدالله صالح) اعلام شده است.

بعد از گذشت بیش از 6 ماه، این حملات ادامه دارد اما در این مدت هزاران شهروند یمنی اعم از کودکان و زنان جان خود را از دست داده اند و بسیاری از تاسیسات و زیرساخت های یمن نابود شده است.

مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی تصریح کرد:" 3 نظامی دیگر نیز مفقود شدند و در حال حاضر از زنده بودن یا اسیر شدن شان اطلاعی نداریم."

حوثی ها روز چهارشنبه گذشته فیلمی از به اسارت گرفتن یک نظامی سعودی پخش کرد. نظامی خود را "ابراهیم حکیم" از گردان سعودی مستقر در جازان معرفی کرد که همراه با دوستانش اسیر شده است.

سرتیپ عسیری با اشاره به انتشار تصویر اسیران توسط حوثی ها، آنها را به زیر پا گذاشتن توافقنامه های ژنو مربوط به اسیران جنگی متهم کرد.
وی گفت: "تمام تلاش خود را در جهت یافتن و بازگرداندن آنها به عربستان به کار خواهیم برد." 
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: یمن ، عربستان سعودی
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار:
امير
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
5
29
جالبه يه يك كشور مستقل با تمام قوا تجاوز كني بعد بگه كه كشوري كه مورد تجاوز قرار گرفته به معاهده ژنو پاينبد نيستند.
خبازي مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
5
29
عربستان بدون چراغ سبز امريكا نميتوانست به يمن حمله كند حالا كه حمله كرده به راحتي ازاين جنگ خلاص نخواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
5
23
زمان زيادي طول نخواهد كشيد كه عربستان هزينه دد منشي هايش را بپردازد
ناشناس
China
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
2
17
چه بی عرضه. کلی کشور ریختن سر فقیرترین کشور اتحادیه ی عرب و این همه تلفات دادن.
جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر ترافیک تراکنش‌ها عامل کندی خدمات در برخی بانک‌های کشور اطلاعیه بانک مرکزی درباره رفع اختلال در سامانه‌های بانکی