فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۱۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۴-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۱۱۶۴۲
انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۴-۰۵-۱۳۹۴

نجات دختربچه 8 ساله از چنگ گروگانگیران

عصر ایران
این کودک 21 مردادماه در حوالی کوه بهادر آباد در جاده بین عنبر آباد و کهنوج آزاد شد و دو دستگاه خودرو نیز که در ربایش این کودک مورد استفاده قرار گرفته بودند نیز توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: دختربچه هشت ساله با تلاش ماموران انتظامی از چنگ گروگانگیران آزاد شد.
 
به گزارش ایرنا، سردار حسین چناریان روز شنبه در جمع خبرنگاران در پلیس آگاهی کرمان افزود: در 15 مردادماه، دختربچه هشت ساله ای در یکی از خیابان های کرمان ربوده شد که بازتاب و اثرات امنیتی زیادی در اذهان و عواطف مردم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه ربایش این کودک به دلیل مسائل مربوط به مواد مخدر بود اما گروگانگیران چند جا از بدن گروگان را سوزانده بودند.

وی اضافه کرد: انگیزه ربودن این دختر به دلیل وابستگی خانواده این کودک به مواد مخدر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بستگان درجه یک این دختر بچه در زندان هستند و به دلیل ارتباطات قبلی آنها، افرادی این بچه را ربوده و از شهر کرمان خارج و در ارتفاعات صعب العبور جنوب استان کرمان نگهداری کردند.

وی ادامه داد: بعد از اطلاع پلیس از ربایش این کودک، تیم ویژه تشکیل و اقدامات اطلاعاتی انجام شد و با توجه به شرایط سنی و جنسیت کودک ربوده شده، تلاش بیشتری برای تعیین سرنوشت این دختر بچه انجام شد.

سردار چناریان عنوان کرد: با پیگیری انجام شده عامل اصلی این ربایش دستگیر و بعد از آن سه نفر از همدستان وی که در ربودن، انتقال و نگهداری این کودک نقش داشته اند نیز دستگیر شده اند.
وی شمار گروگانگیران را چهار نفر دانست و ادامه داد: این افراد در رده سنی بین 20 تا 30 سال هستند که به مواد مخدر نیز اعتیاد دارند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: این کودک 21 مردادماه در حوالی کوه بهادر آباد در جاده بین عنبر آباد و کهنوج آزاد شد و دو دستگاه خودرو نیز که در ربایش این کودک مورد استفاده قرار گرفته بودند نیز توقیف شد.

سردار چناریان توصیه کرد: همه افرادی که به نوعی در ارتباط با مواد مخدر هستند باید بدانند که آثار و تبعات اجتماعی و امنیتی این حوزه بسیار جبران ناپذیر است.

*** ذهنیت نادرست، عامل اسید پاشی در کهنوج


فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به وقوع یک مورد اسید پاشی در شهرستان کهنوج در هفته گذشته گفت: یک فرد از استان مشهد به دلیل مشکلات مالی به شهرستان کهنوج نقل مکان کرده و در این شهر مغازه ای را باز و چند نفر را نیز به کار گرفته بود.

سردار چناریان افزود: در بین افرادی که از سوی این فرد به کارگیری شده بودند، یک خانم نیز بوده است که به دلیل ایجاد ذهنیت نادرست در بین افراد مرتبط با این افراد، اختلافاتی ایجاد شده بود.
وی اظهار کرد: دو نفر از بستگان مرتبط با آن خانم در اقدامی تلافی جویانه به این مغازه دار اسید می پاشند و متواری می شوند که یکی از آن ها در کمتر از یک ساعت دستگیر شد و چند ساعت بعد یک نفر دیگر نیز دستگیر شده است.

وی تاکید کرد: این موضوع، موضوعی اجتماعی و اقتصادی بوده است که منجر به اختلاف دو نفر و در نهایت منجر به اسیدپاشی شده است.

* باند سارقان به عنف دستگیر شد


فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین گفت: یک باند سرقت به عنف نیز که تاکنون پنج مورد سرقت به عنف داشته و دو مورد از آنها مسلحانه بوده، در شهرستان های انار، رفسنجان و کرمان شناسایی که شامگاه گذشته در رفسنجان دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: اموال مسروقه از سوی این باند نیز کشف شده است .
برچسب ها: گروگانگیری ، کرمان
ارسال به دوستان
جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟