فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۵-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۴۵۰۵
انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۵-۰۴-۱۳۹۴

گرما در دهلران از 51 درجه گذشت

عصر ایران
سبزی با اشاره به شدت گرما و خلوت بودن بازار در این روزها گفت: نیروی انتظامی نیز باید تدابیر لازم برای جلوگیری از سرقت‌ها و سوءاستفاده افراد سارق مد نظر داشته باشد.

گرما در دهلران از 51 درجه گذشت و شدت گرما به تشکیل ستاد بحران در دهلران منجر شد.

به گزارش ایسنا «امیدعلی سبزی»، فرماندار دهلران در نشست ستاد بحران این شهرستان اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته شدت گرما به حدی بود که نوسانات برق مشکلاتی را برای خانواده‌ها در خصوص وسایل سرمایشی ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که گرما در این شهرستان از مرز 51 درجه سانتی‌گراد گذشت و به بروز مشکلاتی برای شهروندان دهلرانی منجر شد، افزود: شدت گرما به حدی بود که کولرها پاسخگو نبود و بیش از 150 کنتور برق در این شهرستان دچار سوختگی شد.

سبزی بر ضرورت آمادگی همه دستگاه‌ها و به ویژه دستگاه‌های خدمت‌رسان تأکید و خاطرنشان کرد: ادارات به تناسب وظایف قانونی خود اقدامات پیشگیرانه مد نظر داشته باشند.

فرماندار دهلران افزود: بهداشت و درمان شهرستان برای درمان ناشی گرمازدگی و هلال‌احمر در خصوص امداد‌رسانی در جاده‌ها باید در آمادگی کامل باشند.

وی گرد و خاک را از دیگر عواملی دانست که در این روزها موجب مشکلاتی برای مردم دهلران شده که بهداشت و درمان باید در خصوص گرما و گرد و خاک اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان را داشته باشد تا شاهد مشکلات برای شهروندان به‌ویژه سالمندان و مبتلایان به مشکلات قلبی نباشیم.

سبزی با اشاره به شدت گرما و خلوت بودن بازار در این روزها گفت: نیروی انتظامی نیز باید تدابیر لازم برای جلوگیری از سرقت‌ها و سوءاستفاده افراد سارق مد نظر داشته باشد.

فرماندار دهلران ادامه داد: منابع طبیعی و محیط‌زیست نیز در خصوص احتمال آتش‌سوزی‌ها با توجه به گرمای هوا آمادگی لازم داشته باشند و برنامه‌ریزی و راهکارهای عملیاتی در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

«محمد پاریاب» مدیر هواشناسی دهلران نیز در این نشست با اشاره به ادامه روند گرما تا پایان هفته جاری در این شهرستان گفت: گرمای هوا بین 32 تا 50 درجه سانتی‌گراد و رطوبت 10 تا 25 درجه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به شدت گرما و گرد و خاک حاکم در منطقه افزود: ورود سامانه گرما به این شهرستان موجب افزایش دما تا 51 درجه سانتی‌گراد شده است و در ماه گذشته در طول یک هفته دمای هوای این شهرستان بین 48 تا 49 درجه سانتیگراد رسیده است.

«عبدالصاحی شریفی» رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران نیز گفت: در چند روز گذشته بیش از 350 نفر بر اثر گرمازدگی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

شریفی با اشاره به این‌که مراکز درمانی شهرستان در آمادگی کامل هستند با اشاره به شدت گرما و گرد و خاک حاکم بر منطقه به شهروندان توصیه کرد حتی المقدور در خانه‌هایشان بمانند.

برچسب ها: گرما ، دهلران
ارسال به دوستان
قیمت طلا جهانی امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ جلسه رئیس آلمانی بانک ملی ایران با اعضای اتاق تجارت؛ اوایل دهه ۱۳۱۰(عکس) سنگ تمام مکزیکی‌ها برای فوتبال ایران یافته جدید جیمز وب: تفاوت کابوس‌وار هوای صبح و عصر در غول گازی معروف تصویر لگویی از علیرضا بیرانوند با اشاره به بسته بودن تنگه هرمز چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده است؟ ۰.۹ درصد معتادان ایران «زن» هستند/ وجود بیش از ۳۳۰ میلیون معتاد در دنیا «علی الاصول» در پیام رهبری یعنی چه؟ راه‌اندازی سامانه «بینا» برای ثبت‌نام دانش‌آموزان/ برپایی کلاس‌های تقویتی برای ابتدایی‌ها روابط زن و شوهر و تناقض‌ های پنهان: چرا هم زمان هم خوشبخت‌ ایم و هم سردرگم؟ شگفتی بدن انسان؛ دلیلی که ریه ها غرق نمی شوند بهترین شهرهای دایره‌ای جهان در سال ۲۰۲۶ کدامند؟ روزنامه اطلاعات: آقای دولت! طاقت مردم دارد تمام می شود؛ با حذف یارانه نان؛ پاس گل به دشمن ندهید تیراندازی در مدرسه‌ای در فیلیپین/ ۳ کشته و چندین مصدوم ۳کشته در آتش‌سوزی مرگبار ۲ پژو / احتمال افزایش آمار جان‌باختگان با کشف یک گوشواره نوزاد