فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۲-۰۶-۱۳۹۴
کد ۴۱۳۳۶۳
انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۲-۰۶-۱۳۹۴

جابجایی شماره موبایل بین اپراتورها اجرا می‌شود

عصر ایران
تفاهم‌نامه اصول حاکم بر ارایه خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP) بین 3 اپراتور تلفن همراه کشور به امضا رسید.

با تفاهم 3 اپراتور تلفن همراه برای ارایه خدمات ترابردپذیری شماره موبایل مشترکان می‌توانند از بهمن ماه با حفظ شماره اپراتور موبایل خود را تغییر دهد.

جابجایی شماره موبایل بین اپراتورها اجرا می‌شود

تفاهم‌نامه اصول حاکم بر ارایه خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه (MNP) بین 3 اپراتور تلفن همراه کشور به امضا رسید. ترابردپذیری شماره تلفن همراه امکان تغییر اپراتور با حفظ شماره را برای مشترکان تلفن همراه کشور فراهم می‌کند. این طرح در یک برنامه 10 ماه از مرداد ماه 94 آغاز شده و در 22 بهمن ماه سال جاری قرار است وارد فاز اجرایی شود.

در این مراسم که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول گفت: اخیراً 5 هزار میلیارد تومان در شبکه همراه اول سرمایه‌گذاری شده و به تازگی نیز 2 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

صدوقی با بیان اینکه همراه اول 60 درصد سهم بازار را در اختیار دارد گفت: این در حالی است که در کشورهای منطقه برای مثال در کشور ترکیه اپراتور اول 33 درصد و اپراتور اول پاکستان 28 درصد سهم بازار را در اختیار دارند.

وی گفت: با اجرای ترابردپذیری شماره تلفن همراه بازار اپراتورها رقابتی‌تر می‌شود و برنده این طرح مشترکان خواهند بود.

همچنین در این مراسم علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل ایرانسل اظهار داشت: این اپراتور 13 میلیون مصرف کننده باند پهن دارد و 23 میلیون گوشی هوشمند در شبکه ایرانسل موجود است.

وی گفت: مصرف روزانه دیتا در شبکه اپراتور دوم به 300 ترابایت در روز رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا برای راه‌اندازی 3G و 4G مبلغ 1.5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و یک میلیارد تومان نیز بزودی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

دزفولی یادآور شد: ترابرد پذیری شماره تلفن همراه در 70 کشور اجرا شده و یکی از آرزوهای دیرین مشترکان بوده است.

در ادامه مراسم مجید صدری مدیرعامل رایتل نیز اظهار داشت: اگر چه تعداد مشترکان اپراتور سوم همراه کم است اما این اپراتور بیشترین پوشش 3G را در کشور دارد و در 350 شهر پوشش ایجاد کرده است.

وی گفت: مصرف روزانه دیتا در شبکه رایتل روزانه 100 ترابایت است و به زودی نیز نسل چهارم توسط این اپراتور فعال خواهد شد.

منبع: فارس

ارسال به دوستان
افشاگری نخست‌وزیر پاکستان درباره جزئیات تفاهم‌نامه ایران و آمریکا قالیباف: قوه فضائیه گام‌های‌ مؤثری برای افزایش اعتماد عمومی برداشته است افزایش جمعیت یارانه‌بگیران به ۷۳ میلیون نفر جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد