فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۴-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۵۵۲۶
انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۴-۰۶-۱۳۹۴

حضور 15 تا 17 هزار کارتن خواب در کشور

عصر ایران
فرید ادامه داد: در حال حاضر رسیدگی به کودکان کارتن خواب(بی خانمان) و ساماندهی آنها در مراکز "کودک و خانواده" و مراکز "کودکان خیابانی" سراسر کشور در اولویت سازمان بهزیستی است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از حضور 15 تا 17 هزار کارتن خواب در سراسر کشور خبرداد و گفت: از این تعداد حدود یک درصد را کودکان آنها و حدود 5 تا 10 درصد را زنان تشکیل می دهند.

حبیب الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا، افزود:‌ براساس بررسی ها، مشاهدات، مستندسازیهای صورت گرفته و همچنین آمارهای ارائه شده از سوی انجمن ها و شهرداری، به طورکلی 15 تا 17 هزار کارتن خواب در سراسر کشور حضور دارند.

وی در ادامه ضمن اشاره به یکی از بازدیدهای شبانه خود از منطقه "آزادگان" و باتاکید بر اینکه تعداد کودکان بی خانمان و کارتن خواب کشور زیاد نیست عنوان کرد: در منطقه آزادگان حدود 150 معتاد و بی‌خانمان حضور دارند که در یکی از بازدیدهای شبانه خود از این منطقه شاهد حضور پسر بچه‌ای 8 ساله در میان آنها بودم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این پسر بچه 8 ساله با پدر خود که مبتلا به اعتیاد بود اما نه از نوع شدید، بلکه به علت بی‌خانمانی در آن منطقه حضور داشت و علی رغم تلاشهای مکرر همکاران، بدلیل وابستگی بیش از حد به پدر خود حاضر به همراهی با بهزیستی نشد اما در بازدیدهای بعدی توانستیم وی را به یکی از مراکز نگهداری سازمان بهزیستی انتقال دهیم.

فرید ادامه داد: در حال حاضر رسیدگی به کودکان کارتن خواب(بی خانمان) و ساماندهی آنها در مراکز "کودک و خانواده" و مراکز "کودکان خیابانی" سراسر کشور در اولویت سازمان بهزیستی است.

وی در ادامه تاکید کرد: تمامی شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده کودکان بی‌خانمان به مراکز بهزیستی اطلاع رسانی کرده تا در اسرع وقت به مسئله رسیدگی و فرد را پذیرش کنیم.

به گزارش ایسنا، این درحالیست که رییس سازمان بهزیستی کشور نیز در اظهار نظرهای اخیر خود رفع معضلات این قشر را نیازمند تلاش و برنامه ریزی مدون علمی و تخصصی دانست و گفت: کارتن خوابها بر اساس جنسیت، سن و نوع مشکلات خود آسیب های متفاوتی را تجربه می‌کنند که کاهش آسیبهای اجتماعی این قشر نیازمند نگرش فراگیر دولت و حمایت همه جانبه است، به همین دلیل جمع آوری افراد کارتن خواب در جامعه یک امر ضروری است زیرا کاهش آسیبهای اجتماعی زیربنای داشتن جامعه سالم و توانمند است.

همچنین معاون فرهنگی شهردار تهران نیز چندی پیش عنوان کرده بود که تعداد زنان کارتن خواب نه در مقایسه با مردان بلکه با جنس خود نسبت به گذشته زیادتر شده است و شهرداری تهران برای بهبود این وضعیت آمادگی دارد تا به سایر سازمان ها همچون شورای اجتماعی کشور، استانداری، بهزیستی و... که دراین حوزه مسئولیت مستقیم دارند؛ کمک کند.

شایان ذکر است؛ فرزاد هوشیار، معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز در اردیبهشت ماه سال جاری طی اظهار نظری اعلام کرده بود که" هر شب 3000 کارتن خواب از سطح شهر تهران جمع آوری می شود و ‌90 درصد آنها از جمله معتادان متجاهرهستند که در 20 گرمخانه شهرداری نگهداری می شوند".

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کارتن خواب ، بهزیستی
ارسال به دوستان
گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟