فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۲۹-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۶۸۷۱
انتشار: ۱۶:۵۳ - ۲۹-۰۴-۱۳۹۴

وزیر صنعت: مملکت 8 سال تنبلی دیده، تنبلی نکنید

عصر ایران
نعمت‌زاده با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت پشتیبان سرمایه‌گذاران خواهد بود، به رفع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: از پیش از توافق رفت و آمد هیات‌های خارجی شروع شده لذا انتظار می‌رود بعد از نهایی شدن قطعنامه شاهد رونق بیشتر در کسب و کار صنعتی باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از نمایشگاه‌های سنگ، کاشی و سرامیک و آشپزخانه و استخر که همزمان برگزار شده‌اند، با گلایه نسبت به ساعت برگزاری نمایشگاه که تا 17 است، خطاب به یکی از کارکنان خود تذکر داد: یا اعلام کنید نمایشگاه تا ساعت 19 عصر است یا استعفا دهید؛ مملکت به اندازه کافی هشت سال تنبلی کشیده است؛ تنبلی نکنید.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده بعد از ظهر امروز دوشنبه در بازدید از غرفه‌های این نمایشگاه‌ها بارها بر لزوم حضور در بازارهای اروپا تاکید کرد و در مورد نمایشگاه، گفت: تولید کاشی و سرامیک را از 400 میلیون متر مربع باید به 700 میلیون متر مربع رساند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر کاشی و سرامیک رقیب سنگ نیز شده است افزود: بسیاری از سرامیک‌ها شبیه سنگ هستند. البته صنعت سنگ نیز نباید درجا بزند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد صنعت سنگ نیز با تاکید بر اینکه پیشرفت در این حوزه کار بسیاری را می‌طلبد، گفت: در سال‌های گذشته بیشتر به صادرات سنگ خام توجه شده لذا باید سنگ را به مصارف نهایی برسانیم و به الگوهای کشورهای منطقه توجه کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کمبودهای موجود در حوزه سنگ و تولید سنگ بریده، گفت: سنگ یکی از مواردی است که به صورت نبریده صادر می‌شده و تنها راه ما اکنون توسعه صنایع فرآوری و برش در حوزه سنگ است.

وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه تولید ماشین‌آلات در حوزه سنگ پیشرفت خوبی داشته، گفت: در صورتی که کمبودی وجود داشته باشد و نتوانیم در داخل آن را بسازیم اشکالی ندارد که با هدف صادرات، ماشین‌آلات لازم را وارد کنیم. واحدهای سنگ‌بری و معادن باید همت کنند تا بتوانیم صنایع فرآوری را توسعه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه خریداران خارجی علاقه دارند ارزش افزوده را از آن خود کنند، تصریح کرد: باید زرنگ باشیم و نگذاریم این اتفاق بیفتد.

نعمت‌زاده با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت پشتیبان سرمایه‌گذاران خواهد بود، به رفع تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: از پیش از توافق رفت و آمد هیات‌های خارجی شروع شده لذا انتظار می‌رود بعد از نهایی شدن قطعنامه شاهد رونق بیشتر در کسب و کار صنعتی باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی باید بیشتر کار کنیم تا بتوانیم در عرصه سنگ ارزش افزوده بالاتری داشته باشیم.

نعمت‌زاده گرچه با خوشرویی از غرفه‌ها بازدید کرد اما حاضر نشد به پرسش‌های ایسنا مبنی بر برنامه‌ این وزارتخانه برای دوره پساتحریم پاسخ دهد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: نعمت زاده ، تنبلی
ارسال به دوستان
از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد امیر پوردستان: مصلحت ایجاب کند، با عملیات‌ پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم پزشکیان پاکستان را ترک کرد