فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۸۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۸-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۸۰۳۰
انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۸-۰۶-۱۳۹۴

هزینه ثبت نام پیش دبستانی یک میلیونی شد

عصر ایران
این درحالیست که مدارس دولتی کلاس های پیش دبستانی برگزار می کنند و همچون مدارس غیرانتفاعی شهریه می گیرند شهریه ای که دست مربیان پیش دبستانی را هم نمی گیرد چون بسیاری از مربی ها از وضع بیمه و حقوقشان گله دارند.
هزینه ثبت نام در مقطع پیش دبستانی میلیونی شده است اگرچه ثبت نام در این مقطع اجباری است اما آموزش و پرورش اجرای آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است. 
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خبرنگار پیک بامدادی با این عنوان که پیش دبستانی هم اکنون به معمای نظام آموزشی کشور تبدیل شده و شاه کلید این معما هم هزینه هایی است که آموزش و پرورش از زیربار آن شانه خالی می کند در مصاحبه با مردم از  هزینه های یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار تومانی پیش دبستانی می گویند.
 
آموزش و پرورش معتقد است پیش دبستانی جزو مقاطع رسمی تحصیلی نیست و کفگیر منابع مالی متولی امور فرهنگی آموزش و پرورش نیز مانند همیشه ته دیگ خورده است پس درکل هزینه پیش دبستانی باید از جیب اولیا تامین شود اما جالب است که امسال حقوق کارمندان 15 درصد افزایش داشته و شهریه پیش دبستانی 25 درصد گران شده است.
 
گزارش خبرنگار پیک بامدادی حاکی است مدیر یکی از دبستان ها می گوید: پارسال هزینه پیش دبستانی 700 هزار تومان و امسال پیش بینی می شود با 25 درصد افزایش حدود یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار تومان باشد.
 
این درحالیست که مدارس دولتی کلاس های پیش دبستانی برگزار می کنند و همچون مدارس غیرانتفاعی شهریه می گیرند شهریه ای که دست مربیان پیش دبستانی را هم نمی گیرد چون بسیاری از مربی ها از وضع بیمه و حقوقشان گله دارند.
 
زینی وند مدیرکل مدارس و مراکز غیرانتفاعی آموزش و پرورش می گوید: قرار است امسال هزینه پیش دبستانی از یک میلیون تومان تجاوز نکند.
 
وی گفت:متناسب با فضا، امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات آموزش و پرورش هر منطقه موظف است میزان شهریه را تعیین کند اما میانگین شهریه اینگونه پیش دبستانی هایی که در فضاهای دولتی فعالیت می کنند در شهر تهران 800 هزار تومان است و در هیچ یک از مناطق تهران بالاتر از یک میلیون تومان برای شهریه پیش دبستانی هایی که در فضاهای دولتی برگزار می شود نداریم.
 
به گفته خبرنگارپیک بامدادی حالا معما اینجاست اگر پیش دبستانی اجباری است پس چرا تحصیل در‌ آن هزینه دارد و اگر هم نیست چرا آموزش و پرورش شرط ورود به مقطع اول دبستان را گذراندن پیش دبستانی قرار داده است.
 
جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می گوید: اگر فرض کنیم پیش دبستانی اجباری است آموزش اجباری برابر اصل 30 قانون اساسی باید بدون هزینه باشد بنابراین در این مورد شبهه قانونی اصلی وجود دارد که ما برابر وظایف نظارتی مان اگر گزارشی مستند دریافت کنیم از مسئولان سوال خواهیم کرد.
 
آغاز دوره تحصیلی امسال نزدیک و بهتر است اهالی بهارستان و پاستور برای حل معمای پیش دبستانی ها در سال آینده راه حلی منطقی پیدا کنند.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳
غیر قابل انتشار:
مهدی زمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
5
0
باسلام
واقعا شهریه پیش دبستانی افتضاح می باشد وارزشش رو ندارد.
تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود" روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد