کد خبر ۴۰۹۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۲-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۰۹۲۳۶
انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۲-۰۵-۱۳۹۴

اتمام فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‌های جعلی

عصر ایران
داداش‌زاده بار دیگر با بیان اینکه "از نظر ما فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‌های جعلی به اتمام رسیده است"، ابراز کرد: تنها در بعضی مواقع احتیاط می‌کنیم تا حکم دیوان عدالت اداری به مشکل برنخورد.

به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‌های جعلی به اتمام رسیده است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا داداش‌زاده با بیان اینکه اجرای فازهای اول و دوم ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌نام و ‌نشان تمام شده، درباره حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر جلوگیری از اجرای فاز دوم اظهار کرده که رأی دیوان عدالت اداری کاملا مشخص است و رأی دیوان نسبت به افرادی است که قبلا سیم‌کارت تهیه کرده و مالکیت داشتند؛ نسبت به غیرشرعی بودن سلب مالکیت ایراد گرفته شده بود نه مصوبه‌ای که ما می‌خواستیم اجرا ‌کنیم.

او خاطرنشان کرد: لذا در ارتباط با افرادی که شرایط مندرج در رأی دیوان عدالت اداری را دارند و بسیار بسیار محدود هستند، کاری انجام ندادیم هر چند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مکاتبه‌ای را با دیوان در این زمینه دارد. در سایر موارد خارج از رأی دیوان که مصوبه آن از سال 90 وجود دارد، کار را به انتها رساندیم.

به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، اجرای این مصوبه به نفع بعضی از افراد شده و بعضی از افراد شناسایی و تشخیص داده شده، که بیش از 10 سیم‌کارت دارند، اصلا خودشان در جریان این موضوع نبودند لذا متوجه جعل و سوءاستفاده از اسناد آنها ‌شدیم.

داداش‌زاده بار دیگر با بیان اینکه "از نظر ما فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‌های جعلی به اتمام رسیده است"، ابراز کرد: تنها در بعضی مواقع احتیاط می‌کنیم تا حکم دیوان عدالت اداری به مشکل برنخورد.

وی در پاسخ به این سوال که با این حساب آن دسته از افرادی که پیش از این گفته بودید بیش از 15 یا 27 هزار سیم‌کارت به نامشان است، دیگر وجود ندارند؟ گفت: این مقوله دو بحث مجزا از یکدیگر است. دسته اول افرادی که در سامانه و پایگاه داده مشترکان اپراتورها سیم‌کارت به اسمشان وجود دارد و دسته دوم افرادی که در بازار تعداد زیادی سیم‌کارت غیرفعال به نامشان خورده است.

او افزود: منظور من افرادی بود که در بازار بیش از 27 هزار سیم‌کارت غیرفعال به نامشان است نه فعال. افراد بسیاری به سراغ سیم‌کارت خام می‌روند که البته ما با این هم موافق نیستیم و معتقدیم نحوه فروش سیم‌کارت خام توسط امور مشترکان باید کنترل شود.

ارسال به دوستان
چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟ استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تخمین هزینه پروژه های صنعتی آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و شش واکنش نتانیاهو به شایعات تاثیرپذیری از دونالد ترامپ وقوع انفجار در تاسیسات گاز مایع راس لفان قطر گل آفساید طارمی؛ هیجان در نیمه نخست جدال ایران و بلژیک